Szürke Farkas
Szöveges ítélet
Ez az első új autóm. A vásárlásnál az elsődleges szempontok az alacsony fogyasztás és a megfelelő menetteljesítmény valamint a megbízhatóság volt szem előtt. A Yarist imádom vezetni utoljára a VW Bogaramat szeretem ennyire vezetni. A motorja nagyon dinamikus 1800-tól 3200-ig mint a rakéta, hidegen egy kicsit hangos de ha eléri az üzemi hőmérsékletet megszűnik a dízeles kereplés és dinamikusabb gyorsításnál is csak egy kis halk morgás halható a motor felől. Hiányolom belőle víz hőfokmerőt. A kormányzása közvetlen annak ellenére, hogy elektrohidraulikus szervo. Az ülések kényelmessel és az oldaltartásuk is megfelelő, a helykínálat is érzésre nagyobb, mint az Auris-é. A futóműve egy kicsit kemény habár nem annyira, mint az előző autómé a Peugeot 206-é az úgy pattogót ezeken a fantasztikus magyar utakon, mint egy teniszlabda.
A fogyasztása egy kicsit lehetne kevesebb, átlagba 4,7 l/100km. Az automata klíma már egy kicsit túl erős is könnyen meg lehet fázni, ha nem figyelek oda. Az intelligens kulcsrendszer maga a kényelem nem kel mindig a kulcsot keresni odamegyek az autóhoz és kinyitom az ajtót, csak megnyomom a START gombot és az indító elektronika, végzi a dolgát. Ami viszont nem tetszik az az mp3-as fejegység számomra iszonyú lassú, az Alpine fejegységem ugyan azt az írott mp3-as CD-t 3x gyorsabban olvasta be, mint ez.
76 000 km:
A hangszigetelése borzalmasan gyenge. Az automata klíma azon kívül, hogy jól néz ki automata módban felejtős.
Hidegben nyöszörgő hangot ad a műszerfal, valamint a fűtése is felejtős (-10 fokban sapka, kesztyű, nagykabát)
A jobb oldali ablaktörlő mind ha nem is létezne, egyáltalán nem törli az ablakot még új lapáttal sem.
Fogyasztás:
Magyarországi gázolajjal:
- nyáron átlagba 4.6 L pályán 5.2 ... 5.6 L
- télen átlagba 5 ... 5.2 L pályán 5.6 ... 6 L
A nem kis hazánkban árult gázolajjal:
- nyáron átlagba 4 ... 4.3 L pályán 4.5 L
- A kormány bal oldalán kopik a festék a szürke műanyag betétről
- Az ékszíj felől surrogó hang hallatszik mint ha csapágyas lenne a feszítő görgő. A szervizben csak annyit mondtak, hogy öregszik a szíj.
A teljesítménye per pillanat megfelelő.
Hibalista
- Bal hátsó kerékcsapágy 70 000 km-nél -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 206 1,4 HDI | Következő autója? | majd 2 év múlva |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
