Trabcsák a fosbarna rettenet
Szöveges ítélet
1998-ban szereztem meg a jogsim. Két évig csak álmodhattam kocsiról. 2000. május 3-án a család összerakta a megkuporgatott aprópénzét és 325.000 Ft-ért megvette A kocsit.
A kocsi, egy színe szerint drapp barna, 1990-ben gyártott Trabant 1.1N Limusine volt. Több elfogulatlan személy véleménye alapján inkább fosbarna volt, mindsem drapp. Hmmm... Igazuk volt!
Imádtam! Vele tanultam meg vezetni. Nagyon sok balfaszságomat eltűrte. Egy alkalmat leszámítva mindig elvitt mindenhová. Erről kicsit később.
Az első összezördülésünk akkor volt, amikor elment a hátsó fék. Kiderült, hogy berohadtak - pontosabban elrohadtak - a hátsó munkahengerek.
A következő eset, volt az a bizonyos cserbenhagyás. Az utcánk elején minden előjel nékül megállt. Se indításra, se tolásra nem reagált. Telefon, ismerős, tréler, márkszervíz...
Átégett a gyújtáselosztó rotorjában a fémszál. Ezt orvosolták egy új rotorral meg új gyújtáskábelekkel. A következő műszaki előtt én barom, elvittem ugyanide - márkaszervíz - bent állt majd másfél hétig, szinte napi telefonos kapcsolatban voltam a szervízzel. Minden nap mást kellett rajt cserélni.
Kezdték a jobb első indexbúrával, mondván, hogy törött. (nem emlékszem, hogy összetörtem volna...) A végén már a kormánymű sem volt jó. (Érdekes módon addig jó volt)
Azt mondták veszélyesen nagy volt a holtjátéka, ezért cserélni kell! (fogasléces kormányműnek elvileg még porrákopva is igen minimális holtjátéka van) Ennek hála az addig vajpuha kormányzás igazi erőbírkózás lett. Esküszöm egy halott szervós KRAZ kormányát is könnyebben lehetett tekerni, mint az új kormányműves Trabcsákomét.
A számla végösszegén "kicsit" meglepődtem. 65.000 Ft volt.
Ja a slusszpoén, hogy nem mért a Km-órám. A frissen mosva beadott kocsim tele volt finom szemű agyagporral és esőcseppekkel összeállt sárral. Abban a másfél hétben a megye másik végében volt csak eső. No comment...
A következő esetnél már a jó öreg szakihoz vittem.
Nem is váratott magára sokáig, alig 2 hónappal ezután egy elég meredek dombon lefelé jövet beesett a fékpedál... Vicces volt, igaz nemnagyon akartam röhögni. Elfosta magát a fékerőelosztó. Szakikám kb 1 hétig ült a kocsin, a végén már lakatosmunkára is szükség volt, de felekecselte az 1.3-as Warbi fékerőelosztóját. Egy körben kicserélte a gyertyákat is. nem tudom ki volt az a hadibarom aki Isolator gyertyákat tett bele, de az új Bosh-okkal ment, mint a mérgezett egér.
Az utolsó - 2003 - nyáron beköltözött a motorba egy egérpár. Egy nagyobb városi túra, nameg a szívdöglesztő egérszag után kaptak nassolnivalónak egy doboz Redentint. 2 nap után nem volt egérszag. Alig egy hét múltán viszont megjött a mindent átható dögszag... A kézifékkar alatt találtam meg a holtukban is összebújt egereket... Egy hét szellőzés, 1 Wunderbaum és fél flakon légfrissítő megtette a hatását.
Aztán elhatároztuk, hogy a kis fosbarna rettenetnek mennie kell... Amikor elvitték megsirattam. Ha jól tudom az új gazdi megcsináltatott rajt mindent és a mai napig a legnagyobb megelégedéssel használja...
Hibalista
- Hátsó fékek (berohadtak a munkahengerek) ~1.500 Ft (2001)
- Fékerőelosztó (darabokra repült) ~10.000 Ft (Wartburg elosztó + munkadíj) (2003)
- Gyújtáseloszó (átégett a rotor) ~4.500 rotor + kábelek (2002)
- Kormánymű (szervíz szerint, szerintem nem) 13.000 Ft (2002)
- Szivató, mindig fennakadt, javíthatatlan volt. Hálából mindig pöccre indult, cserébe a ~9-10 littyós fogyasztásért.
- A termosztát sem volt 100%-os. Szal fűtés nemigen volt.
- A szélvédő rendszeresen beázott (-5 cm a kéderből :S)
Ide hordtam szervizbe
FIAT márkaszervíz (ma CITROEN)
Lassúak, ismerős(ök) mellett is lehúztak, mint a nagykabátot, pofátlan DRÁGÁK!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Lonkai mester
Igazi békebeli szaki a múlt évezredből. Nem túl olcsó de legalább lelkiismeretes. Még a szarból is működő kocsit csinál.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | FIAT Punto 1.2SX (CULT) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
