Bordó otthon, segítség rám öregszik! :)
Szöveges ítélet
Beülök... bocsánat a helyzetet jobban jellemzi inkább, hogy csak beteszem a fenekem. Hatalmas, kellemes "mackóbarlang", ahova felegyenesedve totyoghat be bármelyik mackótestvér.
190 centivel nekem a vezet?ülés teljesen hátra van tolva, magam mögé így is simán elférek. De ki ülne hátra, hogyha ilyen isteni ki- és rálátást is választhat. Mondjuk deréktámasz nem lenne rossz, de azt ennél a konszernnél nem nagyon forszírozzák.
Beltér tipikusan toyotás, azaz a müanyag, a huzat úgy néz ki, mintha használt lenne, csak éppen jópár év múlva is ugyanígy használtnak és nem elhasználtnak látszik. Pakolórekesz, beltér ki- és átalakítás nem leírható, látni kell. Azért a hátsó világítással kombinált zseblámpa a plafonban már tényleg félelmetes.
Pedálelhelyezés 44-es talpmérethez is ideális, kormány kézre áll, a váltót öröm kapcsolgatni. Sokszor elöfordul, hogy ötös után adnék még egy hatost is, ha lenne. Érzésre, a motor még bírná.
Magas a kaszni és ehhez a sok pozitívum mellé negatívum is jár. Szélzaj, a bal ablakot néha többször is fel kell tekernem, hogy a helyére találjon, mert különben sípol. Magasabb fogyasztás, autópályán gyakori belsö sávval, sürü körbepislogás közepette bele lehet hajszolni a 8 litert. Ekkor persze nemcsak a táj, hanem a külsö sáv mellett is rendesen elsuhanunk. Az elsö ablakokhoz makacsul tud ragaszkodni a pára, mert nehéz olyan magasra felszuszakolni a meleget. Váltakozó szélben finom imbolygás emeli el a lábam a gázpedálról. Nem túl vészes, de az is lehet, hogy csak túl sokáig volt 120-as Skodánk s nem tud meglepni.
Óra szerint 160-165 körül látványosan vége van a száguldásnak, bár hátszéllel lepödtem már meg a kiíráson. Ha az elözés hajszálnyival több idöt vett igénybe - mint egy pillanat - utólag szoktam konstatálni, hogy már megint ötösben maradt a bot.
Szervízigény:
41eKm-l vettem 3 éves kora alatt használtan. A megvásárlás tuningolással kezdödött. Oldalvédö gumicsík, hogy ne tegyek nagy kárt másokban. Távirányítós ajtónyitás beszerelése, TV-hez van távirányító, autóhoz meg ne legyen?!
45eKm szerviz 20e körül, 60eKm szerviz 40e körül és a föle, 75eKm szerviz ismét 20e alatt pecsételös márkaszervizben.
Ami a 60eKm-s föle volt (jócskán), az fájt, mert féktárcsák és fékbetétek is helyet cseréltek egy új garnitúrával. Lehetett volna a tárcsákat szabályoztatni, de én megállni és nem majdnem megállni szeretek. S nem igazán tetszett, hogy a 4 fékpofából 3 viszonylag egyenletesen a negyedik szinte fémig lekopott.
3 éves kor elérése elött bal elsö villanyzár megbuggyant, naná, hogy nem garanciális, viszlát 15e. Ha már ott voltam jeleztem, hogy a hátsó hatalmas kredencajtó sem hallgat a gombnyomásra. Kicsit megjavult a noszogatásra, de azóta is néha elfelejti magát becsukni. Sebaj rááll már a kezem, hogy bekulcsozzam.
Hasonló megszokás a jobb elsö ajtó, ami a becsukódáshoz kicsit nagyobb lendületet igényel.
Az idei télnek hála egy amúgy 105eKm-nél cserére érendö bordásszíjat fordított meg a motortérbe tolakodó hó. Amikor 5e-t kértek majdnem kibuggyant belölem, hogy anyag, munkadíj, ennyi biztos elég lesz? De inkább boldog mosollyal az arcomon hazavágtattam.
Ez a boldog mosoly amúgy a megvásárlás óta az arcomon van, hasonlót kívánok mindenkinek.
90e szerviz is megvolt kb.25-böl, más különösebb semmi.
Azért egy deréktámaszos fotel a kormány mögé mégsem lenne rossz, hiába na, öregszem...
99ekm
Kicsit mérges lettem rá...
Bejelzett a Check Engine lámpája menetközben. Természetesen délután 5-kor hazafele menet (szerviz már nincs). Computer szerint szorványos hiba, és az elsö lambda szonda szenzora hülyül. Továbbtesztelés folyamatban, a csere állítólag nem állna meg 40e alatt. :( Az autó ettöl még ugyanúgy megy, csak nagyon idegesít a müszerfali lámpa.
A hideget nyikorgással, nyiszorgással türi (müszerfal, ülések, biztonsági öv felsö része). Jobb elsö ajtó mostanában kellö erélyt, hátsó ajtó továbbra is türelmet (központi zárás után kulcsos becsukást) igényel. A mostani -10 -15 fokban már nem tünik olyan meggyözönek a fütés, ill. feltünt, hogy elöl, alul a lábra a középkonzol alján meleg levegö, míg a kívül a kerékjáratok mellett lényegesen hüvösebb levegö jön be. "Hercegkisassony és az ágybanmaradt borsó" esete?
+500 km
Adjon valaki egy fát, hogy lekopoghassam. A légtömegmérö tisztítása úgy néz ki, most egy idöre elaltatta a motorvisszajelzö lámpát. Kapott azért 98-as benzint is, mert az utóbbi idöben nagyon költséghatékony szerettem volna lenni és a legolcsóbban elérhetö 95-t toltam le a torkán. Most egyenletesen húz, alacsony fordulaton is egyenletes és finom gázadásra simán felhozza a fordulatot.
A betolakodó hidegre is úgy néz ki, megvan a válasz. Az autón nincs légkondi, és a kesztyütartó mögött ennek a helyén jön ordítanak be a farkasok. Ezt még meg kell vizsgálni.
110ekm
Szonda csere (katalizátor elötti és utáni is), egy hónap nyugalom, aztán ismét világít a sárga lámpa. Diagnózis katalizátorcsere, sóhajtottam, legyen...
Azóta kopp-kopp ismét a gondtalan autózás került előtérbe.
140ekm
Szokásos olejcserén kívül semmi.
Szívet melengető érzés volt a 30ezres népítélet értékelése. ;)
145ekm
Kicsit alattomossá vált a húzóerő, néha induláskor nem pörgött fel a motor (jobb láb átállt "Simson üzemmódra" indulás elött folyamatos gázrugdalás). Normál haladás során a gáz elengedést és pár másodpercen belüli újranyomást erős rántással honorált a motor. Aztán autópályán a retinámba égett a gyűlölt motorhiba jelző lámpa. A teszter szerint a fentiek cseréje után igazán kicseréltethetném a légtömeg mérőt. Azóta ismét nyugalom, folyamatos gyorsulás és megint kezdek hinni a jelben. ;)
156ekm
Elsö kanyarstabilizátor csere (két menetes szár plusz a gumik), azóta stabilabbnak tünik.
Hátsó kipufogódob csere (elrohadt a könyök mellett)
Második fékbetétcsere elöl, most tárcsa nem volt.
Kértem váltóolaj cserét is, biztos, ami biztos. Plusz fagyálló csere is volt.
Elvittem benne 5 ajtót (4db 90x210, 1db 100*210-es, ez utóbbi már nem igazán fért be, ezért pár perc alatt egy 14-es villáskulccsal kivettem 5 csavart és az anyósülést, így még maradt is hely ;)
195ekm (2010.12) megvolt a 195e-s szerviz is.
Motor bontatlan, lehet, hogy kimegy a világból?
Kuplung, lengéscsillapítók, akku eredeti, de a cserélendők listáján előbb-utóbb szerepelni fognak.
Hátsó kipufogódob viszont előttük fogja elemészteni magát (immár másodszor).
Fogyasztás 6.1-6.2 mert mostanában elég a 90 is (nem tartjuk el a drága állami fényképészeket). Ebben kevés város és napi 50km városon kívüli üzemmód van.
Sietve, taposva 6.5-7 között, mint vásárlástól fogva.
Hibalista
- bal villanyzár kb. 15e szereléssel együtt
- bordásszíj kb. 5e szereléssel együtt
- légtömeg mér? lett csak tisztítva, remélem ez elég lesz
- nem lett!
- Elsö körben cserélve lettek a szondák kb. 1 hónap múlva ismét motorvisszajelzés, azután katalizátor csere, azóta (kopp-kopp) más nem volt
- légtömegmérő alulról elvette az erőt, felül meg rángatóssá tette
- kanyarstabilizátor (gumik kiöregedtek)
- hátsó kipufogódob könyök elemésztette magát
-
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz
(a kötelezö szervizek az övék cserébe a szervizkönyves pecsétért)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Maszek
(csak mert a régi Skodám is hozzá hordtam és azóta rendesen beszámítógépezte magát a mai vasakhoz, ill. mert látom, hogy mi történik a kocsival, nem csak ülök hülyén és várok, amíg a márkaszervizböl kihozzák)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 155000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo 1,2 75LE | Következő autója? | majd jópár év múlva (de valamilyen Verso) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
