A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (2014)

Yaris 1.33 Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kisasszony autó

Szöveges ítélet

64 éves közlekedési mérnök vagyok, szolid autóbuzi hajlammal. 15 éve járok ötös BMW-kkel, ez a 3. Amikor közeledik a csere, elhatározom, hogy mást veszek, kipróbálok több tucat autót, főleg az SUV-k kísértenek, aztán ez marad. (Sokat megyek autópályán.) A jelenlegi F10-es automata, amire a korábbi amerikás tapasztalatok után nehezen szántam rá magam, de ez fantasztikus! Még a feleségem is „megkivánta”, és a tőlem örökölt 19 éves Honda Civic után kért egy kicsi automatát, városi utakra. Csak japán jöhetett szóba, mert a Civic soha nem hagyta cserben. Suzuki nem, (hiúság) a Mazda 2 túlárazott, a Nissan Micra indiai (volt), a Honda Jazz nem tetszett, maradt a Yaris. Megnéztünk pár használtat, de a 6 éves még fél áron lett volna. (Nézzük a jó oldalát: tartja az árát.) Gondoltunk hibridre is, de az árkülönbség neki 10 év alatt térülne meg. Ezek után Karácsonyra megleptem egy új CVT váltós Yarissal.
Annyira meghatódott, hogy nem merte vezetni, (hegyoldalon lakunk, csúszós az út), bennem meg dolgozott a kíváncsiság, így vagy két hónapig a városban én jártam vele. Kezdjük a külsővel: az egész családnak nagyon bejön a forma! Mint egy kicsi, hosszában összenyomott egyterű, oldalról, hátulról tökéletes. Az elején a nagy fekete „száját” eleinte szokni kellett, de a Trend felszereltséghez járó krómkerettel és krómkeretes ködlámpával az is teljesen rendben van. Egy igazi kis ékszerdoboz, ha nem utálnám ezt a szót, azt mondanám: cuki! Négyajtós. Az első meglepetés akkor ért, amikor kinyitottam az ajtót: szinte derékszögben nyílik, mégse igényel sok helyet a parkolásnál, a ki-beszállás a magas ülésekre pedig kényelmesebb, mint a BMW-be. A következő meglepetés a belső tér: ez kiskocsi? Hát ez óriási! Olyan, mint ha az egész autó csak az utastérből állna! Mi a trükkje? 1. A magas ülés (a BMW-nél 46 mm-rel magasabb a Yaris). 2. Az előretolt szélvédő. 3. Az első ülések között nincs az arasznyi könyöklő-tároló. (Városban nem is hiányzik.) Persze szigorúan négyszemélyes, de egy ismerős házaspár, aki utazott hátul mindkettőben, esküszik rá, hogy nekik a Yaris kényelmesebb. (A ki-beszállást illetően biztosan.) Az óriási szélvédőből pl. jobban látom a megálláskor fölöttem levő lámpát, mint a BMW-ből. (Aztán, hogy nyáron mi lesz, majd meglátjuk.) Az ablaktörlő lapátja meg egyenesen zseniális! Egy kar, tökéletesen takarítja az egész üveget, a mosó pedig nem a szélvédőre és a szomszéd autókra spriccel, hanem a törlőre! A biztonsági okból előrenyúló A oszlop persze kicsit rontja a kilátást, de a kis és kompakt autók között vannak sokkal rosszabbak, nem beszélve az egyterűekről. Az ülés kényelmes, minden irányban állítható, beállítom, tökéletes. Állítanám a kormányt is, de nem jön. Megrángatom, és akkor látom, hogy már a legkülső állásban van. Uram atyám! Miféle gorilla-alkatú emberhez szabták ezt? Nincs mese, a kormányhoz kell állítani az ülést. Le kell mondanom a BMW-s terpeszkedésről, itt nem fotelből vezetünk, hanem székről. (Persze ez nem mindenkit zavar, gyakran látok nőket, akik szinte ráhajolnak a műszerfalra.) Amúgy a műszerfal egyszerű, logikus, nem csúnya, de nem vagyok úgy elragadtatva, mint a külső dizájntól. Mindenesetre nem otromba, mint a korábbi Yarisokban volt. Nyílván kevesebb extra van benne, mint a BMW-ben, de nekem csak az ülésfűtés és a radar hiányzik – ezeket pár tízezerért berakattam. (Régen a klíma luxus volt, ma meg szinte alap. Az ülésfűtés ennél sokkal egyszerűbb, olcsóbb, és akinek van, az tudja értékelni, milyen jó hidegben indulás után az első 10-15 percben. Városban pedig gyakran megállunk-indulunk.) A radar hihetetlenül sokat segít a parkolásnál, pláne egy ilyen autóban, aminek se az elejét, se a hátulját nem lehet látni. A kamera drágább is, és vagy a kijelzőt nézem, vagy azt, hogy kinek megyek neki.
Induljunk. A motornak nincs hangja 2000-2500-ig, ilyenkor világít az „eco” lámpa is. Néhány másodperc alatt eléri a városi tempót. Ha jobban rálépünk a gázra, felbőg a motor rendesen, valószínűleg megugrik a fogyasztás is, de nem érdemes, mert csak 1-2 másodpercet nyerünk vele. (Van sportfokozat, eleinte párszor játszottam vele, ugyanez.) A feleségem még a finoman nyomott gáznál is megjegyezte, hogy „ez milyen fürge”. Persze, mert a manuálisnál a 3 váltás ideje miatt neki kétszer annyi idő kellett az 50-60-hoz. Ezzel egy fokozattal ott van. A kormányt is finoman lehet kezelni, és sajnos a féket is. (Na, ezt szokni kell!) Azt mondanám, hogy ez nem is női autó, ez kisasszony autó! Az biztos, hogy egy 6 éves gyerek is el tudná vezetni, ha ment már néhány kört dodzsemmel. Fantasztikus a stabilitása! A sarkokra kitett kerekekkel olyan, mint egy gokart, persze az úthibákat jelzi, de inkább csak hanggal, nem kellemetlen. Lehet, hogy egy szép 20 collos felnivel a BMW se lenne jobb. Kipróbáltam autópályán is, 130-nál még kellemes, de Milánóba nem ezzel fogok járni. Viszont amivel teljesen levett a lábamról, azt a havas-jeges emelkedőn követte el. Ahol csak kínlódott a BMW, ott a Yaris úgy szaladt fel, mintha nem vette volna észre, hogy tél van! Na ja, az első kerék hajtás, és a keskeny gumi. Mindenesetre a jeges napokon pihent a BMW.
Az automatát pedig külön ajánlom mindenkinek! A régi nyúlós, „gondolkozós”, rángatózós vackokat már kinőtte a fejlődés. A jó mai automata vagy fokozatmentes, vagy annak érezzük, mert gyorsabban vált, mint amíg a manuálisnál rátesszük a lábunkat a kuplungra. Én semmi pénzért nem ülnék vissza, főleg városban.
Összefoglalva: nem tagadom, elfogult vagyok, teljesen belezúgtam ebbe a kis mérnöki csodába. Ha kijjebb lehetne húzni 10 centivel a kormányát, (netán beletennék a C-HR-ét), ez lenne a tökéletes városi autó. Talán még magamnak is vennék egyet. Így maradok a BMW-nél, még ha a városi parkolásoknál csuklik is a Yaris, mert emlegetem.
A fogyasztás városi használatban 7,5 körül van. Nem kevés, de ha valaki egy egytonnás benzines automatánál ennél sokkal kevesebbet mond, annak én is tudok kevesebbet mondani. (Aki sokat megy, annak ott a hibrid.)
Szerviztapasztalatom nincs, hacsak az nem, hogy átvételkor Budakeszin a Toyota Mayernél abszolút korrektek voltak. Az igaz, hogy a 100.000 km garancia 3 évre szól. De olyan nincs, hogy egy autó 100.000-ig nem romlik el 3 év alatt, de ha ezt 8-10 év alatt tesszük bele, közben elromlik. Szerintem ennek 10-15 évig nem lehet baja. Ha mégis, jelentkezem.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 2014 (2014)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)