601-es Trabi első autóm a dögkút amire minden pénzem ráment
Szöveges ítélet
A honvédelmi előképzésen szerzett jogosítvány cincogott a zsebemben, "kéne egy autót venni" Na, milyen legyen az az autó, 1980-ban kerestem havi 3000 Ft-ot - csak valami olcsó. A szomszéd Pistabácsi azt tanácsolta, vegyek egy Trabantot. Kimentem hát a vásárba és vettem egy kissé kopottas de remekül működő Trabantot 20 000 Ft-ért. Szépen indult, ment is jól, 5 vadiúj gumi rajta, Viktória radial. (éppen pár nappal előtte olvastam az újságban, hogy olcsó Viktoria radial gumi akció)
Hazamentem nagy büszkén az autóval, csak másnap jött a meglepetés: az önindító alig teker és nem indul az autó. Szomszéd Pistabácsi megszakértette, akkutöltő, öreg az akkumulátor, puff egy havi fizetésem megint elment. Az új akkumulátorral indult az autó, de Pistabácsi azt mondta, hogy meg kellene fúratni a hengereket és ne hajtsam nagyon mert a főtengelynek is gyanús hangja van. Megfúrattam, új dugattyúk, puff megint egy havi fizetésem ugrott, de tényleg csendesebb lett a motor csak alapjáraton furcsán döcög. Leszedtem a hengereket, nézem az egyik gyűrű el van törve, hiányzik a végéből jó 2 cm darab és a stift nincs sehol. Fel a biciklire, viszem vissza a gépműhelybe. A tag nem vitatkozott, megszakértette a hengert és a dugót, nem sérültek, tett bele stiftet, adott egy gyűrűt és legalább itt nem kellett fizetni. Végre jó lett az autóm, pénzem csak ritkán futotta benzinre, nézegetem, látom hogy az egyik gumi oldalán egy nagy dudor van. Sebaj, rátettem a pótkereket. Egy hét múlva nézem, megint egy dudoros gumi. Megyek a gumishoz mondja hogy Viktória gumit nem szabad megvenni. Vegyek 2 db Stomilt vagy Barumot és tegyem elölre (megint egy havi fizetésem), mert első durrdefektnél meg is halhatok.
Néhány héttel később vidáman autóztam a csajommal, száguldottunk a főúton vagy 20 km-t kb 80-100-zal, amikor egy utcasarkon befordultam és amint gázt adtam egy iszonyú nagy robbanás hátul. Átvillant az agyamon, hogy durrdefekt. De nem, úgy szól az autó mint a traktor. Nézem, hát a hátsó kipufogódob robbant fel, a korcolásnál szét van nyílva. Otthon leszedtem, visszakalapáltam, dróttal jól körülkötöztem és visszaraktam. Használtam tovább.
Autóztam a városban, egy szűk helyen parkoltam és ahogy tolatok ki, hallom hogy recseg valami. Kiszállok, nézem a mellettem parkoló Zsiguli fém lökhárítója belyukasztotta a jobboldali ajtómat. Szerencsére a Zsigában nem esett kár.
Pestre költöztem, mert ott 5000 Ft-ért találtam állást egy munkásszállón és nem kell hazaadnom a szüleimnek sem belőle. Az autóval mentem, de utáltam ott közlekedni. Ott sok helyen nem lehet balra kanyarodni, állandóan eltévedtem és ha dugóba keveredtem a gyalogosok gyorsabban haladtak a járdán mint én az autóval. Kivittem az Éles sarokhoz a vásárba és eladtam. Egy időre elment a kedvem az autózástól.
Hibalista
- Akku - Hengerfúrás után kiesett a dugattyúból a stift és gyűrűtörés - Vadi új Viktória radiál gumik szálszakadás az 5-ből 2 db-nál. - Hátsó kipufogódob felrobbant
Ide hordtam szervizbe
Magam javítottam
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gumiszerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1970 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 600 limuzin |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
