Der Trábánt- Az Útitárs
Szöveges ítélet
Kellemes szerkezet...barátom exnöjétöl és annak családjától vettem, elötte kissé végigkisértem mi van vele...2002feb-ban vettem 3 részletre kb 70ezerér´. (akkor még értek is annyit!)
Aztán vezettem vezettem..ELSÖ KOCSIM!ÉLMÉNY!
HHEÖÖÖRRMMmm!:-)
Érdekes kalandok értek vele.pl 2002 tavaszán elmentünk Gyula barátommal Szfvárról Tatabánya-Vértesszölösig, neki venni kocsit-felforditott kád alakú 1987es 2.0ás Sierrát.Hazafele igy ö vezette a kocsit amit vett (részletre), én meg a sajátomat..olyan hosszan még nem vezettem elötte...kalandok...
kb Csákvár környékén dombok közt valami fát figyeltem,késön vettem észre a táblát hogy Szfvár fele jobbra ,és
kb 50nel akartam bevenni egy derékszögkanyart...
Isten vigyázott rám! átcsúsztam kanyar után a szembe levö sávba, de szerencsére nem jött arra épp senki.Phuh,megúsztam..árokba se..kicsit megálltam utána pihenni...
Késöbb jártiunk vele mindenfele...Tihany,Kiskunhalas...
volt amikor merült akkumlátorral, be kellett tolni mindig, de az az akku miatt volt...
és van még élmény!Szfvár körül épült az elkerülö út, a Vizaknai utcából a Maroshegyen felmentünk az elsimitott föld-részre mert akkor csak az volt kész..középen ki volt jelölve a vonal...Sanyit hagytuk tesztvezetni..még jogsi elött, tanuló volt épp...izzadt is...elment az épiteni való út véhgéig, aztán visszafordult, menetrend szerinti szembe-oldalra..szemböl nézve balra...vezet vezet..világit...erre sikerült egy másfél-két kocsinyi iszonyúsáros dagonyába belevezetnie a kocsit és bennehagynia,még madjnem lefullasztania is..töksötétben..még jó hogy müködött a kocsi világitása...
elmúlt éjfél már kb...nyakig sárosan tologattuk 2en...3an...(mer 4en voltunk a kocsiban, én(Balage), a Gyula, a Sanyi és a Viktor...egyre mélyebbre ment..mi is már lassan kövesdetünk a sártól..most mi lesz?hirtelen ötlet valamelyilkünktöl!karókat (az út kjözepén a középvonalkijelölöket) kell az elsö ,hajtott kerekek alá tenni!marha vékonyak voltak de SIKERÜLT!
Azóta áldom a kocsit és a barátaimat...ott maradhattunk volna órákig, stb...aztán nyakig sárosan benzinkútra...
erre vaalmelyiknek újra kocsikázó ötlete támadt..volt Kijevi Lakótelep....volt orosz laktanyák szálláshelyei...betonlap-útakon mellette...terep..egyszerre kereplöszerü hang...
sötétben,világitva megállunk
mi lehet....
LESZAKADT a kötényrész egyik oldala (mellsö lökháritó alatti,fütödobvédö szoknyácska)...és bement hátrább,motor alá,és a generátor "fogait" pengette....
nem volt szerszám oylan épp...le kellett törni,fesziteni a másik felét és bverakni csomagtartóba...közben ilyenek hogy Sanyi megszólal: BAZMEG KUTYA!és bemenekülés kocsiba...két "okos", Sanyi és Viktor akkor hátuil ültek,Gyula vezetett, én mellette,anyósülésen.mikor kiszálltunk elölröl 2en szerelni MEGMONDTUK nekik hogy helyetekre,ottmaradni,nem kiszállni,hátha vki megtámad stb (kemény környék az),
erre csak nem kiszálltak...amikor erre hogy BAZMEG KUTYA lekezdtünk 4en beszállva menekülni e marhák tetülassan szálltak be a hátsó ülésekre...ha tényleg jött volna valaki/valami, mi 2en a Gyulával (akik elöre szálltak volna)
ott halunk meg!úgy löktem be öket és bevágtam az ajtót!erre kiderült hogy a marhája csak a vad kutyaugatásra mondta,nem volt ott egy sem keritésen kivül...na mindegy..azóta nem nagyon akarok csak 2-3ajtós kocsikban ülni.Egyébként nagyon megbizható kocsi,kézzel javitható,pl
Kiskunhalasról haazjövetmár csak a genrátor adta az áramot, akkumlátor lemerült stb..paráztunk is eléggé..de megúsztuk!
egy élmény...de sajnos tavasszal EL KELLETT ADNOM SZEGÉNYKÉT...leszegényedtem,lejárt a müszaki, a zöldkártya,
meg kellett volna javitani pl a gyújtást stb....min 50et rákölthettem volna de még annyim sem volt..el kellett bagóért adnom egy Magyaralmás-i férfinak...elvontatták a Szeder utcai egyik nagyparkolóból a másik Trabanttal..azóta megjavitották, és RALLYznak vele!de megnézném egyszer...
még sirtam is utána mikor elvitték..leittam magam..egyéniség volt!a végén még neveket is adtunk neki: Cicciolina, Klementina,stb
Hibalista
- -elektronikus gyújtás (tirisztoros,tranzisztoros) dobozásban kiégett valami
- -egyik gyújtótrafó (egyik bontóban átvertek hogy jó bele a megszakitósé is)
- -a legvégén a fütés (valahol elszökött a forró levegö)
- -egyszer az elején a tolatás helyett elöremenetel/1-esbe raktam és széttörtem az egyik elsö indexet, más baja nem lett...Bakony Müvek (Veszprém)-gyártmányúval pótoltam az eredetit, de az eredeti tartósabb volt
Ide hordtam szervizbe
-Móri út végén,Szfváron léevö szerviz, zöldkártyáztatni is
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
-Tóth Péter Trabantguru :-) (mint egyik barátom kollegája,és én egyik régebbi szomszédom)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda 1203 busz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
