A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 601 (1966-1990)

601 limuzin 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

A rángatózó, elhanyagolt gebe meséje - olvasd el, érdemes

Szöveges ítélet

Amikor hozzám került, lejáró félben volt a műszaki és a zöldkártya (ajándékba kaptam, csak a műszakit kellett rá megcsinálni). Mivel szerencsétlen pára szinte mindig csillaggarázsban lakott és az ajtóknál beázott, ezért a víz a fizika és a kémia játékszabályait követve az út leejtésének irányába az anyósülés felöli oldalra csorogva megkezdte az NDK régi csúcstechnikája által előállított préselt acél karosszéria kegyetlen vas-oxiddá alakítását, amelyre még a műszaki vizsgán sem derült fény, mert az előző szerelő glettanyaggal kegyetlenül elfedte a valóságot.Erre csak nemrég derült fény, amikor vizsgálat céljából kézzel megszorítottam az alsó küszöböket, az egész belső oldala végig beszakadt. Kezdeti állapotában közlekedésre teljesen alkalmatlan, sőt közveszélyes volt, mert már egy ideje nem volt használva, ezért a kormányt két kézzel alig lehetett tekerni, a féket tövig nyomva lassulást csak nyomokban lehetett felfedezni. Ez volt az első és egyben utolsó utam, mielőtt a szerelőhöz vittem műszaki vizsgára felkészíteni.
Ki lettek cserélve a függőcsapszegek, a fékbetétek, és el lettek tüntetve az ajtó alján lévő folytonossági hiányok, indexbúrák cserélve, stb. Műszakin simán át ment, de a zöldkártyát alig pár helyen lehet megcsináltatni kétütemű kocsikhoz, ezért egy 30km-re lévő településre kellett vinnem.
Ezek után egy évig szinte hozzá sem kellett nyúlni, csak tankolni bele, de mértem a fogyasztását és kiderült, hogy 12Litert zabál a szemétláda. Ekkor elkezdtem átviszgálni az üzemanyag ellátó rendszert, és kiderült, hogy a benzincső (ez még gumiból volt) ki volt repedve és lassacskán elszivárogtatta az egyébként nagyon drága benzint.
Ez után "csak" 8 Litert zabált, mindegy hol használtam.
Összességében egy nagyon jó auto lett volna, ha az előző tulaj szerelője kicsit alaposabb lett volna, mert sokszor járt arra kisebb nyavalyák miatt.
Az utóbbi hónapokban egyre aljasabbá vált a gépszörnyeteg:
-Telelocsoltam a pofáját 20Liter benzinnel és cserébe a benzinkútnál nem akart elindulni, mert az önindító megpusztult.
Ekkor jól jött, hogy csak 600Kg körüli a járgány, mert a benzinkút Kisapostagnál volt egy emelkedő tetjén, ezért meglöktem a papírdobozt és már gurult is lefelé. 2-esbe kapcsolás, gyújtás rá, kuplung felcsap és ren-det-te-rem-tet-tem trabant hangon elindult a verda. (Hiába itt nincs computer, ami elromlana...). HAZAÉRVE telefon ismerősnek: van-e bontott önindító, mivel ez szénné égett
- válasz:hány kell?
- 1000Ft-ért megkaptam, robogóval elhoztam; csere, 3-4 óra múlva ismét használatra készen.

-Pár hónap múlva tetőcsomagtartőn vaslemezek és profilok szállítása ajtó készítés céljából. Nyár volt, szép idő, de kintről égett gumiszagot lehetett érezni. Meg is jegyeztem ki ez az elmebeteg, aki ilyenkor gumit éget... Másnap munkábamenet utassal ismét gumiszag. Na ez már gyanús. Utas kiszállt, gumiszag elszállt. Hazafelé két munkatárs szállítása erős gumiszag, na ez már nem tréfa! Parkolóban megállva tényállás feltárása: bal hátsó lengőkar eltörött, és amikor nagyobb terhelés volt a kocsiban pl. egy utas, akkor a kerék felső része hozzáért a teleszkóp rugójához és szépen darálta. Hazáig kb. 12Km óvatos, süket és vak nyúgdíjas módjára vezetés, főúton félrehűzódva max. 50-es tempóval.-> Szerelő, legőkar hegesztése és egy U alakú lemezdarabbal megerősítése 5000Ft , mivel egy új lengőkar kb. 15eFt. Szerencsére nem tört el teljesen , csak az alsó részen erős oxidáció miatti anyaghiány repedés formájában való tovaterjedése, és a felső rész elhajlása volt az elkövető, ezért a fékcsövek megmenekültek a cserétől.

-Következő hiba: Munkábamenet semmi, hazafelé (este 10 után) indulni nem akarás, majd hosszas könyörgés után elindult, de alig kétszáz méter után rángatózás (gondoltam motor kampec, mivel 104000Km van benne és még fúrva nem volt), megvadult ló módjára (hazáig sem sikerült betörni a jószágot) kb. 7 km hazáig 6-os főúton 40-el, kellemetlen...
Egy hét után kiderült, hogy a kipufogódob tele van vízzel, mivel a katalizátor eldugult...
-Katalizátor kivágása, helyére cső behegesztése, dob kifúrása, majd a furatba M3-as menet vágás és csavar betekerés gondolva a jövőre, hátha megismétlődik az eset...
Néhány hétig még használtam és katalizátorra vadásztam, de egyik nap szintén hazafelé M6-os főúton emelkedő után 90-es tempónál rángatózás, motor leállás.(4-es fokozatban szabadonfutós a gép).Lassulás 60-ig, 3-asba kapcsolással motor újraindítása - úgy mint repülőgépeknél :) lendületből- tobábbra is rángatózás. Vészvillogó ki 30-ig lassulás és reménykedés, hogy a következő elágazásig sikerül elszögdécselni. - Sikerült.
Földes út (1km-el később kellet volna lekanyarodnom), otthonról 2km-re... 30-al szögdécselés lassítás nélkül a meglehetősen kátyus úton, majd csoda történése: A motornak sikerült visszaterelnie a "ménest" és visszatért belé a lélek (biztosan kiöklendezte magát). Ismét saját lábán hazaérés, hibakeresés. Első számú gyanúsított: üzemanyagellátás - BINGO. A benzincsapot soha nem zárom el, de még indulás előtt egyik családtag elzárta, mert használta a verdát. Következmény: A berohadt benzincsap tömítéséből leszakadt egy darab és eltorlaszolta az üzemanyagcsőbe vezető utat, ezért amikor a főúton 90-el mentem lecsökkent a karburátorban a szint, ezért nem kapott benyát a motor...
Alig használtam pár napot, ismét gondok merültek fel:
Nem akart elindulni a motor. Gyertyák zsír újak- semmi.
Karburátor szétszed, kitakarít, tömítéscsere, karburátor karima síkba csiszolása, továbbra sem indul. :(
Ekkor lett belőle elegem.
Mivel egy új katalizátor 30eFt, közeljövőben esedékes motorfelújítás szintén, hátsó törött, hegesztett lengőkar cseréje 15eFt, ezért szerencsétlen jószág csillaga leáldozott.
Magát a kocsit midenkinek ajánlom a sok bosszúság ellenére, de vásárláskor igyekezzünk egy gazázsban tartott példányt kifogni, mert az alváz olyan gyorsan rohad, mint egy alma (nem a magyar gépkocsitípusra gondoltam). Ha jó kezekben volt rendszeresen karbantartva a gépkönyv utasításait figyelembe véve egy nagyon igénytelen ,"elnyűhetetlen" járgányhoz juthatunk, ami nem fogyaszt ugyan keveset, de a súlyadó és teljesítményadó mindenkit egy kis mosolyra késztet.
Nekem ez volt az első autóm (pontosabban kocsim, mert az autó a Japán gyártmányoknál kezdődik), és mindenkinek ajánlom, hogy ilyenen tanuljon meg vezetni, mert a szervótól és fékrásegítőtől elcsökevényesedett izmokkal nem lehet az autót úgy érezni, mint egy Trabantban (pl. a kormányon érezhetők az út legkisebb egyenetlenségei, a kavicsok, és így jobban felmérhetőek az útviszonyok, mint pl. egy luxusautóban, ahol még a menetzaj sem figyelmeztet a túl nagy sebességre, a többiről nem is beszélve).
A környezetszennyezési értékek szigorodásával a Trabantok létezését ellehetetlenítik, ezért ha valaki mégis kíváncsi a Trabi feelingre, akár vehet egy négyüteműt is, de a motorhang az már nem az igazi. Kevés pénzből élőknek különösen javallot, mert igaz, hogy büdös, meg lassú (50 felett lassan gyorsul), de a 26Le az ennyit tud.
Mondhatni, hogy sokat költöttem rá (műszaki, javítások stb. kb. 80eFt), de ennél jóval több lett volna a súlyadó és a biztosítás egy drágább autónál, ráadásul, ha abban elromlik valami 50 alatt nem nagyon javítják meg (sőt még én sem tudok belenyúlni, mert tele van mindenféle sallanggal).
Ha ezt meg véletlenül valaki összetöri, 50e körül kapok másikat, míg új autónál két visszapillantó, vagy egy horpadás fényezése kerül ennyibe...

Hibalista

- Bal hátsó lengőkar eltörött,
- kipufogócső a fűtődobnál eltörött
- Katalizátor eldugult,
- a kipuffdob feltelt vízzel,
- üzemanyagcső kirepedt,
- kilóméteróra spirál szögletes vége legömbölyödött,
- Műszerfal alatt matatás közben indexhez futó szenes vezetékek eltörtek (ezért volt beépítve egy főkapcsoló, mert a szerelők erre nem jöttek rá az előző 3 évben).
- Az anyós oldali küszöb belső fele teljesen szét volt rohadva, de az előző tulaj szerelője glettanyaggal tüntette el ezt a másfél méteres anyaghiányt,
-

Ide hordtam szervizbe

A fékek felújítását Rácalmáson a Gyöngyösi autoszervíz végezte, akárcsak a berohadt függőcsapszegek cseréjét.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Én magam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Egy régebbi Suzuki Swiftre gyűjtök, mert megbízható!
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 601 1966 (1967 - 1990)

További ítéletek (262 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)