A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 1.1 (1990-1991)

1.1 1.1 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ő nekem az első :o)

Szöveges ítélet

Trabant 1.1 Kombi

Első tulajtól került hozzám az autó, elég érdekes módon (szerintem ő talált meg engem). Egy parkolóban láttam meg, a közeli boltos szerint már 2 éve ott állt, a tulaj szerint 1 (fene tudja), hagytam rajta egy cetlit, és szerencsére rá 2-3 napra felhívtak. Meg is eggyeztünk, eladta nekem 55 ezer (!!!) HUF (1 napja lejárt műszaki, zöldkártya 1 éve, alap :o) ) De azért baromi jó vétel volt, és olyan sokat nem költöttem rá, mint amire számítottam, viszont annál többet kaptam.

Az elektornikai kontakthiba eleinte általános volt, de miután használtam ,elmúlt. 1x jött elő csak, ekkor elment a bal index, szétszedtem kicsit megfeszegettem a fém részt az égő mögött és kész. (döccentem vele egy nagyot előtte, ettől lehetette a hiba). Fura dolog, de a beltér, és a motortér világítás össze van kötve, nem árt tudni, ha az egyik nem jó, akkor a másik sem. 15 éves az autó nem mindegy milyen olaj van benne, én nem a megfelelőt vettem, kellett hozzá egy kis "sűrítő", ami mást is orvosol (Finis 1050 HUF). De ez inkább saját hiba volt. A gombák szeretnek tönkre menni, de ezt az előző tulaj számlájára írom, mind cserélve lett, jó darabig nem lesz vele gond. A gumicsövek (majdnem mind ami a motortérben található) szintén csere, a sok szigetelőszallagozás (!) miatt. Alapjárat szabájzó 3000 HUF körül, szintén (valami szakbarbár "szerelő" miatt). Nálam is volt rángatás, ezt javította a Finis, de gyertyát is cseréltünk, az a tuti, meg gyújtáselosztófejet is, de lehet kellene egy főtengelyfelújítás is. (Jövőre meglesz, ha kell) Lett cserélve a karbiban a szelept?, meg is viccelt vagy 2x, mikor felakadt, és megállt alattam (meg kell ütögetni a karbit és leesik), mostmár bekopott, és nincs vele gond. A motorháztetővel (!) nagyon vigyázni kell (Trabi baj), 90-nél rámhajlott, kicsit meglepődtem, egyenlőre meg van erőssítve heggesztéssel az a része ami állítható, és bekattan a zárba, de már vettem rá "szokásos" gumipántot, nem baj ha rajta van. Kellemes meglepetés volt amikor ott álltam az út szélén, hogy megállt egy arra közlekedő Trabis társam (egy nagyon szép tuning Trabanttal), és egyből segítségemre sietett, neki is volt, ilyen "élménye" :o)) Nyugati autónál nincs ilyen, de nem is állnak meg a "fajtársak" ha baj van. Ha trabit veszel, egy családot is kapsz, ami befogad. :o) Ez nem hiba volt, de szükség volt rá, az első-hátsó fékek újraszabályozása, poton 7000 HUF volt, és tök jó fékeket kapsz érte. Fura de a tárcsafék felszabályozása olcsóbb, mint a dobé, hátra is azt kellene rakni, hisz jobbak, ezt nem értettem miért van így. Két teleszkópot renbe kellett rakatni, ezek kerültek a jobb oldalára, a remek magyar utak miatt, de árra már nem emlékszem, nem volt drága, és cseréltek még egy hátsókerékcsapágyat is. Alvázvédelem is volt, sosem árt, most legalább tudom, hogy renben van. Cseréltem még a két első lámpát darabja 1400 HUF (nevetséges :o) ), ezek jobban világlanak, de a tuning égő is sokat dobna rajta. Az ajtóknál már elöregedett a gumigéder, kicsit beázott, nem drága a kett?re egy csík, és könnyen bevágható, eleinte nehezen záródtak az ajtók, de már beálltak. A zárak meglep?en finomak nem az a régi "budiajtó tipusú". :o) Venni kellet bele egy új aksit, a régit hiába töltötték, 7500 HUF. A két első kerékre vettem új gumikat, az hasznos lehet 15000 HUF, centírral egyyütt.
Kicsit azért dobtam a belső téren is, kaptam hozzá egy komplett ülléshuzatot (vadi új volt!!!), fel is raktam hirtelen, vettem rá piros pólót, a kormányra szivacsot (piros mintával), szőnyeget (piros szegélyel),meg kis apróságok. Sajnos a minap betört a hátsó szélvédőm, padkáztam egy kicsit (de hogy mi miatt pókhállósodott be az rejtély), kellet gyorsan egy másik. Fűtőszállas nem volt, de kaptam egy eredeti Zwikaui 601-es darabot 2000 HUF, megérte. :o)

A motorja, tényleg nagyon jó, bár 100 felé még nem mertem nyomni, nem hiszem, hogy a kaszni megvédene bármit?l is, de hát ez nem az a száguldozós tipus. A sebváltónál csak a vissza kettőnél van gáz, nemtom lehet e orvosolni, kicsit nehezen veszi, amúgy könnyen kapcsolható, és kézre esik. A kormány direktbe az úton végződik, legalábbis olyan az érzés, amúgy könnyen fordul két újjal is, vagy tenyérrel. :o) Szeretem. Úgy, mint rugózás az itt nem létezik, frankón levesz minden úthibát, de legalább tudod hol jársz, ezen szivesen javítanék. Kuplung bovden szakadásom még nem volt (nem mintha régóta meg lenne a drága), de asszem beszerzek tartalékot, (pedállból is). Hát a kaszni mivel már nem csak duroplaszt itt-ott rohad (küszöbb, ajtól alja, első szélvédő mellett az esőcsatorna), ha ránézel, nem vészes, nekem is cserélve van a küszöb, az ajtó még hátra van. Alkatrészben nagyon olcsó, ha tudod hová kell menni érte, akkor minden van. Oda kell rá figyelni kicsit, és nagyon jól szolgál. A hely az töménytelen ha lehajtod a hátsó üllést, én már költöztettem is vele. Egy fuvar volt az egész, esküszöm. :o) Amúgy ez egy nagyon jó kis autó, nekem ő az első, és nagyon jó, jövőre tervben van a tuningolása (kárpitozás, festés is). Bajban nem hagy az tuti, mindenhonnan kijön. Összességében 150000 HUF kaptam egy jó Trabit, ami műszakilag tökéletes állapotban van, és belsőre is elfogadható, kivülről meg.....hát ez egy Traban. :o)

Eltelt 2 év, és még mindig megvan a kicsike. Változtattam pár dolgot az adatokban, de igazából nem lényeges. Nagyon hálás kis autó ez.
Megjegyzem sokat dob a kocsin a direktszűrő (ajánlom mindenkinek), és a 4 pontos Bosh gyertya.

Azóta volt egy kuplungtárcsa csere, jobb hátsó fékdob csere féltengellyel, az előzőben a vájatot szétnyalta a féltengelyben levő ék. Az indítómotor is rosszalkodik néha de a szénkefe csere megoldja a problémát, és akkor már miért ne kellene egy bendix is bele? :o) Ennyi volt ami komolyabbnak mondható.
Egyszer elhagytam(!) a jobb hátsó lengőkart tartó csavart(ami középen fogja), és kifordult kicsit a kerék, meg le is fékezett egyből, mivel húzta a bovdent gondolom. Elég meglepő volt, még szerencse, hogy indulóban voltam, és kanyar következett volna. Volt a közelben egy autós bolt, és vettem bele való csavart az alátétet meg ideiglenesen pótoltuk, megoldódótt, de nagyon megdöbbentem. Hogy eshetett ki?
Vannak néha ilyen kalandok a kisautóval, de amúgy nagyon bírja a strapát.
Most műszakira készülünk, olajcsere, stb. Most kapott két szép új gumit hátra is, majd kicserélem, hogy azok legyenek elöl.
Egyenlőre enny, majd műszaki után folytatom. :o)

Hááát leműszakizott. :o)
Kicsit át kellet rugni, a bal első lengéscsillapító már nem a legjobb. De amúgy rendben volt, persze előtte felkészítettük. Kilakatoltuk az alját, kapott új féktárcsát előre betétestől, fékcsöveket, meg a szokásos olajcsere, szűrőcsere.

Most kapott két jó állapotú ajtót, mert a réginek el volt rohadva az alja. Jelenleg a festésre vár, remélem még ez belefér ebbe az évbe.
Márcsak azért is mert valószínűleg eladom, most a friss műszakival még kaphatok érte valamit. Biztosan nagyon fogom sajnálni rengeteg helyen voltam vele 2 év alatt, és sokat pakoltam vele sokszor futóval is és mindig szó nélkül velem tartott, de kell egy megbízható autó amit nem kell kéthavonta bütykölni, de hát 17 éves lett most novemberben, a vártnál így is sokkal többet ad/adott.

Bocsánat ha hosszú voltam de ez végülis 2 év "sztorija". Ajánlom a Trabit mindenkinek aki olcsó kezdő autót akar venni, kényelmet ne várjon de ebben megtanul vezetni, és tisztelni a következő autóját.

Itt a vége, a Trabant legyen veletek...

Hibalista

- tolatólámpa gomba
- olajnyomás gomba
- alapjárati szabályzó
- gumicsövek a motortérben
- ajtó gumigéder (elöregedett)
- kontakt hiba az elektronikában
- 2 teleszkóp
- kuplung
- Indítómotor
- Féltengely dobbal együtt(furcsa tervezés)
- Na azóta más is, de semmi zsebbenyúlós
-

Ide hordtam szervizbe

Bandika a család autószerelője......régóta :o))

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 16120
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Fabia, esetleg valami Japán (Nissan, Toyota)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 1.1 1990

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)