a gépé-gépé-gépppkocsi
Szöveges ítélet
A kocsit vadi újan vettük még anno, a Merkurtól. Égszínkék dukkózás, elektonikus gyújtás oszt annyi. Ja, lehetett forgatni a kormányt és kifelé nyíltak az ajtók. Ekkor kezd?dött az extralista b?vítése: rádió, ködlámpa e-h, tolatólámpa, f?thet? hátsóablak(echte, az NDK-ból), hátsó szélvéd?mosó, voltmér? és a végén slusszpoénnak: benzinkályha, alias állóf?tés. Mindig azt hitték, kigyulladt a kocsi:) Nekünk soha semmi gondunk nem volt a géppel, a motorgenerál természetes jelenség és már jó el?re hallani, hogy gond lesz. Az elektronikus gyújtással sose volt gond, a megszakítóst lehet állítgatni 10ezrenként. Minden id?járásban pöccre indult, sose hagyott cserben sehol. Ahol a szuttyos nyugati gépek a hasukat húzták, ez még vidáman ment el?re(van is a vicc a katonai változatról: támadni kiválóan lehet vele... na de menekülni?). A kézifékes fordulókat imádta, a fék viszont nagyon pocsék volt rajta. Szerintem a motor nem er?tlen, legalábbis 50ig nem nagyon. Amikor behozták a 60 helyett az 50et városban, anyám mérgel?dött, mert a 3.nak sok volt, 4.ben kevés. Egyszer feltörték a gépsárkányt, hihetetlen, mennyire egyszer? kinyitni egy Trabi ajtaját. Akartunk bele riasztót tetetni, de a m?anyag kasztni nem vezette a rezgéseket, így nem m?ködött a cuccos. Kaptam helyette számítógépet:) Egyébként egy másik Trabicsekb?l ültünk át, aztán rövid ideig egy 1.1-es jött, hogy aztán átadja helyét a Ventonak. De az már egész más világ.
A kis kékség megjárta velünk többször Jugoszláviát, Csehszlovákiát, s?t, még Bécset is. Soha, de soha még csak nem is gondolkodott, h meg kéne állni. Egy titka van: meg kell adni neki, ami megjár. És akkor örökké szolgál. Trabi id?számításban örökké:) Keveset fogyasztott, bírta a kiképzést, egyszer?en kedveltük. Sajnáltam is, mikor eladtuk. De a kornak haladnia kell. Egyébként szerintem már nem a mai utakra való gépállat, egyszer?en eljárt felette az id?. Nekem a régi kor egy szép emléke marad mindig, lelke volt a kis dögnek. Érdekes, egészen elérzékenyültem...
Hibalista
- Újkorában csöpögött a blokkból a nafta, de a sziloplaszt mindenre jó. 120000nél motorfelújítás, ez egyébként nem rossz érték, általában egy 20-assal kevesebbet bírnak ki.
Ide hordtam szervizbe
család. istenien nyomjuk.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601 limo | Következő autója? | Vento |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
