Trabi 1.1 - POWERED by Digijet!
Szöveges ítélet
2007 februárjában láttam meg egy zirci autókereskedés udvarán. Rögtön tudtam, hogy "ez kell nekem". 160e Ft fejében 1 hét múlva már az udvarunkon is volt.
Kezdetben csak használgattam, aztán a visszaszámolások után kiderült, hogy a fogyasztál 9 liter (!). A promléma megoldása a lajoskomáromi trabi taliig váratott magára. Ott aztán kiderült, hogy az automata szívató rugóháza rosszul volt feltéve. Egy picit tekertünk rajta, és a fogyi máris 6,5-7 literre esett vissza! :)
Kiderült még, hogy az alapjárati mágnesszelep se jó, de az csak kontaktos volt, úgyhogy egy alapos takarítás után az is rendben volt.
Mint a legtöbb trabinál, nálam is előjött a "rángatós probléma". Először volt egy benzinvezeték/szűrőcsere, aztán jött a porlasztó atomjaira szedése és kipucolása. A probléma többször is előfordult, koszos benzinnel nem lehet csapatni...:P
Volt gont a szívató fűtésével is, ezt egy új relé beszerelésével orvosoltuk.
Eközben azért az óttó külseje is nagy változásokon ment keresztül. 601-esről való hátsó lámpa, hűtőmaszk, első/hátsó lökös, színtelen indexbúrák, álló orrembléma, alufelni...
Májusban aztán nagymamám TK-s Swiftje szolgáltatta a riasztórendszert és a rádiót a trabuárhoz.:)
Végül elegem lett a porlasztóból, és egy megkímélt Golf 2-es hengerenkénti injektora kelült fel a porlasztó helyére. Az injektor amúgy gyárilag a DIGIJET névre hallgat.:) A beszereléssel nem volt gond, de a kötésekre nagyon oda kell figyelni, tapasztalatból tudom... Ja és a hűtőrendszer bilincseit is jól meg kell húzni...
Az "innyektor" mellé bekerült még a Golf vezérműtengelye, és leömlője is, úgyhogy most kb. 7 pacival több van benne.:D És ez érezhető is!
Az injektor nagyon megbízható, ezzel is 7 lityi körül mozog a fogyasztás (még a +7 pacival is) és ezzel SOHA nem fog előjönni a rángatós probléma.:)
Miután bekerült a Digijet, bekerült még extraként egy központi zár, amit egy ügyes csellel távirányításúra oldottunk meg, a riasztó közbeiktatásával.
Nekem nagyon a szívemhez nőtt a kisebb tökéletlenségei ellenére is, és beigazolódott, hogy ebből a régi autóból is lehet kényelmes és megbízható naprakész járművet "faragni", méghozzá bagóért, házilag.:)
ui.: több cikkben olvastam, hogy a trabi "eszi" a kuplugbowdent. Ez a túl kemény kuplung miatt van. A probléma egyszerűen megoldható: kicsivel több holtjátékot kell adni a kuplungnak, mint amennyi az előírt érték. Érezhetően puhább lesz a cucc, sose fog semmit eltépni!
Hibalista
- Automata szívató, alapjárati mágnesszelep, hűtővíz-kiegyenlítőtartály kupakja, hidrotőkék.
Ide hordtam szervizbe
Otthon a garázsban.:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 S (V8 :P ) | Következő autója? | Ez.:) Kivéve, ha kijön végre az Új Trabant...:D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
