Egy igazi életérzés, ami olcsó és megbízható
Szöveges ítélet
Nos, a trabi kompromisszumok autója ahogyan a kispolski is. A kis ember autója. Össze lehet hasonlítani suzukival, mercédesszel. De kérdezem én, minek? nincs összehasonlítási alap. A reális összehasonlítás úgy nézne ki, hogy van autóm vagy nincs. Igen van, milyen? olcsó és megbízható. A trabantoknál mióta (1985-86) bevezették a tranzisztoros hall jeleadós gyújtást sztem egy nagy hibát oldottak meg. Soha nem volt vele prbléma. Volt, hogy egyhuzamban 700 km-t tettem meg vele. Igaz nem 120-szal, sosem próbáltam ki mennyit tud menni. De 70-80 között bárhova elvitt télen, nyáron, hóban, sárban. Egyszer hagyott majdnem cserben, eldugult a karburátorja: egy kerékpumpa segítségével megjavítottam. Gyakorlatilag egy villáskulcs készlettel és néhány imbusz kulccsal darabokra lehetett szedni. Csodás érzés trabit vezetni. Bánhatja aki nem próbálja ki. Most elfogulatlanul megpróbálom leírni mik a hátrányai és az előnyei számomra:
Előnyök: olcsó alkatrészek, kevés meghibásodás, megbízható
Hátrányok: a katalizátor miatt piszkálják, az alkatrészek nagyon fogyóban vannak, a városi fogyasztása sajnos sok, nekem 8 liter körül volt. Azonban országúton, 5,8 max 6 literrel beérte. Télen bizony hideg van benne a fűtése csapni való rövid távon nem érvényesül. A fék: na az tragédia. Bármit csinálhatsz a trabi könnyű ha berántods a kéziféket és kittaposod a lábfék belét, akkor is csúszni fog és ki tudja mikor áll meg. Követési távolságot akkorát kell tartani vele mint egy megpakolt teherautóval. Rossz dolog továbbá, hogy kényszerűen megelőzik az embert, mindegy hogy a 40-es táblánál 70-nel megyek, akkor is megelőznek. Tök mindegy mit teszek imádnak megelőzni. (Én meg imádom mikor kanyarog az út jönnek mögöttem és én ráhuzom a szivatót tövig, hehehehehe) Jah ilyen okokból kifolyólag úgy állítottam be időnként a trabit hogy iszonyatosan füstöljön, hogy legyen ok megelőzni. Persze ez elég drága játék volt, le is szoktam róla.
Végezetül: szerintem szeretni való autó, sajnálom hogy nincs jövője. Egyre inkább elfogynak. Kár érte.
Hibalista
- Önindító, szénkefe csere 3000 Ft
- Fűtéselosztó 1000
- Rudovilla perselyek 3600
- főfékmunkahenger- javító szett 200 Ft
- ablaküveg alatti sín elrohadt, 1000 Ft
Ide hordtam szervizbe
saját magam, ill az önindítót egy villamossági szerelő
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | polski 126p | Következő autója? | polski fiat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
