A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 limusine  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Erik a cirkuszos kocsi

Szöveges ítélet

Életem első autóját 1995-ben a ballagási pénzemből vettem: egy 1978-as kiadású Trabantot. Pontosabban kettőt. Senki nem hitte el rajtam kívül, hogy 9 havi munkából, és szomszédok kicsi segítségével két rozzant Trabantból összeszerelek EGY Trabit. Majd a kész autót 3 évig hajtottam. Ha jól emlékszem kb. 6000 km-t tekertem bele az autóba. Végül is arra kellett, hogy gyakoroljam a vezetést. Inkább a Trabit törjem össze, és ne a Suzukit, az új családi autót. Apámék számítása nem egészen jött be, mert a Trabit sosem törtem össze, de a Suzukit egyszer sikerült. Trabin amikor először tört el a féltengely-csukló, akkor lebontottuk a fél autót, és fél napig kínlódtunk keresztapámmal mire sikerült kicseréltük, de kb. a 3.-4. csuklótörés után már egyedül, fél óra(!) alatt, és csak a kerék levételével kicseréltem. De az autó állandó gyengepontja volt a féltengelycsuklón kívül az önindító, és a főtengely. Előbbit félévente kellett javítani (nem bírta a 6V-os önindító a 12V-os rendszert), az utóbbit évente cserélni. Persze abból is csak után gyártottat lehetett kapni. :(
Önindítót is a 2. javítás után rutinból szedtem szét, és raktam össze. De szinte mindennel így voltam. A Trabi először 6V-os volt, nem is volt addig gond, míg nem kellett sötétben autózni. Utána jöttek a gondok, mert a gyertyafénye a Trabi lámpáihoz képest, komoly fényvetőnek számított. A Trabi fénye csak arra volt jó, hogy a műszerfalon elhelyezkedő lámpakapcsolónak legyen valami szerepe. A lámpakapcsoló mellett elhelyezkedett egy injekciós fecskendő – legalábbis első ránézésre azt hihette az emberfia. De nem. Az volt a manuális ablaktisztító. Manuálisan megfogtuk, és kihúztuk. Igaz, hogy akkor még nem történt semmi. De ha elengedtük! Hajaj! Csoda történt! Vizes lett az első szélvédő! Hihetetlen! Ez az egyszerűség! És máris használhattuk a mellette lévő másik tekerhető kapcsolót! Ami elindította az ablaktörlőt. Az igaz, hogy ablak törlőmozgást láthattunk, de azt, hogy letörölte volna a vizet, azt már nem! Egyébként is minek használjuk az autót az esőben? Csak vizes, és sáros lesz az autó! Nem igaz?! Ha már ennyire bele merültem a műszerezettségbe, el kell mondanom, hogy az autóban volt még egy 3 állású kapcsoló, ami a rádiót kapcsolta ki, és be. no meg, hogy hol szóljon a zene. Csak elől, vagy hátul is. Volt benne üzemanyag-szintmérő is ami egy Zilből lett kimentve, de nem volt bekötve. A majrévas és az üzemanyag-szintmérő között helyezkedett el, az autóban található egyetlen extra: 1 ősrégi rádiósmagnó. Ja, és volt benne egy km/h mérőóra is, ami kifogástalanul működött. Legalább az mindig jó volt benne. Miután meguntam a sötétben a lámpák teljesítményét. Átalakítottuk 12V-osra az autót. Átalakítás 3000 Ft-omba került, mert annyi volt a 12V generátor, amit egy V6-os Ford Taunusból szedtünk ki. A kábeleket is át kellett szerelni. Ott egy VW Golf I. volt a donor autó. De a teljesség kedvéért a 2 db gyújtótrafó egy Skoda 1000MB-ból származtak. A maradék alkatrész egy rommá tört dinnyésből (Lada 1200s) lett kimentve. Alkatrészileg autó fenntartása nekem viszonylag olcsó volt, csak a főtengelyeket kellett vennem. A többi vagy megvolt a másik Trabiból, vagy ingyen kaptam az alkatrészeket az ismerősöktől. Visszatérve az önindítóra addig nem volt vele komoly gond míg az autó 6V-os volt. Amikor 12V-os lett az autó mindig tönkre ment az önindító. Nem bírta a 12V-os feszültséget, na! Egyébként rutinból indítottam be, betolással is. Nagykaput kinyitottam, autót gyújtásra tettem, műszerfal simogatás varázsszavakkal, majd lendületet vettem, 10 méter után autóba ugrottam, és a váltót kettesbe raktam, és kuplungot kiengedtem. A nagykapunál már járt a moci! Ki álltam a hídra, nagykaput becsuktam, és mehettem!

Műszaki adatai:
Motor térfogata : 595 ccm
Teljesítmény: kb. 26 póniló
Fogyasztás: 2,5(!)- 14 (!) l/100km ( attól függ városban, v. csak országúton mentem vele)
Tömege: kb.: 800 kg, (tartalék alkatrészeket + komplett szerelőműhelyt cipelt a csomagtartóban még satu is volt benne!)
Szállítható személyek száma: hivatalosan 4, de többször volt rá példa a 7(!) főre is.
Fékerő: azt ne firtassuk! Mindenki képzelje el 1(!) körös fékrendszert, lábizom rásegítővel! De mindig átment a műszakin.

Ja még nem mondtam, hogy az autó miért lett a neve Erik, és miért cirkuszos kocsi. Meg van a története. Eriknek azért hívtuk, mert csak úgy volt hajlandó indulni, hogy műszerfal simogatása, közben mondani kellett: „Erik, indulunk!” Ha ez elmaradt, akkor az istenért nem volt hajlandó beindulni! Cirkuszos kocsinak meg azért hívták az ismerőseim, mert rengeteg matrica volt rajta. (képeken látható) pedig Úgy indult az egész, hogy egy helyen megfolyt a festés és nem lehetett kijavítani. Ne látszódjon ezért le lett matricával fedve. De az ismerősök közben hozták a matricákat, amit a festési hibára szántak. De ne sértsem meg őket, azokat is kiragasztottam. Aztán csak gyűlt rá a sok matrica...

Hibalista

- állandó hiba lista: főtengely csere évente 10000 Ft
- féltengelycsukló törés: volt egy reklámszatyornyi csak cserélni kellett.
- önindító mindig beégett (csak csiszolópapír, és 30 perc kellett)
- ajtózár: mindig ki lazultak a csavarok, elállítódott a zár, emiatt nem lehetett becsukni az ajtót.
- gázbovden tartó, - ami a motortakaró lemezen van - elhajlott, vagy letört.
- gyújtógyertyák fogyóeszközök voltak (tartalék a csomagtérben+gyertyakulcs)
- gyújtásmegszakító beégése: csavarhúzó+csiszolópapír
-

Ide hordtam szervizbe

saját magam, és a szomszédok

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1978
Kényelem (1) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Fiat Uno
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)