A Kékvillám - zwei takt
Szöveges ítélet
A törtfehér trabant volt a családi autónk (Apukám második autója és második trabantja) És egészen 1989-ig aktív szolgálatban állt, én szinte a hátsó ülésen nőttem fel. Azután megérkezett a régen várt, Skoda 120-as- és némi rokoni használat után egy színben várt a jobb sorsát , ami el is érkezett, amikor elvégeztem a középiskolát (mg gépésztechnikus lettem). Ekkor elkezdtem felújítani, ki lett lakatolva, a motorja is át lett nézve, átalakítottam 12 V-osra ( egy délután alatt), és kapott egy gyönyörű sötétkék festést (az MZ-k gyári színe), ha jól emlékszem Trinát magasfényű festékkel (ez 40ezer forintba került).
Apuék elintézték a papírmunkát, és én örömmel kezdtem használni a teljeen egyedi megjelenésű Trabantot.
Azidőben lakodalmakban videóztam, és nemegyszer megtörtént, hogy beköszöntek a haverok, mondván "láttuk kinn a kocsidat!"
Csak kisebb hibák fordultak elő . általában mindíg olyankor, mikor társasággal mentünk valahova, vagy amikor helyben közlekedtem, amikor egyedül mentem, vagy messzire kirándultunk, akkor soha, plusz egyszer-kétszer sietni kellet, hogy előbb érjünk a benzinkúthoz, mielőtt a benzin kifogy a tankból 8) , ennek folyományaként beszereltem egy warburg benzinszint-jelzőt.
Közben főiskolába mentem, és a Trabit is felhoztam Kecskemétre, ez nagyon nem tett jót neki, nemegyszer nyitották ki a motorháztetőt, és szívták le a benzint, aminek a hatására vettem egy zárható tanksapkát, és több garnitúra dísztárcsám is bánta a lakótelepen parkolást, valamint az állandó használat, és a csökkenő karbantartás miatt hanyatlani kezdett az állapota. ÉS időközben történt néhány kezelői hiba is, aminek egy megperzselődött első rendszámtábla, és egy önindítócsere lett a váge.
Mindeközben rengeteg Trabitalálkozón jártunk vele, és megjártuk a Börzsönyt is.
Az utolsó lökést a cseréjére az ún. "katalizátor rendelet" adta.
2004-ben végleg kivonattam forgalomból, jelenleg egy szín alatt várja, hogy legyen végre némi időm, és OT-s autóvá alakulhasson 2009-re.
Az utódja egy Fiat Panda motoros Kombi lett (Trafi).
Promega
Hibalista
- hengerfej-tömítés
- főtengely
- felakadó tűszelep
- Komplett motorfelújítás 40000 Ft
Ide hordtam szervizbe
a legtöbb dolgot magam javítottam
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Sanyibácsi Kecskeméten
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Trafi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
