Száguldó koporsó komplexusokkal
Szöveges ítélet
Sokan el?ítélettel élnek az NDK ipar eme csúcstermékével szemben. A Trabantot sokan a 70-nel kékes b?zt ereget?, kalapos bácsikák által hétvégi telekre kijáró autónak tartják.
Ezek az emberek megdöbbenve szembesülnek a valósággal, mikor az érdi emelked?n 130-cal elzúg mellettük a bels? sávban egy szemlátomást a teljes fizikai megsemmisülés szélén álló, toldozott-foltozott 15 éves "Honecker Átka".
A fenti pár mondat akár jellemz? kórkép is lehetne egy Trabant 1.1 tulajdonos komplexusokkal terhelt gondolataiból.
A nagyfokú társadalmi lenézettség és az ehhez párosuló igen kedvez? LE/Kg arány egyenes következménye a "négyütem?sök" folytonos bizonyítási kényszere, a lámpás spontán gyorsulási versenyeken elért sikerek némi elégtételt jelentenek az igen alacsony (negatív?) presztízzsel szemben.
A Trabi 1.1 leger?sebb pontja kétségkívül a motorja. Meggy?z?désem, hogy mire az egész szerkezet már atomjaira hullik szét, a Volkswagen licenszmotor még akkor is ereje teljében, hibátlanul m?ködik. 9 év alatt a függelékes részek (ACpumpa, elosztófedél) meghibásodásán és az olajcserén kívül SEMMI tennivaló nem akadt a motorral, a hangja és az ereje most is olyan, mint újkoránban. Múltkor, mikor
ECOTEC-es Opelünkbe töltöttem utána 2 liter (!) olajat, pusztán megszokásból ellen?riztem a Trabit is: a szint természetesen a fels? jelzésnél volt, ahogy a fél évvel és 5000 km-rel azel?tti olajcserénél. A motor rugalmasságáról csak annyit, hogy a négyes fokozat 40-t?l 140-ig használható (egyszer mikor a váltórudazat tönkrement, szükség is volt erre a képességre...). A sportos motorhoz kiváló társ a direkt, könnyen és pontosan forgatható kormány, ami a kemény hangolású futóm?vel gokartos vezetési élményt biztosít, ami azonban nem szabad hogy meggondolatlanságra csábítsa a vezet?t (na jó, ez egy kicsit túlzás volt...).
A dícsér? szavak mellett azonban nem söpörhetem a sz?nyeg alá az autó azon részeit, amik nem állták ki az id? próbáját: a meglep?en rövid id? alatt szétrohadó küszöb, szétes? ablaktörl?, megereszked? ajtók, eltör? hátsó ajtó zsanérok,
a magyar utakat nem toleráló lengéscsillapítók, foszladozó üléshuzat, széthulló ülések, szétes? váltórudazat, szakadó kuplungbowden, lekókadó küls? tükrök.
Sovány vigasz, hogy általában minden olcsón beszerezhet? hozzá, bontott ill. utángyártott formában, gondolom nem árulok el titkot, hogy a min?séget inkább a bontott alkatrészekben kaphatjuk meg... És persze nem beszéltem még a Trabi 120 felett horribilis szélzajt és fogyasztást produkáló légellenállásáról, és akadozó váltójáról sem. Megdöbbent? viszont, hogy a motor még ezzel a légellenállásal is megbirkózik, és képes 150-ig hajszolni ezt a száguldó koporsót (hogy a biztonságról is szóljak valamit).
Összefoglalva azoknak ajánlom ezt az autót, akik olcsón szeretnének hozzájutni egy alacsony fenntartási költség? de dinamikus és praktikus(csomagtartó>400 l !) kisautóhoz, képesek beletör?dni az apró bosszúságokba, és az autóstársadalom megvetésébe.
Hibalista
- KUPLUNG(sokx), váltó, ACPumpa, ajtók, önindító, fékek
Ide hordtam szervizbe
Va-Go Kft
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 200 Avant Quattro 2.2T | Következő autója? | Audi A6 Avant Quattro |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
