Igáslóból lett kutyaól
Szöveges ítélet
A terepjáróm fötengelyét eltörtem egy túrán. A főtengelycseréböl teljes felújítás és átépítés lett, ami tovább tartott, mint gondoltam, így vennem kellett egy autót. Gondoltam veszek egy trabit addig, ameddig el nem készül a terepjáróm. Találtam egy hírdetést, amiben egy kombi trabit árultak egy rekesz aranyászokért. Na "megvettem". Le volt járva a müszakija, így dobtunk rá egyet. Az autót egy idös papa használta, óvta, vigyázta. Teljesen gyári volt a kocsi. Jártam is vele rendesen, minden jó volt, csak a negyediket nem vette, csak meleg motornál. Ezt megcsináltattam, és jó is volt egy darabig. Aztán megint elromlott. Mivel elkapott a faraghatnék, előkaptam a flexet, és kivágtam a hátsó rugóból. Jól leültettem a hátulját. Mivel kombi volt a kocsi, nagyonjól nézett ki. Egész a felniig ültettem. Az első nagyobb esőzésnél beázott a kocsi. Gyakorlatilag a gyújtásom az esövel elment. Minden párásabb reggelen, nagyobb esönél, pocsolyáknál elment a gyújtás. A világításkapcsolóm egyszercsak elkezdett füstölni. Gyorsan lekapcsoltam, mielött kigyulladt volna. Ezután kicsit átalakítottam. Az ablaktörlökapcsoló is tönkrement. Vagy folyamatosan müködött, vagy egyáltalán nem. Ezután beállt a fötengely. Motorcsere helyett vettem egy másik kombi autót 10.000Ft-ért. Ez a kocsi sem volt hosszúéletü. Ez még laprugós volt hátul is. Teljesen gyári állapotban hagytam. Szépen, lassan jártam vele. Mivel kombi, rengeteget lehetett bele pakolni. Volt, hogy 500kg homokot-cementet raktunk bele, beültünk, és hazamentünk. Igaz nem messzire, és nem gyorsan, de a talicskázásnál jobb volt. Volt olyan is nem egyszer, hogy az ablakokig pakoltam téglával az egész kocsit. Úgy is hazahozott sok fordulót. Szóval pakolható volt. Mielött beállt ez a motor is, gondolkoztam egy országjáró körúton a kocsival. Mivel kombi, lehetett volna benne aludni. De ahogy elkezdtem használni, rájöttem, hogy ezzel a kocsival már az Érd-Budapest-Érd útvonal is néha kihívás volt. A terepjáróm lassabban készült, mint azt gondoltam volna, így vettem egy új Swiftet. Most mindkét trabi a kertben figyel. A két rossz motorból összeraktam egyet, de a rossz akksi miatt még nem indítottam be. Majd tavasszal megpróbálom behúzni. A másikból szerintem kutyaol lesz. Másra nem jó úgyse. A "jót" pedig porig ültetem, és lefestem valami szép színre.
Szóval a kocsit szerettem, számítottam rá, terveztem vele, ameddig több idöt nem töltött szerelönél, mit az udvaron. Ezután megrendült a bizalmam benne, és rá kellett jönnöm, hogy ez bizony egy szükségmegoldás lehet. Ma is ámulok azokon az embereken, akik napmint nap használják ezeket a szekereket.
Hibalista
- főtengely megszorult
- henger besült
- váltó nem vette a 4-et.
- beázott
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Citroen C6. Pár év múlva, amikor a használtautó piacon elfogadható ára lesz. |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
