A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 1.1 (1990-1991)

1.1 1,1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Trabi 1.1 - "jómunkásautó"

Szöveges ítélet

Az 1990. esztendejében decemberben gördült le a gyárószalagról, és a merkur által került a családunkba levákltva a 601es kombit.
Szüleim Skodára kezdtek befizetni, de a 120as gyártásával leálltak és favoritot meg sokkal több zsé lett volna ugyhogy lett ez a pályagép.
Végülis ezen tanultam meg vezetni, a T bet?s autó meg egy dizel Kadett volt, mivel el?tte már rengeteget vezettem a trabit, így nem voltam hozzászokva, ahhoz a lusta döghöz.
Mert a trabi elég jól gyorsul 60ig, utána már elég lomha. a 90-100 tartható vele huzamosabban. 110 felett már baró hangos és instabil.
Az urbanlegendeket a végsebességér?l nem tudom meger?síteni, mert 130nál többet én még nem mertem vele kipróbálni (pedig állítólag nem vagyok beszari gyermek ám), mert a stabilitását érzéseim szerint nem erre a sebességtartományra tervez?dött a NDK remek mérnökei által.
Kombi létére, nagyon könny? a hátulja, télen könny? vele megpörögni a csapatások gyakorlása közben, de ha van benne jópár kiló cuccos, akkor nem akar kitörni a segge hóban sem.
Magas építése miatt a szar utakon sem nagyon kell félteni, meg hóban is istencsászár, visszakett?padlóval simán átmegy a hóakadályokon (persze téligumival).
Fogyasztása szerintem t?rhet?:
nyár országút 6.5 (ami érdekes: 1személlyel is hasonló, mint 4ember 1heti cucca és az emberek, meg akkor is ez az érték, ha 2bringa van a tet?csomagtartón, és 90et nyomjuk)
nyár city: 8-néha 9
télen 9-10 vegyesbe, de csak országúton sem nagyon megy ám 9 alá.
(De történt már 15lityi legurítása is, de mondjuk akkor 10mázsa cuccos volt az utánfutón.)
Amúgy nagyon lábfügg?.
(Régebben egy tank 91 olmozott egy tank 98 olmozatlanban mentünk, mert valahol ezt hallották ?sök, hogy ez jó nekije, de 91essel néha változó id?közönként változó szitukban néha rángatott kicsit. most 95össel hajtjuk, és ezt szereti)
Olajat mindig id?ben cseréljük.
Fékek: Nagyon gyenge, rásegítés nélküli. Igaz hogy elöl tárcsa, de nagyon belekell lépni a pedálba, hogy lassuljon is a szekér.
ebb?l adódóan nagy igénybevételnek van kitéve.
Kényelem: Az eredeti üléseket sokan kiszórták, mivel a sof?rülés kezd széttmálni, (nemcsoda, nem kisdarabok vagyunk) lehet ebben is az lesz, hogy bontóból bugázunk bele valamit.
Hátul barókicsi a lábtér, de ezért cserében elöl sem nagy.
Mivel nemcsak "m?anyagból van rendesen rozsdál is" (küszöbök csere)(urban legend: hallottam olyat, hogy malterrel "lakatolták ki" egy 601es küszöbeit). A csomagtérajtó már évek óta "pöttyösödik", a fém h?t?maszk most télen pöttyösödött meg, ehhez gondolom a sósút b?sége, és a mosás nemgyakorisága vezetett.
Furcsa dolog, de nems?r?n állítják meg a rend?rök,a 15 év alatt 2X. Pilótaságom alatt még 1X-sem.
Olcsó a fenntartása, viszonylag jól megy, nem kell rá túlságosan vigyázni, mert nem akarnak nekünkjönni, bár Töréstesztet nem szívesen végeznék vele. (annyira nem vagyok tökös gyerek)
Ajánlani tudom, azoknak akik szeretnének egy olcsón fenntartható "kocsit", bár nincs nagy presztízse. (Ennek ellenére a miénket is egyszer kinyitották, csak épp jókor értünk a parkolóba, még csak a zárt nyitották ki, az ajtót nem. Haverét egyszer lenyulták, de csak addig hajtották, míg a benzin tartott, így egy erd?ben lelték meg, a rend éber ?rei.)

Hibalista

- Hibalista nem id?rendben:
-
- Alkatrészárak elég nagy szórást mutat.
-
- Legel?ször nemistudom mi adta meg magát, asszem a hátsóablaktörl? meg a mosó, de szvsz csak valami kábelhiba lehet, mert a kapcsolót lenyomva "röccen egyet", de ugyse használtuk sose így nem hiányzik.
- Az elején halt meg a benzinszintjelz?, jósokáig használtuk így, mígnem eccercsak megcsinálta a szerel?nk.
- Volt vele olyan, hogy pár hónap alatt többminden is megadta magát, a szerel? mondta ezeknél ez így szokott lenni, aztán meg utána egy csomó ideig semmi.
- 3 vízpumpát evett meg, a 3.at 2004 novemberében, 1héttel "a felkészülünk a télre és töltünkbele fagyállót" akció után, arra lettem figyelmes, hogy küls? h?mérséklet 10 fok, a motor megcsak melegszik, melegszik, motorház föl, a kiegyenlít? tzartály üres volt ment bele víz, ez mindig van a kocsiban, egy másik kalandból kifolyólag.
- 2 db h?t?t evett meg, az els?t a kikeményedett gumics? törte le, mert a motor rezgéseit a csonk csak egy ideig viselte. A 2. h?t? bontott volt, annak is ez lett a veszte, mert a gumics?re ekkor csak terel?dött a gyyanú, a 2. h?t? halálánál az t?nt fel, hogy beérve a városba araszolásnál, a motorház alól jött a g?z, bementem a legközelebbi áruház parkolójába, és MacGiver módszert alkálmazva, az áruházban újítottam 2 tekercs (sárgazöld csíkos)szigszallagot, meg 2X5liter desztvizet, mert semmi flakon nem volt nálam. A csonk csak meg volt repedve, ugyhogy, szigszallaggal jól betekertem, és felöntve eljutottam a suliig (csak a ZHról maradtam le, itt kérnék bocsánatot a megnejelenésért:"Bocs Marika néni!"). Hazafelé a 25kilcsin 5liter vizet is evvet a gépállat. A3. h?t? új (22e volt 2003ban) Csövek óccsó utángyártott, igaz a vízpumpa cserekor a fels? vizcsövet is cserélték, mert meg volt már csoffadva, hiába az id? vasfoga dolgozik keményen 2év alatt is.
- Lengéscsillapítók el?ször csak a 2 hátsó, jó régen, aztán mind a négy 2002 márciusban. De ez a "kíméletes" használatnak és a megengedett össztömeg néha benemtartásának is köszönhet?.
- A piszok dögben az önindító is beszart (ekkor még 139000kilóméternél még egy centivel sem volt több, ugyhogy megértem szegényt), egy buli után hajnali 4kor tologathattam a dögöt -10be, de volt kegyes 400méter után beindulni. Az egészet cserélték 4500pénz volt.
- Nem emléxem pontosan hány hátsó kipufogó dob fogyott el (1et egy kapoütköz?vel szaggattunk meg, bár akkor már csak hónapjai voltak hátra, mert elég vékony volt, akkor nagyon részinges hangja volt), de tavaly már az egészet kellett cserélni elejét?l a végéig, ami 13000forint volt, szerelési díjjal együtt.
- Egyik vizsga el?tt a szélvéd?t is cserélni kellett, mert 3 kavicsnyom díszítette, ez bontóból megoldva 2000pénz volt.
- 2f?fékhenger(asszem ígyhívják) a második 13ezer pénz volt. betétek, tárcsák elöl. meg a gumi fékcsövek.
- A leng?karokat tavaly tavasszal cserélték 11ezer pénz volt darabja, viszont a fényszórók darabja 1300 forint volt(újonnan).
- Küszöböket is kellett már rajta cserélni.
- Akksik is fogytak, de ezeket a rendes elhasználódások közt említeném, mint az izzókat, de ebb?l sem sok(2 els?lámpa, 1 hátsó, meg 1 index, meg pár biztosíték)
- Halt már meg benne a termosztát is, ezt is 3000forint körüli összegért cserélték.
- A kuplung is cserélve volt, sajna az összegre nem emléxem, de nem sokaltam az biztos.
- 3szor hagyott ott minket:
- najó engem csak 1X:
- Eltörött a kuplunkbedál, ahol a bowden csatlakozikbele, ott kopott széjjel.(95ezerkm volt benne akkoriban) (Pedál heggesztve, a bowden cserélve és 2000forint meg fizetve)
- Apámat is egyszer 50000környékén vezérm?szíjszakadás (összegre nem emléxem, csak annyira a szíj, meg 1db szelep cseréje kellett nemsokpénzb?l)
- Hugomat 1X, a vezérm?szíj fogai mentek el.(szíj és a szíjtárcsák cseréje)
- A gépsárákny mentségére legyen mondva. a vezérm?s eseteket a városon bellül a szerel?t?l (t?lünk 100méter) 1 kilcsire játszotta el.
- Ja van még1 is de az meg nem a kocsi hibája, illetve részben: Kifogyott a benzin, mikormég rossz volt a szintjelz?je.
- Nemrég a gyújtáskábeleket is cserélni kellett, de most legalább állat kék szín?ek vannak benne, ami jólmegy a kicsit olajos blokkhoz. Ez abból adódik, hogy az AC pupából kicsit csöpög az olaj, de ezt a következ? olajcserekor cserélik.
- Olajat mindig a szervízben cserélik, mert ilyenkor az összegy?lt hibákat is javítják.
- Egy csomó dolog SK javítható, pl:a tükör nem állt meg, hanem a saját súlya alatt lekonyult, vagy néha az ajtózárak olajozása, mert 2 év alatt annyira kiszárad, hogy pl. a bels? zár a jobb oldalon nem akart m?ködni. A kilóméter óra bowdenjének olajzása, mert kattogott. (bár a kilóméteróra -10ben zörög/ciripel míg nem melegszik be a pilótafülke)
- Sk kuplunkállítás, most a váltó sem recseg.
- Meg ennek t?rhet? a váltója is, nem úgy mint pár urbanlegendb?l szabadult társának.
- Csomagtérajtó gázrugói, de a cseréltek sem bírták sokáig, egy ideig egy faág volt a tartó, de nemrég tértünk át,a tet?csomagtartóból kiesett alucs?re. (hiába no tuningolni kell:-)
- Ennyi jutott eszembe, de megnyugtatnék mindenkit a lista korántsem teljes! csak most ennyi jutott az eszembe.
-
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Baranyai Lajos
Tét
Kiss u.
Gyors korrekt olcsó.
Nem akarnak drága alkatrészt ránksózni, mindig elmondták a választékot, meg hogy mit érdemes...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (3) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 142000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 601 Következő autója? még nemtudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 1.1 1990

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)