Yariga
Szöveges ítélet
2006.-ban hozta a mikulás, azóta 55e. km. került bele, elsősorban a feleségem jóvoltából, aki imádja és napi 100-110 km.-t pakol bele. Az elődje egy Punto volt: (http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=56736) Az előnyeiről-hátrányairól már sokan sokfélét írtak, én inkább azokat írnám le, amelyeket eddig kevésbé említettek.
Kezdjük a furcsaságokkal: számomra a legidiótább dolog az egész autóban a csomagtértakaró. Van egy egész kicsi kalaptartó ami a tologatható hátsóülés miatt ekkora. Erről lóg le egy rolószerűség, ami előretolt hátsó ülés esetén takarja a kíváncsi szemek elől a csomagteret. A takarás rendben lenne, a bajom a lógással van: belóg a csomagtérbe és roppant zavaró bír lenni ki-be pakolásnál. Már többször megfordult a fejemben, hogy egyszerűen levágom onnan...
A másik furcsaság, hogy ha leveszem a gyújtást akkor a rádió is elhallgat de a világítás égve marad, viszont pittyeg ha ki akarok szállni. A Puntónál ez teljesen logikusan pont fordítva volt, hiszen attól hogy leveszem a gyújtást még nem biztos hogy ki akarok szállni, sőt lehet hogy még zenét is akarok hallgatni, de továbbmenni -amihez a világítás kellhet- már biztosan nem. Persze tudom, hogy a legtöbb autóban ez így van, de engem zavar.
A csomagtartó könnyen karcolódó műanyagait leszámítva ez talán az összes negatívum.
A középre vitt digitális műszereket könnyű volt megszokni, viszont annál szokatlanabb volt egy mutatósba gépbe visszaülni :) Nem is gondoltam volna, hogy ennyivel több időbe kerül egy mutatós (igaz nem megszokott) müszert leolvasni a numerikus kijelzőhöz képest.
Kb. 25e. km.-től vannak szorványos szörgések itt-ott, de ezek nem igazán zavarnak mert egyrész a Punto sokkal jobban zörgött, másrészt a kemény műanyagoktól sokkal nagyobb zenebonát vártam. Érdekes egyébként, hogy a két autó teljesen másképpen hangoskodik: a Puntonak hihetetlenül halk volt a motorja, ott a futómű volt a fő zajforrás, míg a Yarisnál ezt a szerepet a motor tölti be, a futómű pedig csendben teszi a dolgát. Amikor tesztvezettem direkt belehajtottam ugyanabba a kátyúba mindkét autóval: a Yarissal sokkal elviselhetőbb volt az affér.
Sokan panaszkodnak, hogy hosszú távon kényelmetlen az ülés. Szerintem ez így nem teljesen igaz, ugyanis azt vettem észre, hogy csak a görnyedt testhelyzetet büntetti hátfájással. Egyenesen ülve, vállakat megtámasztva, karokat kinyújtva teljesen kényelmes hosszú távon is, pl. pár hete jártuk meg Görögországot (1200 km) az ülepzsibbadást leszámítva gond nélkül.
Csomagtartó: A hátsó ülések előretolásával (tehát ledöntés nélkül) elfér benne a négy 15"-os kerék, azt hiszem ez magáért beszél. Ennek ellenére a Görög út előtt vettem rá egy túraboxot, így egyrészt mindent magunkal tudtunk vinni ami négy embernek 2 hétre kellhet, másrészt a gyerkőcök sem voltak hátul helyszűkében. A boxal az átlagfogyi 7,2 volt (egyébként 6,5)
Hibák: Eddig kétszer maradt égve a légzsák visszajelzője, de egy újraindítással ez megszünt. Ennyi.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Road szervíz, Debrecen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Punto II. | Következő autója? | Asszem valami Japán:) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
