A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 601 S limo 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Az autógyártás legnagyobb csodája

Szöveges ítélet

Igazából három ilyen autóm is volt, mindig visszatértem hozzájuk! Ez a vélemény igyekszik összekovácsolni a három autóval szerzett tapasztalataimat.
Az elsőt nagyapámtól örököltem, egy ´83-mas utolsó 6V-os Trabi volt _gyönyörű_ állapotban. A fogyasztása 80-as utazó mellett stabilan (hihetetlen) 4l volt. Véleményem szerint ez a rudazatos "1-4"-es karbinak volt köszönhető, meg persze a makulátlan állapotú motornak.
Ennél egyszer elrepedt a gyújtótrafó bakelitje (de egy hengerrel is elvitt a következő autósboltba). Sajnos elsőautós suhancként inkább valami nyugati csodára vágytam így két év után lecseréltem egy Seatra.
Évek múltán anyagi megfontolásból vettem egy újabbat, egy igen lepusztult 81-est. Ez az elején nem kevés gondoskodást igényelt (pl. főtengelycsere), de végül bejártam vele (munkámból adódóan) az egész országot. Na ez nem fogyasztott keveset, igaz a régi típusú karbival és kopott motorral, de a végén már 6-7l körül jártam.
Aztán újabb pár év szünet után feleségemnek keresve tanulóautót elcsábultam egy mindössze 25-ezret futott ´86-os megvásárlására. A helyzet az, hogy természetesen újra beleszerettem. Ő már 12V-os volt, gondozásmentes gyújtással és féltengellyel (fő méregfogak kihúzva, a 6V-osét rendszeresen kenni kellett zsírzópréssel). A fogyasztással nem voltam teljesen elégedett, mert az 5-öt is túllépte, de mire felszereltem volna rá a rudazatos karbit sajnos az autószám-leépítés áldozatává vált.
Összességében elmondható, hogy a Trabant számomra az autógyártás csodája (talán csak a bogár hasonló hozzá). Zseniális hogyan tudtak ilyen egyszerű szerkezeti megoldásokkal ennyire jól használható, megbízható, praktikus járművet készíteni.
Az évek során viszonylag sok autó ment át a kezem között, de egyik sem bírt ilyen puritán nagyszerűséggel. Persze, az Audim gyorsabb, a BMW-m elegánsabb, a Suzukim megbízhatóbb és még sorolhatnám, mégis van ezekben valami csodálatos ami arra késztet hogy világ életemben szuperlatívuszokban beszéljek róluk.
És álljon itt néhány jó tulajdonság, illetve szeretnék eloszlatni néhány tévhitet!
1. A fűtés: Sokan szidják, nekem soha nem volt vele problémám. Igaz, csak országúton használtam, amikor Budapesten éltem más autóm volt. Közhely, hogy a megfelelő fűtés hiányát egy kis cső is okozhatja, amely a ventilátornál van és sokan szívesen kihagyják. Ugyanígy gondot jelentenek az elöregedett kédergumik. Gyári állapotú Trabinál országúton -20 környékén is simán lehet 20 fok fölötti hőmérsékletet csinálni.
VISZONT azt is szeretném elmondani, hogy egyetlen autóm SEM volt ilyen kevéssé hajlamos a párásodásra mint a Trabi! Döbbenetes például, hogy amíg a Wagonerem 10-20 centis páracsíkját emberi módszerrel el sem lehet tüntetni (ráadásul az idióta 5 fokozatú kapcsoló miatt nem tudok mindenhová egyszerre fűteni) a Trabi ablaka esős időben (bemelegedés után!) akkor sem párásodott, ha CSAK lábra fűtöttem! Ezt soha egyetlen autóm sem tudta/tudja megcsinálni!
2. Fogyasztás: Jó állapotú, normálisan beállított Trabant nem fogyaszthat 4-5 liter fölött, hacsak ki nem tapossák a belét. És az nem sok (csak drága a 2T olaj).
3. Télen: hóban és sárban (M+S :-) ) verhetetlen az utcai autók között. Nem is tettem rá soha hátra téli gumit, így legalább egy kicsit túlkormányzottá vált és rendesen lehetett vele kanyarodni.
4. Nagyon jól pakolható, döbbenet mi bele nem fér!
5. Mivel minden kicsi benne, egyedül is könnyedén kiszerelhető a motor, váltó stb. Igazán nem ördöngősség karbantartani, ezért csodálkozom azokon akiknek nem viselkedett megbízhatóan. Mint minden autónál itt is igaz, hogy a gondoskodás meghálálja magát...

És még egy dolgot szeretnék megemlíteni. Az olcsó kétütemű olajok a Trabant hengerfejében kokszlerakódást okoznak. Ez sajnos gyorsan egy nagyon komoly problémához, a kopogó égéshez vezet. Emellett a gyárilag sem túl sok lóból ilyenkor alig marad valami - egy szenvedés az egész autózás vele.
Megoldásként szintetikus olaj használatát tudom ajánlani, ha pedig már kopog, akkor ki kell pucolni a hengerfejet. Nem nagy ügy, nincs fél óra munka, de a nyomatékkulcs szerintem KÖTELEZŐ hozzá! Sokan mondják hogy ők így meg úgy érzik, mégis sok Trabit láttam már túlméretes tőcsavarral...
Az ülést viszont tényleg érdemes kicserélni, a gyári amellett hogy nem túl kényelmes (férfiaknak magas) a fejtámla hiánya miatt balasetveszélyes is.

Hibalista

- A 6V-osoknál a féltengelycsuklókkal volt gond ha nem lettek rendszeresen kenve.
- A 6V-os kalapácsos gyújtás szerintem elég érzékeny. Figyelni kell a kenőfilcre és hamarabb be is ég. Az elektronikus tökéletes, csak arra kell ügyelni, hogy nem szabad gyújtáson hagyni ha nem jár a motor!
- Az egyikben a szabadonfutó megadta magát, nehezen kapcsolt be (a váltó szerelés pite ennél az autónál).
- Dinamó forgórészből kicsúszott egy szál -> dinamót és szabályzót kellett cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Ez az az autó, amit még az hozzá nem értők is maguknak szervizelnek...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)