A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (2011-2014)

Yaris 1.0 Active+Cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezüstérmes Anya Taxi

Szöveges ítélet

A minket hűségesen és 10 éven át szolgáló 15 éves Lada 112-esem után kellett egy újabb, de használt autó. Abban állapodtunk meg az asszonnyal, hogy korban 5-6 év alatt legyen, közelíthetünk a 3 misihez, de ne legyen új és semmiképpen sem külföldről behozott, bizonytalan előéletű. Km szám mindegy, csak vezetett elektronikus szervízes legyen és fizesse meg más azt a 500-600ezres új autó értékvesztést, nekünk úgyis csak és kizárólak a kölykök hurcolására kell (anya taxi), no meg igen ritkán autópályázásra, azt meg ki fogja bírni.
Szóval előző cégemnél évekig hajtottam 1.0-ás benzinest és 1.4 dízeles II. generációs Yarisokat és Corollákat városban és országúton egyaránt, így a tapasztalataim alapjám és látván a céges szervízszámlákat a márka felé a bizalmam úgymond a tetőfokára hágott :).

Az autó vétele
Pécsen találtam rá a kis ezüstérmes szürkémre (az elsőre kinézettről kiderült hogy törött volt, nem is kicsit), ahol a korábbi tulajdonos egy idős bácsi volt (de tényleg!), aki meghalt, a felesége meg nem akarta vezetni, így beadták egy kereskedésbe. Képeken látszott, hogy lökhárítóknál oldalt és elől vannak rajta kisebb húzásnyomok, masszírozások illetve az első lökhárító nincs precízen, pontosan a helyén (parkolási sérülés), de a lekérdezett előélet és még több fénykép bekérése után eldőlt: kit érdekel, ha motorikusan és elektronikusan semmi baja! Leutazás előtt már lefoglalóztam, ami így utólag visszagondolva elég reckír volt, de a Jóisten és a szerencse besegített. Az első lökhárító közelebbről nézve tényleg nem volt az igazi, de mindent megtapogatva, kipróbálva, helyi független szervízbe átnézetve(10ezer volt) minden OK volt, ráadásul igazolt és alig 3500 km volt benne, ezt álmainkban sem gondoltuk. Ára így 3 évesen 2017 nyarán, amiből kb. 0,5 évet állt 2.850 ezer volt, ami újkori 3.500 ezres árához képest 650ezer Ft-os értékvesztés. Átíratás és forgalomba helyezés volt vagy 160 ezer, plusz az első lökhárítót egyszer tényleg meg kell majd javíttatni, ami max. 60ezer Ft, már felmérettem (ha cserélni kellene az 100ezerig kúszhat). Szerintem előbbiek fényében is jó vétel volt.
a
Tulajdonságok, tapasztalatok
Kaptam hozzá ajándékba tetőcsomagtartót szinte mindennel együtt, kivéve a zárható műanyag pillangókulcsot, de ezt egy esztergályos barátom illetve előtte én is 4 gémkapocssal megoldottuk. 6mm-es, -szinte új- nyári gumi készlettel acél felnin, enyhén sérül Toyota gyári dísztárcsákkal (letojom). Már elsőre is tetszett, de autópályán még jobban beleszerettem: hazafelé 130-al, klímával együtt több mint 250 km megtétele után 5.8-at fogyasztott. Azt már az elején észrevettem, hogy emelkedőn klímával együtt elszaladnak a lovak, de egyébként nem vészesen. Kis pörgős a motor, valóban inkább városba való, de autópályán is helytáll. Párom reggel bölcsi-ovi-bevásárlókörút járatba használva 5.9-6.2 között mozog a fogyasztása, ennél többet csak egyszer írt ki 6,4-et, ám ekkor kiváncsiságból 140-el meghajtottam vagy 150km-en keresztül. Kardánalagút nélküli a miénk, ez hátul igen kényelmessé teszi + oda is lehet pakolni. 2 gyerekülés csont nélkül befért, a háttámlákon kellett csak állítani. A csomagtér a szűkítő kivételével elegendő, de pakolható 1-2 apróság még a gumi "odujába" is. Kilátás szuper, bár szerintem az A oszlop kicsit vaskos, dehát ez a biztonság ára. 7 légzsák, manuális klíma, központi ajtó- és hátsó ablak zár. Jó minőségű, finoman tapogatható LCD kijelző, éjszakai üzemmóddal, tolató kamerával. Navi nincs, de nem hiányzik, barátom a Waze vagy a Here (Go) tökéletesen teszi dolgát. Bluetooth üzemmód kihangosítóval, kormányra szerelve is, plusz a multimédiás tartalma átküldhetőek a kijelzőre (.avi-t, mp3-a szereti). Még CD lejátszó is van benne, bár ezt szerintem soha nem fogom használni. Nagy holttérmentes, behajtható tükrök. Esőben is biztonságos, vettem rá 4 középkategóriás téli gumit, semmi probléma, jégen is egész jól teljesített. Klíma autópályázásnál 2felnőtt + 2gyerek elég 1-es üzemmódba, de városba ajánlottab a 2-3as, mert nem szellőzik jól át. Erősebb esőben -ez szerintem a túlszigeteltség miatt is - gyorsan párásodó oldalablakok, állandóan járatni kell a klímát.
Az autóval nagyon elégedettek vagyunk, párom és a gyerekek is imádják, ennyire megbízható, de egyszerű kisautónk még nem volt. Fogok még kommentelni, ahogy telik az idő, kiváncsi vagyok a későbbikre. Tervezett max. 8-10 éves koráig fogjuk megtartani vagy tovább...ki tudja, de a következő már hibrid lesz az tuti.

Update: 2020.10.07
Azóta belement cirka 35 ezer km, nagyrészt a feleségem által bölcsi-ovi-munkahely-bevásárlás ingázással. A helyzet az, hogy az autó megbízhatóságával és fogyasztásával (5,6 körülre módosult városban) elégedett vagyok, de piszok drágák az alkatrészek és fény derült itthon el nem ismert típushibákra is, melyek az alábbiak
- gyorsan kiégő LED-es pótféklámpa, amit eredeti áron Toyota szervízből 60ezer és ÁFA aranyáron kívántak értékesíteni. Röhej! Vettem interneten keresztül bele másikat egy sráctól kb. 20ezerért.
- már a második visszajelző izzó ég ki a műszerfalon (helyzetjelző után a ködlámpáé). Ez is LED-es, gyalázatos élettartammal 60 ezer+ÁFA-ért akarták ezt is rendelni, szintén típushiba;
- a kuplung épp most vágódott gallyra (vinnyogott magas hangon kinyomáskor alapjáraton, de már menet közbe is hallatszott) és nem azért mert feleségem vagy én rosszul csinálnánk! Sajnos ez is típushiba! Gyenge a gyári beszállító kuplungszerkezete és a kinyomócsapágy is, ezt a Toyota szervíz 200ezer + Áfa + váltóolaj ára környékén akarta megoldani. A ToyoTeam 125 ezerből kihozott nekem mindent, ők tudtak róla. Azt mondták a II-es Yaris-al is ugyanez volt, itthon nem ismerik el ezt, Csakis AISIN-t raknak bele, nem a gyárit, mert az szar. Ezért 2 éven belül tuti hibridre cseréljük!

Hibalista

- Pozitívumok: - - könnyű kormány és vezethetőség; - - kis fogyasztás; - - pontos váltó, mozgékonysága városban kiváló; - - olcsó szervízelés; - - elegendő hátsó fej-, lábtér, kivülről nézve el se hiszed; - - gyári alvázvédelem; - - pont elegendő csomagtér (285L). - - Negatívumok: - - szűk tartományban mozgatható kormány; - - olykor - főleg ferdén megállva - kicsit akadozva vette a hátramenetet, bár ez nagyot javult a kuplung csere óta (update 2020.10.07); - - karcolódós műanyag ajtókárpitok; - - érdekes helyen van az emelő (vezetőülés alatt műanyag burkolatban); - - a színre fújt műanyag elemek festése szerintem sérülékenyebb, mint az előző autómnál; - - drága tartozékok és kiegészítők (pl. gyári acélfelni garnitura kb. 80 ezer Ft- nem éri meg megvenni; gyári ablaktörlő lapát: 8500 Ft, míg az utángyártott blade 3000Ft, gyári biztonsági csomag 28ezer Ft (külső ajtóvédő- és csomagtér küszöb szilikon gumi burkolat) stb.). - - a Toyota szervíz normális, de inkább csak átlagos szervízelésre vannak beállva, piszok drága a munkadíj, ha bonyolultabb műveltet pl. egy kuplungcserét kell csinálni. (Update 2020.10.07)

Ide hordtam szervizbe

Toyota Kovács - MonorRendesek, megbízhatók, alap szervíz áraik elfogadhatóak. Számla van, kávé finom, ha akarom nézhetem mit csinálnak.Egy mínusz: Kiegészítő tartozék (pl. csomagtérgumi) esetén alig van árukészlet, minden csak és kizárólag megrendelésre, 1-2 héten belül.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Zugszerelőhöz, fekete műhelybe soha többé - főleg nem ezt az autót - nem fogom vinni, egyszer emiatt majdnem meghaltunk az előző autómnál. Se számla, se felelősség, se térítési költség, bizonytalan előéletű alkatrészek.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 3500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Lada 112 Következő autója? vmilyen hibrid vagy üzemanyagcellás vagy elektromos
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 2011 (2011)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)