Minden év autója...
Szöveges ítélet
Azelőtt is volt egy-két Trabantom, igaz kétüteműek, ám minden esetben kombi. Mást Trabantban nem tudok elképzelni. Amikor három éve megvásároltuk a négyüteműt, egy álmom vált valóra.
Az indítás minden esetben - akár negyven fokos nyárról, akár mínusz húsz fokos télről van szó - sikeres és gyors. A fogyasztás a Te talpadon múlik, perverzül óvatosan vezetők hat liter alá is leszorítják, mivel én néha megmutatom a gyerekeknek, hogy mire képes a jószág, hat körüli a fogyasztás.
A motor hihetetlenül strapabíró, néhány apróság cseréjétől eltekintve örökéletű. Meghálálja a jó olajat és a hűtővíz állandó feltöltését (amennyiben folyik). A hűtőrendszer gyenge pont, de odafigyeléssel a komoly problémák időben elháríthatók. A szerelése viszonylag egyszerű és pénztárcakímélő.
A belső tér pazar, bár a jobb oldali polc (kesztyűtartó ?) nálam leszakadt, igaz én megtanultam együtt élni vele. A vezetőülést egyszer kellett cserélnem, mert valami eltörött benne, így fékezésnél előre, indításnál a mögöttem ülő ölébe zuhantam. A csomagtér igen tágas, az ülések lehajtásával tovább bővíthető, egy plusz tetőcsomagtartó felszerelésével pedig egy kisebb költözés is megoldható.
A menetteljesítmény tökéletes. Vizes úton, hóban, jégen, sárban verhetetlen (amennyiben a gumik állapota megfelelő). Prüszkölés nélkül kanyarodok a ház elé negyedikben, ugyanakkor halálfélelem nélkül robogok 140 km/h sebességgel. (Ahogy a szomszéd bácsi mondta : bármilyen nyugati autót megelőzök... ööö, ha nem megy túl gyorsan...) A volcvágeneseket megüti a guta... Egyetlen dolog hiányzik itt, az ötödik sebesség. Ezt a kishitű gyártó kispórolta ebből a mindent elsöprő motorból. Ha öt sebességes lenne az autó, gyorsasági versenyeken is indulnék.
De a legcsodálatosabb a formája... Ahányszor kilépek a házból és megpillantom, akár elölről, akár hátulról, úgy érzem a formák és arányok oly harmóniáját teremtették meg, amelyet mindmáig nem sikerült egy autónak sem lepipálnia. (Előtte a Volvo Amazon érte el ezt a tökéletességet). Mindent egybevetve az 1.1 Trabant a régi kétütemű igénytelenségét, és alacsony üzembentartási költségét zseniálisan ötvözi egy modern, erős motorral, és kényelmes utastérrel...
Hibalista
- Hűtő felső csonk törés (típushiba, hűtőcsere után tíz évig megint jó)
- Kuplungbowden-szakadás (sűrűn kell zsírozni)
- Elosztó-fedél (nincs mese, időnként cserélni kell)
- Önindító (a rossz akksi miatt)
Ide hordtam szervizbe
Zsolti (Veszprém)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kétütemű | Következő autója? | Trabant |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
