Els? szerelem
Szöveges ítélet
Nagyon szerettük! ? volt életünk els? autója, s azóta is az egyetlen akinek neve volt (Tádé). Két ember kényelmesen tudott aludni benne lehajtott hátsó és megfordított els? üléseken. Síkvidéki autó volt, utálta a hegyeket, viszont igen jó volt terepen. Ha az ember nem ment le 30-40 alá, átvágott a mélyszántáson is. Amikor falun laktunk kb 2 km-re volt t?lünk a köves út. Volt garázsunk, és el?tte 4 m beton, ennyi volt a hó és sár mentes terület. Hátratolattam a garázs végébe, a rendelkezésre álló kb 8 m szilárd burkolaton felgyorsítottam, s az így szerzett lendülettel kijutottam a köves útig. Mint írtam tör?dés igényes volt, megtanította az embert a bels? égés? motor m?ködésére, szerkezeti elemeire. Két év után egy kisebb motorgenerált akár hol elvégeztem rajta. Nagy el?nye volt könny?sége, ha bármi gond volt vele akár egy ember is eltolta, hosszabb úton is, akár rollerezni is lehetett vele. Az els? hónapban pl. nem tudtam rükvercbe rakni a váltót, ezért mindig tolva fordultam meg, ha szükség volt rá. Eszméletlen sok cucc fért el benne, ha lehajtotta az ember az üléseket. Az sem igaz, hogy nem volt biztonságos. Egyszer egy Ladát találtam el a B oszlponál vele, se az els?, se a hátsó ajtót nem tudták kinyitni rajta. A Tádé nagyon rondán nézett ki szegény, kifordult a bal els? lámpája, darabokra szakadt a sárhányója, összegy?r?dött a doblemeze, de egy kölcsön kapott vascs? segítségével annyira ki lehetett egyengetni, hogy haza mehettem vele, míg a Ladát, pontosobban 1200-es Zsigát, autóment? vitte el. Sajnos az akkori javítástechnika nem tette lehet?vé e sérülése maradéktalan kijavítását, így a motorháztet?t soha többé nem lehetett rendesen bezárni, ezért néha kinyílt menet közben is, ez elég kellemetlen volt az el?relátás szempontjából. Az sem igaz, hogy nagyon büdös volt. Belül nem nagyon lehetett érezni a kipufogó gáz szagát csak, ha mögötte ment az ember, úgy meg soha sem vezettem. Rendkívül értéktartó volt, 5 év után némiképp szakadt állapotban valamivel többet kaptam érte, mint amennyibe került.
Hibalista
- A motor bírta legkevésbé. Két motort használtam el benne, az egyik e mellett, teljes felújításon esett át. A második legygengébb pontja az elektromos rendszer, kondenzátorok, megszakítók, stb. rendszeres cserére szorultak. Nem szerette az es?s id?t, viszont szerette a tör?dést, ezért gyakran igényelte, hogy éjszaka es?ben az árokparton szereljem, ha haza akartam jutni. Az ékszíj csere volt a kedvencem különösen sötétben es?ben, aki csinálta már tudja miért.
Ide hordtam szervizbe
Különböz? AFIT-ok, maszekok
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
ismer?sök, saját
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda 120 L |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
