A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Trabant » 1.1 (1990-1991)

1.1 1.1 Limusin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legnagyobb szappantartó - a legkisebb cirkáló

Szöveges ítélet

Az alapok: szegény Amadeus (ez a beceneve) több mint egy évig állt napon-hóban mozdulatlanul, lejárt műszaki, stb. Kisebb javításokkal (fék, olaj, benzinszűrő és egy Benzincső) átment minden vizsgán. De problémás lett pár nap múlva: ontotta a benzint a karburátorból, alapjárat volt, gyorsításkor leállt. Hosszas keresgélés, több levegőspray-s kísérlet a fúvókáknál, eredmény nélkül, max pár km eredménnyel.
Nagy generál a karburátoron (köszi prokee!), hiba kiderült: karburátor úszóház koszos, szennyeződés miatt nem zárt az úszótűszelep, felső "o" gyűrű kilazult. nagy pucolás, O-gyűrűt cseréltük (kényszermegoldás: kávéfőző tömítése jó, az elhajlott műanyag leszorító perem így nem enged falslevegőt). meglett a hiba főbűnöse: a cserélt (benzinszűrő utáni) benzincsőben egy pók/darázs fészke volt, onnan szívta be a darabos cuccot. Azóta a karbi pöpec.
A szerelő figyelmetlensége miatt (hogy lehet ilyen benzincsövet betenni egy autóba???) minden benzincsövet kicserélni, + a biztonsági vezérműszíj-csere (problémás kissé...).
Hónapokkal később kisebb problémák jöttek: félig meleg állapotban harmatgyenge lett, zörgött a vezérműszíj, rángatott. Irány a szerelő. Hengerfejig letarolni, gyertyacsere, tömítések cseréje, motorolaj, hajtómű-olaj, hűtőközeg-csere, légszűrő, olajszűrő, + sok apróság, "ha már szétszedtük" felkiáltással. Az alapjárat nem állt helyre, amúgy megint jó a gép, minden ok, csak a mágnesszelep ÁTMENETI kókányoltsága bánt még. megy így is, de rossz hallani, ahogy néha kicsit felpörög, néha jó az alapjárat. megvan az új szabályzó, rövidesen cserélem aztán jön az alapjárat hangolása.
Belül is voltak kisebb változások: úgy hoztam el, hogy a tetőkárpit félig le volt szakadva. Ezt, meg az oldalsó borítást, kalaptartót újrakárpitoztuk. Kapott astra üléseket (köszi Józsi!), meg egy nagytakarítást.

Olyanoknak ajánlom a Trabi 1.1-et, akik egy olcsón fenntartható (az alkatrészek többsége kapható több üzletben is, meg a bontókban is lehet jó dolgokat találni), terhelhető kis barátot szeretnének.
Oda kell rá figyelni, nem szabad sokáig elhanyagolni, viszont baromi jó teljesítményeket lehet belőle kiszedni. Alapvetően igénytelen. Nekem a korábbi elhnyagoltsága miatt voltak problémáim, meg az egyik szerelő lazasága miatt.

Más oldalról:
Kicsit ugyan kicsi belül, de kettőnknek minden igényét kielégíti egyelőre. Hatalmas a csomagtere, meg a tetőcsomagtartóval való pikk-pakk bővíthetősége miatt a konyhabútor, járólap, csempe, ragasztók elhozatala egy fordulóval megoldható...
A fűtése nagyon jó, csak meg kell várni azt a max. 10 percet, mire beindul.

Vezetni jó, a váltó némi panaszt azért érdemel. kicsit nehéz visszarakni 2-be, meg az 5. is lazán beleférne... a 4. hosszú, 30-160-ig mindent bír. A hengerfej-tisztítás óta halkabb lett, bár 80 fölött már nem szoktunk rádiót hallgatni. Jól gyorsul, a Sibriken kevés ellenfél nyom le. A fékek még éppen elegek, a kormány ugyan szalonnaszervós, de még parkolni sem különösen nehéz elforgatni a 700 kilós gépállatot.
Az ablaktörlő működésekor egy katonai jeep feelingem van, a meg tömítés illesztésénél a sziloplasztot évente lehet cserélni...
A benzintank kicsi, de legalább olcsó teletankolni... olyan 350-430 km hatótávolsággal lehet számolni, vezetési stílus függvényében, a város/országút és a tél/nyár reláció módosíthatja az eredményt.
Nem szoktuk teletankolni, éppen csak van benne 5-8 liter, (kivéve a hosszabb utak előtt közvetlenül) mert a tank alján a leeresztőcsavart már egyszer kiszedték, 25 liter benzinbe került a lecke

Összességében szerethető, kihasználható, strapálható kis keveréke a régi nyugati technikának és az "ősi" keleti dizájnnak.

Hibalista

- csak néhány apróság, amit cseréltem rajta, az inkább állapotjavítás volt, elromlott alkatrész csak az
-
- alapjárati mágnesszelep...

Ide hordtam szervizbe

Szügy, G. Gábor. Elvállalta, megcsinálta, nagyon nem kért sokat, lazán megéri!!!!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Többet kipróbáltam, meg persze a legtöbbször SK

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Wartburg 1.3 Következő autója? majd eccer Bömbi... vagy a legújabb "newTrabi" :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Trabant 1.1 1990

További ítéletek (141 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)