Egy nagybőgő (is) kényelmesen belefér
Szöveges ítélet
Egy autó vásárlásánál az ember talán végiggondolja, mely' tulajdonságok is fontosak számára. Presztízs, fogyasztás, vételár, megbízhatóság, csomagtartó mérete, gyorsulás, stb.? Összességében mindegyik lényeges, nekem korábban egy Golf boldog (?) tulajdonosaként a megbízhatóság került az első helyre. Mivel a Volkswagennel eltöltött nem túl hosszú, de intenzív időszakban több ország sárga angyalaival kerültem ismeretségbe, egyértelmű volt, hogy ezt nem akarom többet átélni. Különböző statisztikák, elégedettségi mutatók böngészése után a japán autókra szűkült a kör, nem ragozom tovább, a Toyotánál kötöttem ki. Mivel nem akartam hitelt felvenni, már csak az a kérdés maradt hátra, hogy egy jól felszerelt kisebb, vagy egy nagyobb fapad. Az előbbi lett ez a Yaris.
Kb. másfél éve jár vele a család, közel 30000 km –t mutat az órája, melynek legalább a fele nyugat-európai autópályákon került bele, ott mertem csak a max. sebességet is kipróbálni, sík úton 175 km/h lett, kicsit lejtősen 187km/h-ig tudtam húzatni. A 87 pacival a belső sávba még Germániában is bátran bemerészkedik az ember, bár akkor azért már hangossá válik az autó. Városban és kb. 80-90 km/h –ig viszont nekem kifejezetten halknak tűnik, persze ez szubjektív.(pl. ki milyen autóból ült át…)
A gyári hifi a 6 hangfallal nem szól rosszul, (hál’ Istennek, cserélni ugyanis lehetetlenség…), praktikus, hogy az mp3-at is tudja kezelni. Olvastam fitymáló véleményeket a rádió hangzásáról, szerintem ebben a kategóriában ez a szint abszolút vállalható, aki vezetés közben is komoly hi-fi élményre vágyik, az nyúljon mélyebben a zsebébe, s pár kategóriával feljebb vegyen autót. (pl. B&O hangrendszer 14 hangszóróval, aluminínium borítással, 14 csatornás erősítővel, 1000W teljesítmény: potom 2.026.250 forintért rendelhető az Audi Q7-hez…).
Az összeszerelés jó, rossz úton sem zörög semmi, vagy ha igen, akkor a rengeteg pakolórekesz valamelyikébe tett CD, telefon, zseblámpa, egyéb kacat. Jó ötlet, hogy két palacktartó a szellőzők előtt van, így nyáron a légkondi hidegen tartja az üdítőt.
A csomagtartó mérete a számadatok alapján a konkurenciával összehasonlítva nem rossz, de egyrészt a kalaptartó belógó redői, illetve a duplaaljúság miatt jóval kisebbnek tűnik. Persze kivéve a kalaptartót és a csomagtartó alját, azonnal nagyobb lesz a tér, átgondolt pakolással a négyszemélyes család egyheti csomagjait is be tudtam préselni. Zseniális a tologatható hátsó üléssor, s ki hitte volna, de három ember és egy nagybőgő kényelmesen elfér az autóban.
A váltó lényegesen drágább autókban is megállná a helyét, nagyritkán ugyan nehezen veszi be elsőre a rükvercet, de ez Suzukinál, Mazdánál is előfordul- derült ki egy baráti körben végzett közvélemény-kutatás során. Eleinte furcsa volt, hogy indítani csak kinyomott kuplunggal lehet, de megszokható. Az extrák listájáról többek között tolatóradart kértem, nem olcsó, de szerintem a lökhárító kikalapálása+lefújása többe kerül, s főleg szűk helyen tesz jó szolgálatot. Egyetlen egy dolgot sajnálok, hogy nem szerepelt az extrák listáján, a tetőablak.
Apró dolgok is tetszenek a kocsin: az ajtócsapódás hangja alapján megint komolyabb autót sejtene az ember, s lám, a puhán visszacsapódó majrévas (kapaszkodó) is megérkezett a kiskocsik világába.
Alapvetően visszafogottan vezetek, így az országúti fogyasztást nem gond 5.4-5,5 liter körül tartani. Csak városban/autópályán persze bőven 6 fölé megy az átlag, de 7 liter felettit még nem sikerült összehoznom, pedig volt olyan, hogy folyamatos 130-140-es tempóban jöttem haza külföldről. Eme adatokat az autó kijelzője mutatta, párszor kíváncsiságból magam is lemértem, akkor azért néhány decivel több jött ki…
Aki nem jár rendszeresen autópályán, illetve nem kell gyakran meszes zsákokat, létrát, malteros vödröket szállítania, azoknak őszintén ajánlhatom.
Háromévesen, 46 ezer km-rel fájó szívvel, de becseréltem egy Corolla Versora.
Legszívesebben megtartottam volna, de ennyi pénzzel nem rendelkeztem..
Egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, a Verso melletti az érv a nagyobb csomagtér volt, melyre a munkám miatt is szükségem lett.
Hibalista
- - a csomagtartó ajtaja nyekergett. (megkenték) - - a januári mínuszokban befagytak az ablakok, s a vezetőülésnél lévő kb. két hétig nem volt automata. Azaz kiolvadás után fel-lehúzásnál végig nyomni kellett a gombot. Aztán magától megjavult. -
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer. Gyakorlatilag csak az olajcseréknél találkoztam velük, ezek alapján korrekt, udvarias, segítőkész cég.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Corolla Verso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
