A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris Verso (1999)

Yaris Verso 1,3 Linea Luna 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bordó otthon, segítség rám öregszik! :)

Szöveges ítélet

Beülök... bocsánat a helyzetet jobban jellemzi inkább, hogy csak beteszem a fenekem. Hatalmas, kellemes "mackóbarlang", ahova felegyenesedve totyoghat be bármelyik mackótestvér.
190 centivel nekem a vezet?ülés teljesen hátra van tolva, magam mögé így is simán elférek. De ki ülne hátra, hogyha ilyen isteni ki- és rálátást is választhat. Mondjuk deréktámasz nem lenne rossz, de azt ennél a konszernnél nem nagyon forszírozzák.
Beltér tipikusan toyotás, azaz a müanyag, a huzat úgy néz ki, mintha használt lenne, csak éppen jópár év múlva is ugyanígy használtnak és nem elhasználtnak látszik. Pakolórekesz, beltér ki- és átalakítás nem leírható, látni kell. Azért a hátsó világítással kombinált zseblámpa a plafonban már tényleg félelmetes.
Pedálelhelyezés 44-es talpmérethez is ideális, kormány kézre áll, a váltót öröm kapcsolgatni. Sokszor elöfordul, hogy ötös után adnék még egy hatost is, ha lenne. Érzésre, a motor még bírná.
Magas a kaszni és ehhez a sok pozitívum mellé negatívum is jár. Szélzaj, a bal ablakot néha többször is fel kell tekernem, hogy a helyére találjon, mert különben sípol. Magasabb fogyasztás, autópályán gyakori belsö sávval, sürü körbepislogás közepette bele lehet hajszolni a 8 litert. Ekkor persze nemcsak a táj, hanem a külsö sáv mellett is rendesen elsuhanunk. Az elsö ablakokhoz makacsul tud ragaszkodni a pára, mert nehéz olyan magasra felszuszakolni a meleget. Váltakozó szélben finom imbolygás emeli el a lábam a gázpedálról. Nem túl vészes, de az is lehet, hogy csak túl sokáig volt 120-as Skodánk s nem tud meglepni.
Óra szerint 160-165 körül látványosan vége van a száguldásnak, bár hátszéllel lepödtem már meg a kiíráson. Ha az elözés hajszálnyival több idöt vett igénybe - mint egy pillanat - utólag szoktam konstatálni, hogy már megint ötösben maradt a bot.
Szervízigény:
41eKm-l vettem 3 éves kora alatt használtan. A megvásárlás tuningolással kezdödött. Oldalvédö gumicsík, hogy ne tegyek nagy kárt másokban. Távirányítós ajtónyitás beszerelése, TV-hez van távirányító, autóhoz meg ne legyen?!
45eKm szerviz 20e körül, 60eKm szerviz 40e körül és a föle, 75eKm szerviz ismét 20e alatt pecsételös márkaszervizben.
Ami a 60eKm-s föle volt (jócskán), az fájt, mert féktárcsák és fékbetétek is helyet cseréltek egy új garnitúrával. Lehetett volna a tárcsákat szabályoztatni, de én megállni és nem majdnem megállni szeretek. S nem igazán tetszett, hogy a 4 fékpofából 3 viszonylag egyenletesen a negyedik szinte fémig lekopott.
3 éves kor elérése elött bal elsö villanyzár megbuggyant, naná, hogy nem garanciális, viszlát 15e. Ha már ott voltam jeleztem, hogy a hátsó hatalmas kredencajtó sem hallgat a gombnyomásra. Kicsit megjavult a noszogatásra, de azóta is néha elfelejti magát becsukni. Sebaj rááll már a kezem, hogy bekulcsozzam.
Hasonló megszokás a jobb elsö ajtó, ami a becsukódáshoz kicsit nagyobb lendületet igényel.
Az idei télnek hála egy amúgy 105eKm-nél cserére érendö bordásszíjat fordított meg a motortérbe tolakodó hó. Amikor 5e-t kértek majdnem kibuggyant belölem, hogy anyag, munkadíj, ennyi biztos elég lesz? De inkább boldog mosollyal az arcomon hazavágtattam.
Ez a boldog mosoly amúgy a megvásárlás óta az arcomon van, hasonlót kívánok mindenkinek.

90e szerviz is megvolt kb.25-böl, más különösebb semmi.
Azért egy deréktámaszos fotel a kormány mögé mégsem lenne rossz, hiába na, öregszem...

99ekm
Kicsit mérges lettem rá...
Bejelzett a Check Engine lámpája menetközben. Természetesen délután 5-kor hazafele menet (szerviz már nincs). Computer szerint szorványos hiba, és az elsö lambda szonda szenzora hülyül. Továbbtesztelés folyamatban, a csere állítólag nem állna meg 40e alatt. :( Az autó ettöl még ugyanúgy megy, csak nagyon idegesít a müszerfali lámpa.
A hideget nyikorgással, nyiszorgással türi (müszerfal, ülések, biztonsági öv felsö része). Jobb elsö ajtó mostanában kellö erélyt, hátsó ajtó továbbra is türelmet (központi zárás után kulcsos becsukást) igényel. A mostani -10 -15 fokban már nem tünik olyan meggyözönek a fütés, ill. feltünt, hogy elöl, alul a lábra a középkonzol alján meleg levegö, míg a kívül a kerékjáratok mellett lényegesen hüvösebb levegö jön be. "Hercegkisassony és az ágybanmaradt borsó" esete?

+500 km
Adjon valaki egy fát, hogy lekopoghassam. A légtömegmérö tisztítása úgy néz ki, most egy idöre elaltatta a motorvisszajelzö lámpát. Kapott azért 98-as benzint is, mert az utóbbi idöben nagyon költséghatékony szerettem volna lenni és a legolcsóbban elérhetö 95-t toltam le a torkán. Most egyenletesen húz, alacsony fordulaton is egyenletes és finom gázadásra simán felhozza a fordulatot.
A betolakodó hidegre is úgy néz ki, megvan a válasz. Az autón nincs légkondi, és a kesztyütartó mögött ennek a helyén jön ordítanak be a farkasok. Ezt még meg kell vizsgálni.

110ekm
Szonda csere (katalizátor elötti és utáni is), egy hónap nyugalom, aztán ismét világít a sárga lámpa. Diagnózis katalizátorcsere, sóhajtottam, legyen...
Azóta kopp-kopp ismét a gondtalan autózás került előtérbe.
140ekm
Szokásos olejcserén kívül semmi.

Szívet melengető érzés volt a 30ezres népítélet értékelése. ;)

145ekm
Kicsit alattomossá vált a húzóerő, néha induláskor nem pörgött fel a motor (jobb láb átállt "Simson üzemmódra" indulás elött folyamatos gázrugdalás). Normál haladás során a gáz elengedést és pár másodpercen belüli újranyomást erős rántással honorált a motor. Aztán autópályán a retinámba égett a gyűlölt motorhiba jelző lámpa. A teszter szerint a fentiek cseréje után igazán kicseréltethetném a légtömeg mérőt. Azóta ismét nyugalom, folyamatos gyorsulás és megint kezdek hinni a jelben. ;)

156ekm
Elsö kanyarstabilizátor csere (két menetes szár plusz a gumik), azóta stabilabbnak tünik.
Hátsó kipufogódob csere (elrohadt a könyök mellett)
Második fékbetétcsere elöl, most tárcsa nem volt.
Kértem váltóolaj cserét is, biztos, ami biztos. Plusz fagyálló csere is volt.
Elvittem benne 5 ajtót (4db 90x210, 1db 100*210-es, ez utóbbi már nem igazán fért be, ezért pár perc alatt egy 14-es villáskulccsal kivettem 5 csavart és az anyósülést, így még maradt is hely ;)

195ekm (2010.12) megvolt a 195e-s szerviz is.
Motor bontatlan, lehet, hogy kimegy a világból?
Kuplung, lengéscsillapítók, akku eredeti, de a cserélendők listáján előbb-utóbb szerepelni fognak.
Hátsó kipufogódob viszont előttük fogja elemészteni magát (immár másodszor).
Fogyasztás 6.1-6.2 mert mostanában elég a 90 is (nem tartjuk el a drága állami fényképészeket). Ebben kevés város és napi 50km városon kívüli üzemmód van.
Sietve, taposva 6.5-7 között, mint vásárlástól fogva.

Hibalista

- bal villanyzár kb. 15e szereléssel együtt
- bordásszíj kb. 5e szereléssel együtt
- légtömeg mér? lett csak tisztítva, remélem ez elég lesz
- nem lett!
- Elsö körben cserélve lettek a szondák kb. 1 hónap múlva ismét motorvisszajelzés, azután katalizátor csere, azóta (kopp-kopp) más nem volt
- légtömegmérő alulról elvette az erőt, felül meg rángatóssá tette
- kanyarstabilizátor (gumik kiöregedtek)
- hátsó kipufogódob könyök elemésztette magát
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz
(a kötelezö szervizek az övék cserébe a szervizkönyves pecsétért)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Maszek
(csak mert a régi Skodám is hozzá hordtam és azóta rendesen beszámítógépezte magát a mai vasakhoz, ill. mert látom, hogy mi történik a kocsival, nem csak ülök hülyén és várok, amíg a márkaszervizböl kihozzák)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 155000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Twingo 1,2 75LE Következő autója? majd jópár év múlva (de valamilyen Verso)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris Verso 1999

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)