A nyerő Saláta
Szöveges ítélet
Az első Trabim után még midig csak Trabantban tudtam gondolkodni, így nem volt kérdéses a márka és típus. Ez egy "libafos zöld"nek becézett színű autó volt,annyi különbséggel hogy már a frissített verziót vettem, ami 12V-os hálózatot jelentett, generátorral, átfolyásmérővel, stb. Kicsit modernebb műszerfal, megkímélt külsővel és ápolt belsővel vettem meg B.Újvárosról, akkoriban 75.000ft-ért (1992-őt írtunk ekkor).
Nos ez volt az egyetlen autóm amivel pénzt nyertem!!! Az összes többin csak buktam (azóta is), de ezt 1995-ben mikor eladtam 105.000ft-ért merthogy akkoriban jött a mizéria hogy betiltják a kétüteműeket, így mindenki szabadulni akart tőle. Vitték is a románok az összes Daciát, de még Trabantot meg Wartburgot is...
Visszatérve az autóra: minden pöpecül működött rajta, egyedül a lendkerék fogaskoszorúja volt elkopva, amit megmelegítettek és megfordítottak, így lazán továbbműködött.
Ezenkívűl csak egy gyertyacsere volt és kész!
A fogyasztása viszont az előzőhöz képest fantasztikus volt! Országúton kb. 5-5,5l, (szigorúan 70-80km/h)városban kb. 6-7 l volt, ami igazán elképesztő ettől a konstrukciótól...nagyon finoman lehetett vele bánni, mint egy svájci óra mondhatni...:-))
Soha semmi baja nem volt, soha nem hagyott ott az úton.
Télen is pöcc-röff és indult is, a meleget is okádta szinte azonnal.
A legjobb Trabim volt, a mai napig szinte visszasírom...építettem bele motoros antennát, benzinszintjelzőt, centrálzárat, +2hangszórót első-hátsó szabályozással, biztonsági kapcsolót(ha nem volt bekötve a sofőr akkor nem indult!) LED-es visszajelzőket(index, tolatólámpa, féklámpaellenőrző)
úgyhogy totál high-tech volt..:-))
A lámpánál állva szórakoztam vele a drágább autók mellett állva, egyszer csak kibújt a motoros antenna. én meg néztem a döbbent arcokat:D (1994-95-ben!)
A mai napig sajnálom hogy eladtam, egy sz@r kispókot vettem helyette...
ami sokkal rosszabb választásnak bizonyult, mint hittem volna.
Ma már egy kényelmes, ehhez képest fullos Toyotában ülök,(Népítélet: Elegáns bálna) de ez a Trabi még mindig jóleső érzéssel tölt el ha rágondolok...
Hibalista
- -Lendkerék - -gyertyacsere
Ide hordtam szervizbe
MÁV-os kolléga
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Polski 126P |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
