A harmadik csapatás, áruló lettem
Szöveges ítélet
2001 ben vettem 95E volt 1.5 év műszakival,jó állapotban kisebb esztétikai hibákkal.kék színű volt,gyári sportkormánnyal.jött 1 enyhe motortuning és könnyítések amivel gyorsabb lett és kevesebbet is fogyasztott.az utángyártott alkatrészek sokkal puhábbak és hangos lett tőlük a motor.Bazsó Gábornak üzenem hogy a vonóhorogra akasztott 300kg-al felsőtárkány-miskolc szakaszt a bükkön át a hegyekbe 2 személlyel 3-4 sebességi fokozatba teljesítette max.félgázzal(totalcar,trabantos adás).ezen mondjuk én is meglepődtem,de azzal is magyarázható hogy ezen az újabb karburátor volt ami alacsony fordulaton nagy nyomatékot biztosított,a régi meg fordulaton produkált.nekem is előjöttek a trabant betegségek.meg más is.a hátsó lengőkar elrohadása és törése 2-szer előjött.az első torony kirohadása 3-szor történt meg.a küszöböt az előző tulaj cseréltette de valami törmelékszerű dolog csúszkált a lemezek között.a bal első féltengely eltört a csuklónál amit bontottal pótoltam,mert az új méregdrága volt.volt olyan hogy menet közbe leállt az autó,utólag kiderült hogy az üzemanyag átfolyásmérőbe megrekedt a benzin.olcsó megoldás az eltávolítása lett.az üzemanyag mérőpálca pontatlan mert a tank nem szabályos derékszögű élekből áll,az alján többet mutat,a tetején meg kevesebbet.középen jó.vezetés:a drasztikus ültetés(-14cm) meg negatívos kerékdőlés után a kanyarokba elég sok nyugatit megtréfált,a motorokat meg ott is hagyta.1-be 50-et,2-be 80-at,3-ba 110-et ment,a végsebesség meg 135 volt szívatóval rásegítve.e nélkül 120-at ment.gyorsulása viszont gyatra volt.a kormányzás elég közvetlen,a váltókar könnyen járt,a pedálok viszont nagyon el vannak tolva a betüremkedő kerékdob miatt.a kézi fék nem esik kézre,le kell érte hajolni.a fűtés ha el van véve az anyag szinte nincs is,a kipufogó dobra viszont van 1 gyári kabát ami segít valamit,de az oldalablakhoz nincs jégtelenítő fúvóka ami télen állandó párásodás jegesedést jelent.az ülésnek nincs oldaltartása,hátul kevés hely viszont van hátsóablakfűtőszál.beázással is lehet számolni esőben.szereti a kézifékes kanyart esőbe is csak hamar megnyúlik a bowden.a fék 4 dob lassítására van bízva ami nagyon gyenge és taposni kell rendesen.legkisebb fogyasztás 70km/h 3,6 liter még a max.télen hóba csapatás közbe 8 liter.a kúti keverék mellé öntöttem résszintetikus olajat,mikor ezt abbahagytam érezhető,hallható és látható romlásnak indult a blokk.ez az 1 német autó amit még a haverok is és én is szerettem.a végére már voltak elektromos és mechanikai hibák amik a ritka használatnál fokozottan előjöttek.méhtelep lett belőle.
Hibalista
- kisipari új féltengelycsukló 17E(bal),gyári féltengely 32E,ehelyett megvettem bontottan 4.5E.a balos a rövidebb és olcsóbb.
- hengerfúrás+dugó,gyűrű,csapszeg,tűgörgő 14E.
Ide hordtam szervizbe
nagyrészt én javítottam.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
eger. fts.tuning (fekete lajos)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 5 1.3 ´79 | Következő autója? | citroen visa 1.1 ´78 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
