Fapados japán
Szöveges ítélet
-a belseje igénytelen műanyag fos, hátsó ajtókon nincs "zseb", a műanyag "kárpit" már egy cipőtalp végighúzástól is letörölhetetlenül karcolódik
-az ajtókon lévő gumikéderek vastagságát elspórolták, csodamód mégsem ázik be az ajtóknál
-esőben rettenetesen párásodik még klímával is
-a külső visszapillantóknál lévő apró oldalablakokra felveri a vizet már szélvédőmosáskor is, esőben pláne
-Az ülés katasztrófa, természetellenes a támla íve, az embernek megfájdul a dereka 30 perc vezetés után.
-a motor műszakilag egy 25 éves Suzuki Marutival van egálban, szinte nincs semmi a motorházban (minden kicsi alulméretezett és elspórolt, nincsenek vákuumcsövek)
-minden vezetékelés hajszálvékony-sérülékeny, csatlakozókon semmi védelem
-a motortérből szívja a motor által már felmelegített levegőt a légszűrő, ahelyett hogy a hűtőmaszknál lenne kivezetve, így a menetszél okozta torlonyomás is segíthetné, illetve a külső hideg levegő optimálisabb lenne a motornak.
-műszerfal nem ergonómikus, minden esetleges és átgondolatlan, semmi nem esik kézre vagy szemre
-érintőkijelző és a fedélzeti rendszer 5 másodperc késéssel működik, a grafikus menü szerintem a "ki tud szarabb GUI-t és UX-et tervezni" verseny győztesétől ered
-USB stick-en látja az mp3 fájlokat, lejátszani már nem tudja
-a futómű túl kemény, (kemény rugók, kemény lengéscsillapítás) egész feszes, de a legkisebb úthibánál is kirázza a vesekövet az emberből, ráadásul zajos is
-kerékjárat nincs hangszigetelve, borzalmas a gumi menetzaja
-visszapillantóknál és az első ablaktörlőnél iszonyatos menetszélzaj
-esőben idegesítő módon dobolnak az esőcseppek az autó tetején a kispórolt zajszigetelés miatt, akárcsak egy konzervdobozon
-az első ablaktörő ablakmosáskor csak 2 másodperc múlva töröl, idióta módon addig csak feleslegesen folyatja a mosófolyadékot
-autópályán 130 km/h felett nem komfortos vezetni. Egész egyszerűen ekkora sebesség felett már nem érezni stabilnak az autó menettulajdonságai, illetve olyan menetzaj van, hogy belefájdul az ember feje.
-mivel CVT-s automata, hirtelen gázadáskor irritálóan kellemetlenül béget a motor
-hideg motorral és hideg váltóval emelkedőn álló helyzetből fölfelé elindulva a CVT nem finoman-fokozatosan mozdítja meg az autót, hanem hirtelen ugrik előre fél métert az autó. Külön öröm ilyenkor az elindulás, ha parkolnak az ember előtt fél méteren belül. Ilyenkor jobb láb a gázon, bal láb a féken.
-kormányt végállásba teljesen kitekerve, elinduláskor az ellenkező irányba több tíz centit is arrébb dobja a kerekeket oldalirányban. Ez hibás futóműgeometria (kerékösszetartási hiba) végállásban, ami tervezési hiba. Nyilván a kisebb fordulókör lett volna a cél, csak épp nem sikerült megfelelően implementálni. Már több embertől is hallottam ugyanezt a hibajelenséget.
-ez egy bázis fehér fényezéssel ellátott autó, a festék annyira rideg, hogy kavicsfelverődéstől a jobb első autóról lepattant a fényezés egy kisujj körömnyi helyen úgy, hogy a nyers fémlemez kilátszik, ez egy hét után már rozsdásodott. Felvet némi kérdést, hogy akkor hogyan lett galvanizálva, illetve hogyan lett alapozva a karosszéria? Szerintem sehogy...
-hat év elteltével elkezdett az első fényszórók polikarbonátjáról leperegni az UV álló lakk, sebaj cserében majd egész biztos besárgul-bemattul a polikarbonát
-egyetlen előnye, hogy ha az ember városon kívül nem megy 90 km/h-nál gyorsabban, akkor 5 L alatti fogyasztást is ki lehet hozni autópályán, autóúton, egyébként 6,3 L az átlagfogyasztása, de nem városban! Városi használatkor 7-9L-t eszik, ami szerintem egy városi kisautótól elfogadhatatlan!
Összegezve nagyjából egy nagyon olcsón legyártott, de nem olcsón árult autó, ami bár megbízható, ugyanakkor eléggé olcsó-igénytelen-spórolós és átgondolatlan megoldásokat tartalmaz. 35.000 km után 5 évesen csörög-zörög az egész autó, egy csövesbánat. A 11 éves G Astrám 100.000 km után jobban egyben volt.
Hibalista
- -Gyárilag rossz első ablaktörlő volt rajta, beleért a műanyag lapát vége a szélvédőbe, így pár hónap alatt a bal A oszloptól a jobb A oszlopig árkot vájt a szélvédőbe az alatta lévő por-homok szemekkel. A garanciális szélvédőcsere javaslatunkra a szervíz szétteszi a kezét. - -A TPMS szenzor érzékelő minden kerékcsere után eldobja a kapcsolatot, se a reset, se az újra kalibrálás nem segít
Ide hordtam szervizbe
Toyota fehérvár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jazz 1.3 | Következő autója? | Ateca |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
