miért nincs európai utód???
Szöveges ítélet
Nos, hát azzal kezdem, hogy senkinek nem tetszett, ahogy kinéz, kivéve a nejemnek, ezért lehetett megvenni. (A Peugeot Partner II az kérem teherautó, abba Ő nem ül bele - khm). Samu azóta rászolgált a megbecsülésre, megjárta Franciaországot is velünk, no és a mindennapokban is rendesen helytállt. Sajnos nincs problémamentes autó, így itt is fordultak elő gondok, amelyek nagy része mai napig fenn is áll:
- fényszóró magasságállító motor nem tudja normálisan beállítani a helyzetet, ezért folyamatosan kerreg, mint kiderült a szakműhely intézte el a sorsát, mert a fényszóróbeállítást sikerült manuálisan - konkrétan feszítve - megoldani. Kábel le, majd nyerek a lottón és cseréltetem (ja 45e pro lámpa, merthogy csak azzal együtt lehet), amúgy is muszáj lesz, mert megfakultak a búrák (autómosók?), no meg fiatal biciklis barátok a pedáljaikkal itt-ott meg is cirógatták a parkolóban
- központi zár időnként változatos helyeken nem zár, és erről elfelejt szólni (nem pittyeg), de legalább mindig nyit (hideg rázott ki, mikor nyitva találtam a kocsit). Viszont ezt csak akkor csinálja amikor gondolja (nincs hőmérséklet függés), tehát képes akár fél évig is jól működni.
- vásárlás után egyből elszállt a klíma hűtő felé tartó alucsöve, ez mintha állandó gond lenne, mert már volt rajta forrasztás, most megint van, egy éve jó - csere sok tízezer lenne.
- negatív a sűrű olajcsere (1év/15e km), de még nem sikerült utántölteni, sőt semmi lötyi nem fogyott belőle (de!! az ablakmosó folyadék), ezért fél évente nézek csak rá. Hűtőfolyadék egyszer csak eltűnt belőle (még nem hiányzott neki) - utántöltés (fél éve), de nem csökken a szint.
Komfort: hááát, ez azért kis autó, csak felfújták. Az ülések rövidek, de legalább nulla az oldaltartásuk is - szóval két óránként kötelező cigiszünet, mert begörcsölök. Városba tökéletes a nagyik meg imádják, mert könnyű beszállni (akár cilinderben is- bár egyik se hord olyat), akár egy konyhaszékre - végül is azok -, ezért is van a nagy lábtér - okos!. Ablakok nagyok, kilátni jól lehet, árnyékolni nem nagyon, klíma nélkül nyáron pokol, ablakot lehúzni 100 fölött nem szabad (résnyire sem), ezt azt pakolni lehet, de vagy négyen (négy és felen), vagy a csomagok. A csomagtér alapból szerencsétlen formájú (kerékdobok, ajtón tárolózseb), döntve megy be a bőrönd, ajtónyitáskor meg jönne persze ki. Padlóba tett ülésekkel a komplett lakást elköltöztettük. 160cm hosszú tárgyig nem kell az első ülésekkel játszani (1,9 köbméter, nem rossz). Az ülés hajtogatása macerás (első ülés koppig előre, padló ki, támla lehajt, ülőlap kikattint, az egész a padlóba, padló vissza, első ülés vissza ahova kell) Király hogy oldalra nyílik a hátulja és nincs perem, de miért jobbra édes tervezőm, ha egyszer arra van minálunk a járda??? Panaszkodnak a tesztek a kemény műanyagokra - még csak most kezdenek zörögni, eddig egy nyikkanás se volt, de ha bármi megkarcolódik, az sajnos menthetetlenül örök emlék marad. A lehúzott első oldalablakoknak elfelejtettek támasztást adni a mérnökök, így az Wartburg-os vidámsággal zörög. A digitv-t lehet szeretni, meg nem, én a munkám során is gyakran digitális értékeket olvasok le, így nem volt nehéz rászokni. Az is igaz, hogy én hamar visszaszokom az analógra, de mások baromira szenvednek, ha a kocsinkkal mennek.
Száguldani nem igazán, erő 3,5-4,5e között van, ehhez azonban a váltó nem az igazi. Tényleg 12mp a százig, de a kuplung, váltó rontja igazán. Kormány könnyű, de érzéketlen, pedálok adagolhatatlanok, mintha két három fokozatú kapcsolókkal is ki lehetne váltani. A futómű jelez minden hibát az útról, de amúgy is ésszel a kátyúkkal, mert az egész autó alja lenn van (asszem 16 v 17cm), az alsó lengőkar (vízszintesen) ott van ahol a lökhárító alja. Az viszont rugalmasan van felfüggesztve, ha esetleg felakad a padkára (márpedig felakad), eszébe sincs leszakadni/törni. Nyuszi 90-nél a rendszámtáblát intézte el, két műanyag takaró kipattant (vonószem - van madzag ami miatt nem esett le), visszaraktam, javítás kész :-)
Kaszni oldalszelet nem szereti, de nem akar borulni, csupán mászkál, csakhogy azt nagyon. Besokkallt kanyarban az orrát tolja, elég jól lehet kontrollálni, de azért nem sportautó. Ha az elöl haladó küldi a követ, az pattan a motorháztetőn, majd a szélvédőn, viszont a hároméves felverődés sem rozsdáll (holnap tényleg lefestem, de téllleg :-) ) Parkolni csodálatos vele - téglaforma előnye - , szélvédőt egyébként akár szemből is lehet mosni (kamion fíling, höhö)
Fogyasztás országúton spórolós napomon 3,9-4,2 l/100 km (max 100, falutáblára csak gurul, nem fékez), nem spórolóson 4,5-5,0, 130-nál pályán 6,5 (rádiót feltekerni!), 140-nél 7,2 (rádiót inkább kikapcsolni!), efölött a nyolcas a legkisebb szám, városban el lehet lenni 6-7 körül. Pokoli kicsi a tank (38liter), ezért sem hosszútávfutó. A kondi használatával a fogyasztás BMW-s, a dinamika Trabantos. Volt írás, hogy eszi a féket, nekem még eredeti mindene. 8,5 év - betét, tárcsa, akkumulátor, kuplung, szilentek, gátlók, de érik a nagyszervíz ideje - az pedig fájni fog, mert olcsó alkatrész nincs. Szilentek cseréjéhez kell a kar is, az meg elöl 50 rugó/db, hátul meg ugye torziós híd van, jajj
Összefoglalva, nem cserélünk, mert ennyiért ilyen autó nem lesz, no meg elintéztem ( én no meg az azóta is dübörgő pannon pumánk) a hitelfelvételnél, hogy örök autónk legyen (bár ha valaki megvenné 2 és fél milláért :-) )
Hibalista
- fényszóró magasságállítók, klímacső, központi zár, már cseréltem izzót is (féklámpa, helyzetjelző) :-)!!
Ide hordtam szervizbe
Toyota fun, Sopron
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Toyota mittomén, Szombathely, de egyébként ismerősök szerelik
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort 1.1 kombi | Következő autója? | nagyobb kéne, de legalább ennyire megbízható |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
