Az NDK kincse
Szöveges ítélet
2009 júniusában jutottam hozzá ehhez a gyöngyszemhez 65000 Forintos áron, 2010 novemberéig tartó műszakival, katalizátorral. Budapesten egy idős mozgássérült bácsié volt, aki csak arra használta, hogy lemenjen vele a piacra meg vissza. Kilométert pontosan nem tudok írni, mert szerintem kicserélték a kilométerórát, de a motorja nagyon jó állapotban volt és van is. A külsejét az úr elég sok helyen meghúzta, ezen kívül a jobb első kerékjárati ív és a jobb hátsó sarok rohadt.
Az első benyomások rendkívül érdekesek voltak: a félautomata váltó nagyon furcsa volt, főleg nyugati autók után:) Rendkívül szépen kuplungolt, csak az elindulás volt problémás: vagy nagyon lassan, vagy csikorgó kerekekkel, végül rájöttem a kellő mennyiségű gázpumpás indulási kísérlet után a szép indulása.
Amint hazaértem vele, kiszereltem belőle a kézi gázt és kézi féket, mert nagyon zavartak a váltásban, állandóan belevertem a kezemet amikor hármasba raktam a kilincset. Rendesen is működött egészen 2010 tavaszának elejéig, amikor is a kuplung megadta magát: nem emelt ki; a kéziféket pedig nem lehetett behúzni(de azért fogott). Irány a szerviz, ahol kiiktattattam a hykomat rendszert és kuplungcsere után egy tökéletes normál használatú Trabit kaptam vissza:)
Egészen 2010 novemberéig tökéletesen működött, leszámítva pár apróságot: menet közben elhagytam az első lökhárítót(szépen visszahegesztették), lyukas lett a benzincső, így szép fogyasztási adatokat (12l) produkált és mindenhová odapisilt (tapétavágóval helyreigazítva). A jobb első index elromlott, mivel észrevettem, hogy kétszeres sebességgel kattog az index jobbra, gondoltam kiégett az égő (hát nem amikor leszedtem a burát, 1 dl víz jött ki belőle egyébként tökéletesen működött) majd jött a műszaki esedékessége. Kapott alvázvédelmet, új kuplungbeállítást, kihegesztették a lyukakat az alvázon, új hátsó kipufogót (az előzőn öklömnyi lyuk volt, alul füstölt, nem a végén:D), jobb első indexet, így örömmel tudatták velem: 2 év műszaki, fekete plakettel.:)
Egy kicsit a "teljesítményről": a 26 Lóerő (már amennyi megmaradt belőle) városban teljesen elég. Egy ideig rendesen meghajtottam városon kívül, akkor evett is sokat (a 110-et örömmel bármikor kiviszi), aztán megembereltem magam és mostanában már csak 80-al közlekedek vele (így megelégszik 5,5-6 literrel). Maximum. Ezzel kímélve a motort meg mindent benne.
Érzelmi háttér: gyerekkoromban édesapám sokat autózott, elnyűtt vagy három Trabantot, így megragadt benne a két ütem rázkódása, füstölése, hangja. Egyszerűen imádom:) Ha egy Trabantos szembe jön velem az úton, mindig integet, egy kis család, ami nagyon fogyatkozóban van...
Funfact:
-szexuális aktus simán létesíthető benne!:) A nők szeretik!!!
-a reflektor visszajelző lámpa olyan homályos, hogy világosban nem látom hogy be van-e kapcsolva, így mindig autók hátulján/táblákon nézem a visszavert fényt. Indexelés közben néha bekapcsolom úgy, hogy nem veszem észre, de néhány idegbetegen villogó (mondjuk igazuk van) szembejövő szól:)
Hibalista
- benzincső, hátsó kipufogódob, leesett az első lökhárító, kuplung, hykomat, kézifék, gyújtástrafó, gyújtáskábel, benzincső
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | marad ez:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
