Gizike, a g?zeke
Szöveges ítélet
1985.-ben éppen a Zánkai Úttör?városban (mivan? ) vettem részt egy matek versenyen, amikor az 1983-ban befizetett Trabant kombink kiutalása megérkezett a MERKUR-tól. Lényeg, Zánkáról már az új kocsival vittek haza a szül?k. Henry Ford annak idején nagyon jól mondta, hogy az új autó a jó autó. Ez a kocsi is egy csoda volt. 12 voltos elektromos rendszer, pillanatnyi fogyasztás mér?, hogy a többi extrát már ne is említsem. Az új családi autót egészen 1990-ig egyetlen autóként használta a család. Akkori rendszáma alapján édesanyám el is nevezte a kocsit GIzikének, tehát n?nem? volt a kocsi. Mindkét fiú gyermek ezen tanult autót vezetni, és ezzel nagyjából egyid?ben édesanánk ezen az autón felejtette el az autóvezetés tudományát. Szegény azóta sem vezet, hiszen nem fér oda a volánhoz. A Trabikra általában elmondható, hogy motorjuk maximális élettartama a 100.000.-km. Ennél a példánynál sem volt ez másként. Kb. 60.000.-km-nél már lehetett hallani a kezd?d? problémákat, de a kulcsot csak Szolnok határában adta be, természetesen vagy 160 km.-re az otthontól, 99.000 futott km-nél. Akkoriban egy Trabant motorgenerál nem tartott tovább két óránál, ha megvoltak a szükséges alkatrészek, és a kell? szakértelem. Viszont állandó kérdés volt, hogy a generálozott "szivet" befogadja-e a szervezet, és bizony gyakori volt a "kilök?dés" Kés?bb, az autót bátyám használta, nem tett vele meg nagy utakat, akkoriban Varsóban élt, ez pedig igazán közel van Budapesthez. A lengyel autópályákon igazi vadóc volt a Trabi, akár még VOLVO-kat is le-le el?zött, ha kell?en nagy volt a lejt?. A Tátra-i átkelések során pedig hihetetlen hegyi rutinra lehetett szert tenni. Ha most neki indulunk a hegyeknek, ember legyen a talpán, aki tudja tartani a tempót a bratyóval. Néha még nagyobb teljesítmény? autókat is komolyan elhagy hegymenetben. (persze már nem Trabival) A kinti zordabb id?járás, és az, hogy 5 év után kiszorult a garázsból, bizony megtette a hatását, 1999-ben a lakatos úgy nyilatkozott a kocsiról, hogy a sarki kandellábert találta a kocsihoz a legközelebbi fémdarabnak, ezért onnan indította a hattyúnyak és a küszöbök heggesztését. Persze eddigre már éppen a harmadik motor muzsikált a kocsiban, és talán ez volt a legjobb motorja. Az autó pályája 2001.-ben ért véget, mikor is egy karambolban megsemmisült a bal eleje. Csodával határos módon mindenki minimális sérülésekkel úszta meg a dolgot, de err?l sajnos nem GIzikie tehetett, sokkal inkább a piroson áthajtó autós, és én, hogy még id?ben félre tudtam kapni a kormányt, illet?leg nagyot fékeztem. Így GIzike bal els? kereke-futóm?ve, bölcs?je állította meg a másik autó ?rült rohanását, nem pedig az ajtóra szerelt borítólemeznek kellett ezt megtenni. A baleset után még megcsináltattam, de soha nem lett biztonságosan használható autó, így végül odaajándékoztam egy fiatal versenyz?nek. A motorja még több amat?r rallyn szerepelt ezek után is, de azt hiszem, mostmár végleg elpusztult. Nyugodjék békében!
Hibalista
- Ennyi id? alatt? Az els? rendszámtáblától a hátsó rendszámtábláig minden. S?t, id? közben még a rendszámokat is cserélni kellett.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Trabant 601-S Limousine | Következő autója? | Wartburg 1.3 S Limousine |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
