Békapofi - AUTÓ, nem csecsebecse
Szöveges ítélet
Második tulaj vagyok, három évet szaladt az előző kezei között. Régóta szemeztem már a típussal, talán mert annyira más volt az akkoriban kapható autókhoz képest - szerintem a megjelenés idején abszolút egyedi formájú kocsinak számított.
Első porontyunk születése után úgy döntöttünk, hogy lecseréljük 86-os Corolla 1.3 DX-ünket. A karburátor rendetlenkedett néha-néha, egyébként kb 250 000 km-rel igazán hibátlan volt. Német import, plüss ülések, 4 ködlámpa stb... Mondanom sem kell, autószerelő vette meg: azóta is rendszeresen látom, és amit addig egyikük sem volt képes megjavítani - ld karbi -, mára talán megszűnt hibának lenni.
Most a YARIS (csak nagybetűvel). SZERESSÜK. NAGYON. Kényelmes, meglepően tágas. Az Egybesült Államokban élő megélhetési emigráns barátunk beülve csak annyit mondott: hűha, ez ekkora?
Fogyasztására nem lehet panasz, de aki azt mondja, városban 6 literrel jár, nos egy kicsit csúsztat - sztem 2 lityi körül. Országúton 100-ig klímával viszont valóban nem nagyon kér többet 5-nél. Azt hiszem ez elég meggyőző. Állítólag a nagyobb, 1.5-ös motorral is kb ennyit iszik. (130 fölött kicsi motor, magas kaszni=sokkal több)
Felszereltsége nem verdesi az egeket, eddig mégsem nagyon hiányoltunk belőle semmit, talán csak az ABS-t, pusztán elméleti megfontolásból, azaz hál´istennek eddig nem volt rá szükség.
Csomagtartója alaphelyzetben két gyerekkel teljesen O.K., ha költöznél, csak le kell hajtanod a hátsó sort, bele a padlóba, és hajrá. Még csomagtér-elválasztó hálót is adtak hozzá.
Mivel én városban inkább bicajozom, és a km-adatokból látszik, hogy igyekszünk az üzemanyag adóteher részünket állambácsi irányában minimalizálni, a vétel óta a kocsi állapota nemigen romlott. Így a legendás Toyota-féle megbízhatósági legendával csak egyféleképpen találkoztunk: a kötelező olajcseréken kívül csak indít-megáll/kinyit-bezár/lemos/gyönyörködik/utazik tevékenységet végzünk vele. Az adatok valódiak: 8 év, 65E km.
Talán egyetlen negatívumot tudnék említeni: a magas kaszni oldalszélben nagy sebességnél kicsit imbolygós.
Más nincs, csak a szívem fáj, hogy nemsokára megválunk tőle. Ő még Japánból jött, és tudom, hogy pár százezer km-t vidáman elszaladgálna alattunk (ha így számolom, addig nyugdíjba is mennék). A harmadik gyerekülés azonban hátul nem igazán fér el. Talán még a csomagtartó is elég lenne. Hát így állunk most, nem tudjuk , ki jöhet utána. Szívem szerint csak Toyota (pl Avensis Verso v Previa, de legalább Avensis Wagon), de a pénztárca most mást mond. Na mindegy. Ezt a költözést még lebonyolítjuk, aztán könnyes búcsút veszünk.
Hibalista
- Magától semmi, csak egy hátrafelé-nem-néző-tolató-nénitől egypár elem + jóindulatú nyestkoma fészket épített a motorháztető kirágott szigeteléséből.
Ide hordtam szervizbe
A garanciaidőn túl ismerőshöz. Remek, igaz nem márkaszerviz, de mindent egy helyen, gyorsan, precízen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | remélem ez is Toyota lesz, vagy vmi japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
