CVR600, kis híján CBR600:)
Szöveges ítélet
Óvodás koromban amikor megkérdezték velem agykorú társaimat, hogy milyen autót szeretnének sorra Ferrarit, BMW-t, Audit mondtak. Én viszont már akkor is azt böktem ki hogy Tjabant:) Szóval a márka szeretete egészen régre visszavezethető az én esetemben. Sose volt Trabink sose vezettem, de tudtam: Nekem egyszer kell egy ilyen autó:) Még általános iskola alsó tagozatában az egyik haverom egyik reggel hozott nekem egy Trabi kezelési útmutatót. Rengeteget olvasgattam és így az autót ismertem már elég jól anélkül, hogy valaha 2 méternél közelebbről láttam volna, esetleg ültem volna benne. A gangolások fejből mentek:) Amikor egyetemista lettem úgy láttam hogy elérkezett az idő. Az otthonról való 120km-es út és az, hogy többen is voltunk még ésszerűbbé tette a gép megvételét. Igazából 2 autót néztem meg. Az elsőn még volt 3 nap műszaki és a képeken még volt is némi fénye. Élőben a helyzet siralmas volt. Törött műanyag elemek, nuku fék és hát egy nagyon "kedves" kissebségi tulajdon részét képezte a kocsi. Ugy döntöttem még keresgélek. A második gép amit meg is vettem kicsit messzebb volt. Egy idős bácsié volt aki elhunyt és a családja árulta. Állt pár hónapot mire rátaláltam, de ez is lett a veszte sajnos. Könnyen indult, szép hangja volt jó fékei, futóműve is rendben volt. Nagyon tetszett a kis szappantartó:) Kis alku után el is hoztam 55000 jó magyar forintért, 13 liter benzinnel egy év műszakival és újszerű első téligumikkal. Garázsban volt tárolva végig, így eredeti küszöbök, hattyúnyak stb. Kasztnizva sose volt és nem is volt rá szükség, de egy külső festés elfért volna rajta. A bácsi jónéhányszor meghúzta a jobb oldali ajtót, illetve a bal hátsó sárvédő elem is cserélve volt, mivel a színe elütött néhány árnyalattal a többiétől. Belül a gyári szőnyegre linóleum volt rakva de alatta ott volt a tökéletes állapotú szőnyeg. El is hoztam az egyetemre, megmutattam a haveroknak, minden klappolt tette a dolgát. Még várt ránk a hazaút (120km). 20km-ert bírt majd elkezdett benne valami kerregni. Abbahagyta majd újra. Lassítottam de egyszer csak kigyullatt a töltésjelző és onnantol tovább az öninditó se bírta átforgatni a motort. Szólni faternak húzzon haza, aki mit sem tudott a Trabi-vásárról, ugyanis meglepetésnek szántam:) Otthon szétkaptam aztán kiderült, hogy megszorult a 2es henger hajtókara alul, továbbá a hengerek is szépen meg lettek dolgozva. Először csak a főtengelyt cseréltem ki, nem volt nagy ördöngősség. Találtam még némi rozsdát a padlólemezen illetve a csomagtartó lemezén amit lecsiszoltam és lefestettem. Összeraktam a gépet, működött is de a megszorult hengerek miatt csúnya hangja volt és 10liter alatt nemigazán akart fogyasztani. Ezen már az újabbfajta 28H1-1es karbi volt. Megpucoltam mert egy hatalmas sárgombóc volt. Na ezt nem kellett volna ugyanis nem akart rendesen működni az autó. Állandó tempónál rángatott. Később szereztem egy régi típusú karbit, és megfúrattam a hengereket. Ezzel már jól ment viszont ekkor sem voltam elégedett a fogyasztással. Városban 8-9 liter körül evett hiába nem hajtottam. Városon kívül sem sikerült 6,5 liter alá menni 75-ös állandó tempó mellett. Közben volt egy gyorshajtásom vele a vétel napján. Főúton ügyesen elrejtve az 50-es tábla én meg 80-al hasítottam. Minusz 30000Ft. 2 hónap után írattam át a nevemre, de a biztosítást is csak ekkor kötöttem meg. Mondták hogy 18000Ft-nyi MABISZ díjat kell kifizetnem. Ekkor már nem volt őszinte a mosolyom. Úgy gondoltam kezdetben, hogy a vételár 55000Ft és az átiratás ami szintén kb ugyanennyi, szóval 110000Ft-ból megáll a dolog és boldogan pöförészünk. De a büntetések és a komplett motorfelújítás közel 200000Ft-ig emelték a költségvetést, így a kevés spórolt pénzem is elfogyott. Így lett a Trabiból ritkán elővett, hétvégi hobbiautó, mivel tankolni már nem maradt pénzem. Haverok is imádták én is szerettem, megvolt a feelingje, kisugárzása volt. Ahogy ránézek próbál vicsorítani, mintha szívná fogát, de eközben ahány kereke van annyifelé dőlnek és mérgesen pömmörömm-pöl. Én egy nagyon aranyos kis autónak ismertem meg és a szívemhez is nőtt, de nem tudtam fenntartani, így el kellett adnom. Szerencsére jó kezekbe került, ugyanis igazi Trabant-fanok vették meg akiknél az egész család be van oltva ezzel a betegséggel:)
Az autó műszaki tulajdonságairól:
Eleinte furcsa volt, hogy minden úthibát észrevenni, de aztán már élveztem is a közvetlen futóművét, azt hogy dőlés nélkül kanyarodik:) Annak ellenére, hogy 4 dobfék lassít igen jó lassulást lehet vele produkálni csak izombol kell taposni a féket. Nekem nem húzott semerre el fékezéskor, nem is nyúltam hozzá amikor megvettem és piszkálás nélkül adtam el. Jó dolog a 12volt, a halogén fényszórókkal jól lehet látni éjszaka. Teljesítménye nekem megfelelt majdnem:) Városban szerintem elég ez a 26ló. Ha ügyesen kapjuk el a rajtot a lámpánál egészen fürgék lehetünk olyan 40ig:) A váltóját kisujjal lehetett kapcsolgatni. Legkedvesebb emlékem 50el, naplementébe, kitett könyökkel az ablakon tolni a másik kezem kisujjával egy 4-est:) Ez a mozdulatsor fog hiányozni a legjobban. Városon kívül már viszont kevés. Mondjuk én szívesen elgurulászok 80-al de mindenki meg akar előzni így pedig reménytelen a nyugodt hasítás. Kellemesen 70-80körül használható, de már 110et is mentem vele:) Hidegen melegen pöccre indul, fűtése is egész tűrhető csak pörgetni kell hozzá a motort. Elől egész kényelmesen el lehet férni pedig nem vagyot túl alacsony és kistermetű (185cm 85kg) Viszont azt mondták hogy viccesen nézek ki benne:)A csomagtartója az autó méretéhez képest nagy, csak a nyílás kics. Komplett dobszerkót, gitárerősítőt gitárokat és még egy embert rajtam kívül el tudtam vele vinni az első ülés kivétele segítségével, szóval hihetetlen mi minden elfér benne, csak ügyesen kell pakolni. Ja és a lámpánál mindig behajolva látja az ember azt hogy mikor vált zöldre:) Egyedül a fogyasztásával nem voltam sose megelégedve.
Összességében szerettem nagyon a kis gépet, ha szomorú voltam mindig felvidított, sose lesz szerintem még egy ilyen, ennyi kisugázást adó autóm.
Hibalista
- Főtengely, Hengerfúrás, Karburátor
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szervizeltem:)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
