A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 601 special limousine 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Belép?modell a lóer?k világába

Szöveges ítélet

Az els? autóm, a mai napig megvan. Sütinek számító 30ezer kilométerrel vettem, a szokásos "öreg nénié volt el?ttem, én alig használtam" dumával körítve. Remek állapotban van, és egy mosást követ?en még mindig megnézik az utcán. Tavaly ?sszel az ?rületbe kergetett majdnem, hogy féltucat szembejöv? autó villantott, pedig se rend?rt, sem egyéb rendellenességet nem tapasztaltam. Kés?bb jöttem rá, hogy polírozás után vagyunk, és remekül nézünk ki. És hasítunk is.
Így utólag persze mindent elhiszek, az öreg nénit is, az elmúlt 32 ezer kilométeren, amiben volt autópálya, országút, és rengeteg város is, egyszer sem hagyott ott sehol.
És ez itt most nem a tévéshop; persze hogy kellett gyertyát cserélni szakadó es?ben, vagy átölelni az elöl, legalul található (tehát a legmocskosabb) alkatrészt, a generátort, és az els? napokban egy régen látott méret? és erej? zápor is pont addig tartott, míg szétszedtem és összeraktam a jobb els? ajtót, mert beragadt az ablaküveg és nem lehetett felhúzni.
Viszont megtanultam rajta vezetni és szerelni, a családom majd összes tagját hoztam-vittem, havonta lementem Békés megyébe a négyes úton, féltucat embert elköltöztettem, és felújítottam vele a lakást is pótos Ifa nélkül. A fenntartási költségek nevetségesek, f?leg, hogy mindenb?l van egy darab pluszban a donorautóból, de a bolti árak is inkább egy gyorsétterem árait idézik.
Egyszer?sége miatt kevés rá az esély, hogy elromoljon benne útközben egy-egy létfontosságú alkatrész; ablaktörl?, ablakmosó, világítás, töltés, index, vagy második henger nélkül például be lehet érni a célba.
Minimális odafigyeléssel abszolút megbízható, persze ha valaki egy kiégett izzót látva nem az izzókészlethez és csavarhúzóhoz, hanem a telefonjához nyúl, annak semmiképpen nem ajánlom. A Trabant Assistance szolgáltatása ilyenekre nem nagyon terjed ki.
Vannak persze hátrányok is; rossz úton rettenetesen ráz, cserébe viszont a gumiszilenteket is csak az id?járás eszi meg. Országúton jól jönne egy ötödik sebesség, mert 90 felett már csak olyannal tudunk beszélgetni, aki igen gazdag nonverbális eszköztárral rendelkezik, és akivel félszavakból is megértjük egymást. Persze ahogy jön a hangzavar, fogy az er? és a lendület; a pont 85-90-nel poroszkáló Ifa a négyes úton a legádázabb ellenség, akit komoly haditervvel lehet csak megel?zni.
Ezenkívül a f?tés hatásfoka hagy kívánnivalót maga után: nyári éjszakán, esetleg tavasszal-?sszel még érezhet? az igyekezet, de télen, városban tuti nem kell levenni a kabátot. Tartós száguldásnál azért 20-30 km után bemelegszik, csak lassítani ne kelljen: a két, nehezen megszerzett kincs, a lendület és a meleg azonnal semmibe vész.
"Bár a Trabant útfekvése kit?n?, és gyorsulása kifogástalan, ez mégsem szabad, hogy könnyelm?ségre csábítson" - figyelmeztet a gyári manuál. Nos, ezzek én is egyetértek, a négy dobfék csak megfelel? el?készületek után szól bele az autó haladásába, 70-80-as tempónál felbukkanó tereptárgy esetén például inkább a kormány környékén érdemes kaparászni, mint padlóféket nyomni: a futóm? támogatja a gyors kanyarokat, a fékek viszont biztos, hogy valamerre elhúznak.
Mindezekkel együtt egy szerethet?, kevés tör?dést igényl?, azt viszont maximálisan megháláló autó, ami pontosan annyit tud, amennyit mutat. A mostani forgalmi viszonyokhoz kicsit szerény a teljesítménye, viszont garantáltan lesz mit mesélni a gyerekeknek/unokáknak hidegr?l-melegr?l, zajról, füstr?l, türelmes várakozásról gyorsítások-lassítások alatt, az utolérhetetlen érzésr?l, na és a kéthengeres legendás hangjáról.

(u.i.:Én például minden utcai harcost beültetnék egy hétre egy Trabiba; a közlekedési morálnak határozottan jót tenne.)

Hibalista

- generátor (felújított): 15000
- gyújtás és karburátor beállítás: 4000
- els? fékbetétek cseréje
- a többit magam csináltam, cserélgettem, az alkatrész egy donor-Trabiból származik, vételára 1 üveg sör volt, én persze felalkudtam egy hatos pakkra :)

Ide hordtam szervizbe

Ninausz György
Budapest, XI ker, Sasadi út ?.szám
gyorsan, rövid határid?kkel dolgoznak, a másfél napot igénybevev? átvizsgálás+rendbetétel+m?szaki vizsgáért örök hála. mindent tudnak a márkáról, egyedül a munkadíjak kicsit magas volta tántorított el attól, hogy az ablakmosó-folyadékot is náluk töltessem be

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

két kis kezemmel én, gyakorlatilag a gyújtáson (nem értek hozzá) és a féken (nem mertem) kívül bármit, a motorcserét is beleértve

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1984
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Seat Cordoba 1,6 GLX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)