Van nála jobb is, de szerettem
Szöveges ítélet
Nem hiszem, hogy érdemes sokat írni err?l az autóról, hiszen mindenki jól ismeri, ha mást nem, a kétütem? verziót mindenképpen. Nekünk (mármint családomnak és nekem) mindkett?höz volt szerencsénk. Ami ugyanaz: mind a két autóban ugyanannyira kevés hely van a bennük utazók számára... Ezt mindenképpen figyelmébe ajánlom mindenkinek, aki Trabant vásárlására adja a fejét. 192 cm magasságommal elöl csak azután fértem el, hogy a vezet?ülést két 20x40-es zártszelvény segítségével kb. 15 cm-rel hátrébb szereltem. Még ez se volt elég természetesen, de ha még hátrébb került volna, már nem értem volna el a kormányt... A hátsó ülésekr?l jobb, ha nem is beszélünk!
De hogy ezt ellensúlyozza valami, rendelkezésre áll egy óriási csomagtartó (ebben is utaztam - kombi kivitel, természetesen!), amelyet a hátsó ülés lehajtásával gigantikus méret?vé varázsolhatunk. Sajnos ez sovány vigasz az elöl szorongó vezet?nek!
Sose mertem igazán kipróbálni, mit is tud az autó futóm?ve (gyanítom, nem sokat) a következ? két eset után:
Szüleimmel történt, hogy a bal hátsó leng?kar egyszer?en eltörött - igaz, volt terhelve az autó rendesen -, és a kereket blokkolva lefékezte a rázuhanó karosszéria, illetve kerékdob.
Kicsit elhasználódott els? lengéscsillapítókkal a Királyhágón, szerpentinen, kanyarban egy vánszorgó Dacia el?zése közben elkezdett elpattogni az eleje. Hát, majdnem rossz vége lett!
De teljesen rendbetett futóm?vel is kényelmetlen, rossz úttartású autónak ismertem meg. Amit nagyon szerettem benne, az a kormányzása volt, keveset kellett tekerni, közvetlen volt és ráadásul még könny? is - mármint nekem, pl. a barátn?mnek nem... A fékje is egész jó, de nagyon elkelne a fékrásegít? rajta - tehát a fékhatás kit?n?, de rettenetesen kell nyomni a pedált.
És végül a motorról pár szót! Nem az igazi. Kicsi, könny? autó, de mégis nagyon lomha az 1.1 motor, nekem meggy?z?désem, hogy szándékosan gyengítették le ennyire. Télen sokat fogyaszt, és városban sem éri be kevéssel! Ami az el?nye: egyszer?, elny?hetetlen konstrukció, nem nehéz tuningolni, bár én végül mégse er?sítettem, inkább átültem egy másik autóba.
Végül, hogy kerek legyen a leírás, pár szó a szervizr?l. Nagyon egyszer?en, otthoni szerszámokkal, "Javítási útmutató" segítségével szerelhet?, olcsóak az alkatrészek, de a szerel? sem megfizethetetlen.
Kinek ajánlom? Alacsony sovány embernek, aki vonzódik az ilyen autóhoz! Ennyi pénzért lehet kapni ugyan kicsit id?sebb, de sokkal jobb és jobban használható járgányokat. Én személy szerint azonban nagyon szerettem, és nagyon szerettem szerelni is!
Hibalista
- Hátsó leng?kar (bontott 3000.-)
- Gyújtáselosztó (1000.-)
- Kuplungbowden (1500.-)
- Km-óra bowden (450.-)
- "Behúzó elektromágnes" (2000.-)
- Els? lengéscsillapítók (27000.-)
- Mindent összevetve, nem túl drágák az alkatrészek!
Ide hordtam szervizbe
Baranyai Zoli
Gyors, korrekt munka
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fiat Regata 1.3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
