Made in DDR, powered by VW
Szöveges ítélet
Azért vettünk négyütemű Trabantot, mert szerintem ez a legolcsóbb típus, amit még érdemes megvenni - na és persze főleg a lakáshitelünk miatt...
160e Ft-ért vettük 2006 szeptemberében: szemre elég jó, megkímélt állapotban, 86e km-el; bár azóta többen is mondták, hogy nincs leharcolt állapotban.
- Ha csak a gépjárműadót és a KGFB-t nézzük, nagyon alacsonyak a fenntartási költségei (néhány ezer Ft/hó). Azonban az elmúlt közel 2 évben elég sokat kellett rá költeni (főleg a kora miatt): sorban mentek tönkre az eredeti alkatrészei.
- A fogyasztása tűrhető: nyáron 6-7 l/100km, télen 8-9 l/100km.
- Öreg autó: várhatóan valamely alkatrésze mindig tönkremegy. Ezt leszámítva megbízható.
- Télen pöccre indul.
- Nem nézné ki belőle az ember, de viszonylag nagy a csomagtartója.
- Egyszerű megoldásai vannak, kisebb műhelyben is javítható.
- Az alkatrészutánpótlása is megoldott és szerintem nem túl drágán.
- Hiányzik belőle az ötödik fokozat.
- Nem megy rosszul, de autópályán marad a külső sáv.
Ha megbecsüljük, meghálálja!
Hibalista
- - Tömítések cseréje a főtengelyszimmeringek kivételével, repedt hengerfej hegesztése, olajcsere: ~40e Ft.
- - Egy reggelre nem volt benne villamosság: új akku, ~8e Ft.
- - Új féktárcsák, ~30e Ft.
- - Az olaj továbbra is folyott belőle, ezért az olajgomba és a főtengely-szimmeringek is ki lettek cserélve, és egy füst alatt a vezérműszíj is - ~8e Ft, + egy hosszú hétvége apunál reggeltől estig.
- - Nem volt kézifék-hatás (de a műszakin átment előtte...): fékbetétek cseréje, fékdob-kiegyenlítés, 5e Ft + 1 nap apunál.
- - Idővel egyre nehezebben vette a sebességeket: rémálom lett a sebességváltás. Kuplungszerkezet, -tárcsa, -pedál kinyomócsapágy csere, ~30e Ft, apunál.
- - Eltörött a kipufogó, hegesztés: 4e Ft.
- - A sok bolygatásban elrepedt a hűtő, új hűtő: ~18e Ft.
- - Még mindig folyott az olaj a benzinpumpánál, új benzinpumpa: ~6e Ft.
- - Az egyik gyújtásvezeték kontakthibás lett a gyertyánál (az egyik henger nem dolgozott), új gyújtásvezetékek ~5e Ft.
- - Új generátor: ~20e Ft.
- - Új főfékhenger, fékolaj: 40e Ft.
- - Új téli és nyári gumik: 2×~25e Ft.
- - Elkezdett rohadni a baloldali küszöb.
- - És egy kicsit valahonnan még mindig folyik az olaj...
Ide hordtam szervizbe
Apu. Nagyon jól, lelkiismeretesen dolgozik, de sajnos ~150 km-re lakik tőlem: így csak azzal megyek hozzá, ami nem sürgős. Nála természetesen anyagárban és időben van a szerelés.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
18. ker. Kalász u. 8. Nagyon jó, korrekt szakember (mint apu), de profi műhellyel.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW Polo |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
