Az unalmas megbízhatóság
Szöveges ítélet
Megbízható autót kerestünk nagybetűs életünk derekán, így esett a Toyotára a választás. Kettőnknek nem kellett nagy autó, így jött a Yaris a képbe. 1.3-ast szerettem volna, de éppen akkor nem volt a piacon olyan, ami tetszett, ezért vettünk egy jól felszerelt 1.0-ást.
Előnyei:
Könnyű vezethetőség, pontos váltó. Méretéhez képest remekül pakolható. A Hátsó üléssor nem csak dönthető, hanem csúsztatható is előre, ezzel is növelve a csomagteret. Ilyenkor a hátsó ülés a csekély lábtér miatt persze használhatatlanná vált, de azért jó feature. Egyszer négyen utaztunk egy triatlon versenyre mennyezetig pakolt csomagokkal, plusz szállítottunk három bringát a hátsó ajtóra szerelhető csomagtartóval és elfértünk. Rengeteg tárolórekesz. Ahogy Papp Tibi mondotta egy használt tesztjében: "Még egy rekesz, és leiszom magam". A feleségem imádta. Városban és országúton alacsony fogyasztás (5-5.5l).
Hátrányai:
A három henger miatt Wartburgszerű fazék hangja van. Erőtlen. Magas az üléspozíció, ami nem állítható. Autópályán viszonylag magas fogyasztás (6.5-7l). A fogyasztásmérő egyébként csal. Van, hogy fél literrel kevesebbet mutat átlagban. A kilométeróra is csal kicsit, mindig többet mutat a valós sebességnél. A mi példányunk erősen ette az olajat. (kb. 1000km-en 1l). Összesen 3l megy bele, nem győztem utána tölteni. A csomagtérajtó hidraulikája nem emelte fel teljesen az ajtót, kézzel rá kellett segíteni. A csomagtartóban van egy vízszintes elválasztó, ami valószínűleg arra hivatott, hogy szintbe hozza a rakodó felületet a hátsó küszöbbel. Ha alá akartunk pakolni, folyton fel kellett emelni. Erre tényle g nem értettem miért volt szükség. Kiszedni nem tudtam, így általában csak idegesített.
Összegzés:
Valójában mindig tette a dolgát, megbízhatóan, unalmasan, érzéketlenül. Mindig elvitt A-ból B-be, nem volt semmi rizikó, nem pislogott a hibajelző lámpa, de mégsem szerettem benne utazni. Nem szerettem a benne töltött időt. Hiányzott belőle a tűz, hiányzott a szív. Az Alfánkra imádok ránézni, beleülni, vezetni. Ezt a Yaris nem tudta. Ha erősebb lett volna, és nem zabálta volna az olajat, nem haragudtam volna ennyire rá és talán maradt volna még a családban egy darabig. De csak egy darabig.
Hibalista
- Klíma rakoncátlankodott. Tömítést cseréltek rajta, aztán működött. - Alapjáraton meleg motornál és benyomott kuplungnál nyikorgott - Kuplung kinyomó csapágy csere. - A gyári akksi 8 év után megadta magát.
Ide hordtam szervizbe
Váradi szerviz - Zenta
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 122000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 626 | Következő autója? | Giulietta |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
