Hozzáértés=Megbízhatóság
Szöveges ítélet
"Bébi, Bébi te nyomorult állat,
Sosem akartam különbet nálad..."
A szomszéd utcából vettem egy középkorú falubelit?l. Típusváltás miatt adta el, kerek 100 000 Ft-ért, ami 2003-ban soknak számított egy kombiért. Friss m?szaki, friss alvázvédelem, vonóhorog.
Veszprém mell?l, Litérr?l jártam vele minden héten egyszer oda-vissza dolgozni a f?városba, és Budapest utcáin volt napi használatban. Keveset evett, viszont nem ment. Vagyis ment volna, de én kíméltem. Maximum 80-90 km/h volt az utazósebesség, mondjuk ez székes f?városunk utcáin több is mint elég. Egyszer okoztam vele egy kis balesetet karácsony el?napján, 23-án, amikor is a belvárosban kiválóan leparkoló furgontól nem láttam be a jobbkezest, bumm, csitt-csatt, szevasz lökhárító, mínusz egy szérohadt 323-as Mazda bal hátulja. Baja senkinek sem lett. Javítási költség: 300 Ft a bontóban, és 2 sör, amit haverommal megittunk javítás közben (az drágább volt). Még ez el?tt történt, hogy egyszer csak nem igazán fogott a fék, és az utastérbe d?lt a fékolaj. 0.01 s alatt megvolt a dignózis: f?fékhenger csere, ha lehet csak karmantyú. Utóbbi lett, fizettem is vagy háromszázötven forintot a boltban a felújítókészletért. Kicsit néztek a Jókai téren, mit csinálok, azért a hajléktalanok drukkoltak, meg cigiért segítettek a légtelenítésben.
Eddigre belevertem 10 000 km-t, és megfájdult a fogam a száguldásra, megpályáztam magamnak egy 1.1 limuzint. Egyik barátom vette meg, aki Pécs és Veszprém között ingázik vele.
Még eladás el?tt beleépítettem egy 100%-ban felújított els? bölcs?t futóm?vel. Ezen az összes létez? kopóalkatrészt kicseréltem, a számla vége alulról verte a tízezret, és két hétvégi nap alatt meg volt, beleértve a citromsárga (mint a raliban!) festék száradását. A bal mutatóujjamon azóta is van egy csontkinövés, amit a csapszeg csonkálványból történ? kiverésekor egy a kalapács élével mért teljes erej? ütés okozott.
Trabantozásban járatlan ex-Skodás (a Skoda szerintem nem autó, hanem konstrukciós hiba) barátom nagyon lelkesen vette birtokba a gépjárm?vet, barátn?jével erre volt pénzük, a kutyákat meg nem jó vonaton szállítani. Bátorság ismeretlen Trabanttal Veszprém-Pécs viszonylatban ingázni, még nagyobb bátorság egy Erdélyi túrára elindulni vele. Bíztak bennem (mondjuk szám szerint az ötödik trabim volt), és a gépben. 3000 km a Kárpátok úttalan útjain. Az összes hiba: a motortaró bak alsó csavarja alá nem raktam alátétet és egy kb 50%-os emelked?n történ? kuplunggyilkolás során a bölcs?b?l a csavar kiszakadt. Fakötés? alátéttel az els? faluban orvosolták a problémát. A pásztorok ugyan mondták, hogy itt csak az Ural meg a terepes DAC megy el. Most ezt az állítást kiegészítik a Trabanttal is. Barátomék ebben a pillanatban újra úton vannak a Kárpátok gerincein, völgyeiben...
Valószín?leg elfogult vagyok Trabant-témában, de szerény véleményem szerint a Trabantnál van kényelmesebb, gyorsabb, szebb, drágább, szinte minden autó magasabb presztízzsel rendelkezik nála (talán az Olcit nem, és nálam a Skoda, Dacia (új is) ide tartozik), egyféle nincs: jobb.
Hibalista
- F?fékhenger, gyújtáskulcs (magától megjavult), gyújtás fekete doboza.
Ide hordtam szervizbe
Én szereltem
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Miután Pécsre került egy barátomhoz, az ottani Trabisok vették kézbe.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 S | Következő autója? | 1.1 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
