A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 1.1 (1990-1991)

1.1 Limusin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kalandmentes útitárs

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezdődött, hogy kezdett terhes lenni mindig elkunyerálni a szülői verdát, meg sokszor kellett nekik is, amikor én mentem volna valahova. Adta magát a megoldás, kocsit kell vennem, főiskolásként kevés bevételi forrásból, hátszél nélkül viszont nem volt sok lehetőség. Ahogy nézelődtem, megakadt a szemem ezen a Trabin. A 90-es években a családi vas szerepét sokáig egy 4T töltötte be, bajunk soha nem volt vele, nem is zabált sokat, úgyhogy innen volt a felindulás.

A kiszemelt példányt átnézve kívülről szép állapotban volt, persze a szőnyegek alatt már az idő vasfoga ronda barna nyomokat hagyott, de nem tűnt vészesnek. A próbakörön elfogadhatóan viselkedett, motorja nem volt erőtlen, nem füstölt, bár hidegen nem volt tökéletes az alapjárat, de ez tipikus elhanyagolt 4T-betegség. A futóműve, hajtáslánca, fékjei mind rendben voltak, már persze Trabant mércével mérve, nagyobb kiadás nem nézett ki a leendő tulajdonosnak. Így aztán 110 000 jó magyar királyi buznyákot átadva a kupec úrnak, majd a vételár felét állambácsinak átutalva boldog tulaja lehettem egy akkor 19 éves, szerencsére nem túl sokat látott 4T-nek (értsd, volt még előtte pár normális év, mielőtt telepi hülyegyerekek papír nélkül megveszik szétrúgni a városszéli mezőn)

A vásárlást követően olajat, gyertyát, légszűrőt és vezérműszíjat (feszítőgörgővel és ékszíjjal együtt) cseréltünk, mindez további majd 20 ezer forinttal vékonyította meg a pénztárcámat, de ettől kezdve egy üzembiztos, és a forgalom ritmusát tartani tudó kis gépsárkány szolgált hűségesen. Suliba járásra használtam, napi 30 km távon, meg eljártunk kirándulgatni, nyaralni, 2-300 km-es túrákat is be lehetett vállalni vele, mert nem féltem, hogy otthagy az út szélén. Télen-nyáron két-három főtengelyfordulatra beröffent az aggregát, bár nem volt ritka a háromhengerezés, de pár másodperc alatt összeszedte magát.

A 80 km/h-s utazósebességből következően hosszabb távokra előre kellett tervezni, kisebb forgalmú utakat választva. Bírt volna többet is menni, egyszer sietős helyzetben 100-110-zel tettem meg 50 km-t, amit különösebben nem vett zokon, de a 100-nál 4000-et forgó főtengelyből eredően, és a bájos dobozformának köszönhetően jelentős zajjal honorálta tettemet.

Fogyasztásügyileg sem lehetett okom panaszra, vegyes használatban 5,5 és 6 literes átlagokat produkált, a sok várost nem szerette, 7,5 körül fogyasztott ilyenkor.

Az egyetlen hiba, ami két év alatt előjött, egy banális okból következett be. Amikor még érdemes volt etanolozni, kipróbáltam én is, 1/3 etanol és 2/3 benzin arányában. Ehhez ajánlott volt kicserélni a benzinszűrőt, merugyi' az etanol kiold minden retket, és bejuttatja az üzemanyagrendszerbe, aminek a jármű nem örül. Ezért tankolás után gondosan kicseréltem a gagyi szűrőt egy látszólag ugyanolyanra. A nagy nyári melegben azonban a kellemesen rossz anyagból készült szűrő csöve eldeformálódott és eldugult, a motor így nem kapott kaját. Egy napig tartott, mire rájöttem, mi a gond, volt mérgelődés rendesen, de egy másik helyről származó szűrő beszerelésével ez a gond megoldódott.

Miután tavaly egy japán-magyar vegyes gyártású Trabant (ismertebb nevén Suzuki Swift) is bekerült a járműparkomba, le szerettem volna fokozni Trabikát hétvégi/hobbiautónak, ebbéli tervemet sajnos az állapota alaposan keresztülhúzta. A rozsda a két év alatt az alvázvédelem ellenére elterebélyesedett, így két választás maradt. Vagy kap egy alapos lakatolást, vagy átadásra kerül egy olyan személynek, aki lát még benne fantáziát. Az utóbbi mellett döntöttem, így fájó szívvel, de két év használat után tavaly ilyenkor elvitték. De azért kicsit mindig trabantos maradok :)

Hibalista

- Első, hátsó fékbetétek, fékolaj, külső féltengelycsuklók, első irányjelzőburák műszaki vizsgára alkalmassághoz - át is ment, vizsgával és munkadíjjal 60 000 Ft. - - Benzinszűrő kétszer volt cserélve, valami 300 Ft darabja. - - Vezetőoldali biztonsági öv csatja - bontóból egy ezresért. - - Az alkatrészek ára annyi, mint egy rendes autóhoz. -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 175000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Swift 4WD
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 1.1 1990

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)