Kellemes meglepetés
Szöveges ítélet
Az autót második autónak vásároltuk, az első Toyota, hybrid és automata váltós autó a családban. Picit tartottunk tőle, de nagyon megszerettük.
Az autó rövidebb, városi, elővárosi használatra lett vásárolva, de pár hosszabb, 300-400 km-es szakasz is tervben volt vele. Eddig mindkettőt gond nélkül teljesítette. Városba kevesebb jobb autót tudnék mondani, mint ez. Hybrid, keveset fogyaszt, megbízható, szívómotor, kifejezetten könnyű a kormánya, kis helyekre is befér, egyedül a kilátás, ami nem 10/10-es, de már a második, Comfort felszeretségnél is alap a kamera.
Városon kívül országúton, autópályán sem lomha, nagyobb gázadásra jól megindul, viszont ezzel egyszerre megérkezik a 3 henger hangja is. Nagyon óckodtam a 3 hengertől, de egy próbaút során és néhány elolvasott cikk után rájöttem, hogy nem olyan rossz választás.
Autópályán 130-ig dombra felfelé is szépen meg tud indulni, persze jobban kell neki ezesetben nyomni, ilyenkor bőg fel nagyon a motor, ezt meg kell szokni. Az autó végsebessége 175 km/h, ezt tudja is, de 160 felett már annyira nem szeret menni, odáig viszont korrekten, jól megy. A menetzaj autópályán sem zavaró, 130-tól felfelé kezd az ajtókeret/tükör felől hangoskodni, de ez sem zavaró.
Az összerakottsága ami talán picit fura lehet, egyes műanyagok talán a kelleténél jobban mozognak a beltérben, de nem nyöszörögnek, csak ha nyomkodjuk mozognak. Az ajtók szépen csukódnak, az illesztésekkel sincs probléma.
A biztonsági extrák közül ennél a felszereltségnél távolságtartó tempomat, sávtartó/elhagyás figyelő, vészfékasszisztens, tolatókamera van. A távolságtartós tempomat kifejezetten jól működik, 140-es tempóra állítva szépen gyorsul vissza, miután lelassított, a használata is egyszerű. A sávtartó/elhagyás figyelő érdekesen működik. Szinte esetben visszahúzza a sávba az autót, rezeg a kormány is, de valamiért kormányozni a sávon belül nem igazán tudja, pedig aktiválva van ez a funkció. A tolatókamera képe nem túl szép, de minden kivehető rajta, hátrány, hogy a segédvonalak nem mozognak, fixek.
További kényelmi extrák, mint például az automata (ennél a felszeretségnél egyzónás) klíma, 7 hangszóró, ülésfűtés, LED lámpák elől-hátul jól működnek. A középső Infotainmant meglehetősen egyszerű és nincs túlgondolva; nem túl szép, de minden funkció benne van, nagyon egyszerűen kezelhető, Bluetooth, Apple Carplay/Android Auto jól működik, rögtön csatlakoznak.
Összességében nekünk nagyon bevált eddig az autó, bízunk benne, hogy a Toyotás megbízhatóság, hybrid autók tartóssága ennél az autónál is meglesz, ha a méreti nem zavarnak valakit, akár teljesértékű autóként is használható.
—
Több mint fél év használata után jöttünk rá egy hátrányra: az autó hátsó ülésére meglehetősen nehéz bepakolni egy szabvány, isofixes gyerekülést, mive kicsi a hátsó ajtó nyílása és az isofix csatlakozó is eléggé mélyen van, illetve a gyerek sem lát ki a legjobban, mivel nem túl nagyok az ablakok hátul. Ezenkívül semmi más hiba nem volt, szeretjük, dinamikus, keveset fogyasztó, szép kisautó
Hibalista
- Eddig szerencsére semmi.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma Toyota Buda
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Mazda 3 2.2 D | Következő autója? | Toyota/Lexus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
