A szerethető, dinamikus kisautó
Szöveges ítélet
Megbízhatóság/szervíz:
- Az autó eddig nagyon megbízhatóan működik, nem romlott el rajta semmi sem. Remélem, ez így is marad majd a jövőben is.
- 3 éves koráig márkaszervízbe hordtam, ahol megcsináltak mindent rendesen, de sajnos a ceruza nagyon vastagon fogott. Azóta én magam szervízelem és így csak az anyagot kell fizetnem és a munka minősége is jobb szerintem (van idő mindenre, nincsen időnyomás).
Pl. nálam egy fékbetét csere tisztítással és folyadék cserével is jár, amíg a márkaszervíz beteszi az új betétet és kész is. Nincsen tisztítás, a dugattyú átmozgatása, nincsen az a szerető gondoskodás, mint ha magamnak csinálnám.
- Az autóba csak a 0W-20-as olajat szabad tenni, mert a dugattyúgyűrűk egy idő után letapadhatnak a sűrűbb olajtól és utána eszi az olajat és kuka lesz a motorja. A gyári 15.000 km-es periódust is érdemes megfelezni, mert hosszabb lesz a motor élettartama - különösen ha sok a városi üzem vagy nagy a terhelés (utánfutó pl.).
- A gyári leírás szerint egyébként fokozott használatnak minősül a sok városi üzem, emiatt a gyári olajcsere-periódust felezni kell a karbantartási terv szerint is! Ezt persze alig csinálják páran, mindenki 15.000 km után viszi olajcserére, hiába a városban dugózott az autójával, aztán csodálkozik, ha 150.000 km-es futás után a motor csipetegi már az olajat... Nálam a 7.500 km-es olajcserék mellett a motor állapota újszerű, nem eszik semmi olajat, a járása olyan, mint az óramű.
- Az autó nagyon könnyen szerelhető egyébként, nincsen semmi extra igénye. Az olajszűrője már papír betétes, de amúgy minden ugyan az, mint 20 éve volt. A motortérben is van hely, egy tompított izzó csere 2 perc, annyira könnyen hozzá lehet férni a csatlakozókhoz.
Menetteljesítmény:
- Az autó a gyári légszűrővel eléggé lassan indult meg, lassú volt a gázreakciója. Mióta K&N szűrő van benne, azóta sokkal gyorsabban reagál a gázra és agilisabb is sokkal. Persze ezt mosni és olajozni kell rendszeresen, különben beszívja a port és kopik fokozottan a motor. Valamit valamiért...
- A 0-100-as sprint hamar megvan, de kell pörgetni, ha menni akar az ember vele. Autópályán 4. fokozatig (170 km/h a vége) jól gyorsul, de az 5. és a 6. fokozatban már elfogy a lelkesedése.
- A végsebessége 185-190 km/h körül van, mehetne többet is a 112 LE-t tekintve. Olyan, mintha számítógépes tiltás lenne benne szándékosan. Határozottan megy, aztán hirtelen elfogy az erő. Persze ez nem akkora gond, hiszen ez egy városi kisautó eredetileg. Én sem hajtom szét az autómat, csak mondom, lehet, hogy valakit érdekel.
- A fogyasztása kedvező, de azért csodák nincsenek. Városban 8 liter felett fogyaszt 100 km-en normálisan vezetve, országúton lehet ez 5 liter is. Gázpedál függő a fogyasztása, mert el lehet vele 80-nal poroszkálni 5 literes fogyasztással is, de autópályán 160 fölött meg lehet vele etetni 9 litert is.
- A váltója kellemesen jár és pontos. Jó, hogy a 6. fokozat "igazi" plusz fokozat az 5 sebességes autókhoz képest és nem 6 felé osztották azt, amit régebben 5 felé osztottak.
- A projektoros lámpája gyárilag HIR2 izzóval van szerelve. A fénye eléggé gyenge, olyasmi, mint egy parabola tükrős H7 izzós lámpatest. A vetített képe "elmegy", de messze nem az a szép éles vonal, mint amit egy gyári Xenon/LED projektor ad. Utólagos xenonnal/LED-del már erősebb, jól látni vele, de mégsem vakít. Azért a lámpa magasságra oda kell ekkor már figyelni fokozottan, hogy ne vakítsunk, mert nincsen benne automata lámpa szintező.
- A féke elől 280-as tárcsa, hátul dob. 1 fővel nagyon fog, nem is melegszik el. De ha ülünk benne 4-es és meg is van rakva az autó, akkor már nyúlós a féke és 150-ről intenzíven fékezve nem mindig jut el a kerék a blokkolásig (mert lekoppan a pedál).
Utastér:
- A minősége változó nagyon. Vannak igényes részletek, mint a kormány és a váltógomb. De vannak nagyon ócska részek is, mint a lenti kapcsolók/nyomógombok a motorháztető nyitó felett.
- A vezető ajtó térddel nyomva nyikorog, a középkonzol kicsit mozog. Az egész autó beltere olyan vegyes érzést kelt. Minden működik, semmi sem annyira sorjás, vacak, de azért nincsen meg az a harmónikus minőség érzete az embernek.
- Az üléskárpitok jól bírják, de a szőnyegek hamar kilyukadnak sajnos. A műanyagok egy része (ajtók borítása) karcolódik, a másik része (műszerfal, középkonzol) bírja a képzést azért.
- Az első helykínálat nagyon jó, a kocsiban lehet elől terpeszteni is. A középkonzol kialaktása miatt nagyobb benne a lábtér elől, mint sok nagy autóban.
- 2 db 100 kilós férfi kapcsolata azért romantikus tud lenni elől, mert az autó nem valami széles. Érdemes nagy darab felnőtt utasok esetén szélesebb autót vásárolni. Egy átlagos férfi és egy átlagos nő viszont kényelmesen elfér elől is.
- Hátul is el lehet férni benne. Egy 2000-res évek beli Corollában kisebb volt hátul a hely, mint ebben a Yaris-ban. A fejtér is megfelelő hátul 185 cm-ig.
Pakolhatóság:
- A könyöklő gyárilag hiányzik az autóból, ami nagy hiba. De lehet utólagosan bele vásárolni minőségi könyöklőket tároló résszel, ami hatalmasat dob a komforton.
- A csomagtartója az autó méretéhez képest szerintem egész nagy, lehet bele pakolni bőven.
- Hátul is elférni az autóban, de ott nincsen semmi tároló lehetőség.
- Hátul van 2 db Isofix kampó, amibe lehet 2db gyerekülést rögzíteni. Nincsen sajnos sok hely a két 36kg-os gyerekülés között, oda már beülni lapjával sem lehetséges. Pakolni még kisebb táskát lehet a két gyerekülés közé hátulra.
Összegezve:
Jó autó, pláne annyiért, amennyiért újonnan vettem. Nincsenek csodák, de mindene működik, jól megy, olcsón fenntartható. Lehet vele dinamikusan is menni a városban.
Hiába nagyon minőségi műszakilag, a beltér minősége változó/közepes, nem bántam meg, hogy nem vettem a legdrágább felszereltséget kb. 1,5M Ft-tal többért, mert annyi pénzért már zavarna a nyikorgó ajtókárpit és a sok olcsó, fröccsöntött műanyag. Ez így pont jó, ahogyan van.
Az autót nem tervezem eladni 8-10 éves koráig, mert újszerű (nem rohad), könnyen fenntartható és van benne minden, aminek lennie kell.
Hibalista
- Eddig semmi nem romlott el rajta. Kopp-kopp.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sakura HybridJól dolgoznak, kedvesek is, de hosszú a várólista és nagyon drága minden művelet. Egy sima olajcserés szervíz is 60e Ft magasságában van.Egy fékfolyadékos, váltóolajos szervíz 150e Ft lett volna. Ekkor döntöttem úgy, hogy magam szervízelem inkább az autót, mert ennyit nem ér nekem a márkaszervíz munkája.Műszakira nem vittem hozzájuk az autót, mert az is drágább lett volna, mintha eltolom egy vizsgaállomásra.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Saját magamVan több évtized tapasztalatom, mérnök vagyok és dolgoztam járműiparban vezetőként is. :)Én is hibázok néha, különösen, mikor a munkaórákat kell hétvégén megbecsülnöm. De miután az autó és a motor a hobby-m, az idő és a pénz nem számít (kis túlzással), emiatt aztán mindent nagyon alaposan csinálok az autón szívvel-lélekkel.Fejlődni mindig lehetséges, emiatt adok magamnak 8-ast. :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
