Az átverés hybrid! A valóság!
Szöveges ítélet
Az autót 2012 tavaszán kaptam meg cégautónak. Budapest és környékén üzletkötőként tevékenykedtem, ehhez ideális választásnak tűnt egy takarékos hybrid autó. Fő a környezetvédelem címszóval. 5 milliós árával és gazdag felszereltségével jó vétel egy dízellel szemben is!
Amikor át vettem nagyon örültem. Vezettem már előtte is hybrid autót (Prius). Alig vártam már, hogy egy ilyen modern automata kocsival szeljem a városi kilométereket.
Nem is csalódtam benne. Bár ahogy kihajtottam a szalonból azonnal tudatosult bennem, hogy a gyári Dunlop gumikat sürgősen cserélni kell, mert már 30-as tempótól úgy búgtag, mintha murván mennénk. 70-nél már kibírhatatlan volt a zaj. Ez egy Continentál gumival hamar orvosolható volt! 0-ról nagyon dinamikusan gyorsult. A városi tötyörgős használatban 3-3,2 literrel beérte. Télen, vagy klímával sem ment 3,5 fölé a fogyasztása. Nyaralni is evvel voltunk. 4 személy csomagokkal 140 km/óra+klíma is csak 4 liter evett. Egyszer ki próbáltam, hogy városban nyáron klíma nélkül meddig tudom levinni a fogyasztást. 2,6 literig sikerült! Az autó egyébként viszonylag kényelmes, hátul is kényelmesen elfér 2 ember. A csomagtartó kicsi, de még használható. A fékek kicsit tompának tűnnek elsőnek, a hybrid rendszer miatt. Ez először elektromosan áram visszatermeléssel lassít és csak a megálláskor és a vészfékezéskor kapcsol be az üzemi fék, de akkor brutálisan fog. A futóműve kényelmes és csendes. Igazi városi kisautó, tele extrával.
Sajnos az első nyárral be is fejeződött a csoda. Már nyár végén észre vettem, hogy ha meleg van (25 fok felett) nem akar leállni a benzinmotor, amikor megállok, vagy fékezek. Ez nem rendszer szerű egy hybridnél. Mivel már jött az ősz, nem foglalkoztam vele. Meg említettem a szervizeléskor, de akkor hűvösebb volt, így nem produkálta a problémát. A következő nyárig nem is volt vele probléma. Ahogy melegedett az idő ismét produkálta a hibát, de már 18-20 foknál is. Ezt megint jeleztem a szervizben, ahol azt mondták át nézik a kocsit. Nem találtak semmit! A kocsi fogyasztása innentől már 5 liter felett volt. Nyár végére, már 10 fok felett folyamatosan járt a benzinmotor, a kocsi gyenge volt, mintha nem is menne a villanymotor. Lomha és lassúvá vált a kocsi. A szervizek során mindig jeleztem a problémát, de nem tudták meg javítani. A vége az lett, hogy a Toyota-tol jöttek ki le tesztelni a kocsit. Be ült két ember rá dugtak egy számítógépet és el vitték 2 órára a kocsit. Ők is megerősítették, hogy nem működik a hybridrendszer és lomha az autó. A rögzített adatokat el küldték a Toyota-nak. Két hét múlva jött az eredmény: az autónak semmi baja!!! Na, ha ez nem cégautó lett volna asszem be hajtottam volna vele a kirakaton! A lényeg: hiába a csodaautó, ha elromlik és nem tudják megjavítani! Bár azt hallottam ezt már a Franciák gyártják, úgyhogy nincs min csodálkozni! Asszem én befejeztem a hybridekkel való barátkozásomat.
Hibalista
- A hybrid hajtásrencer elektromos problémákkal küzdött folyamatosan. Nem tudták megjavítani.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 1 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Auris 1,4i | Következő autója? | A3 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |