A minőség nem az erőssége
Szöveges ítélet
Az ítélet tárgyát képező gépjárművet kizárólag az alacsony fogyasztás reményében vettük. Persze számított a viszonylag elfogadható teljesítmény és a a jó finanszírozás is. Természetesen csak japán márka, japán motoral jöhetett szóba.
Az autó szeritem valami embertelenül ronda, kívül belül igénytelen, de az esztétikai elvárásaimat feláldoztam a megbízhatóság, minőség és a jó fogyasztás oltárán. Kár volt.
Tehát 1: a gépjármű nem fogyaszt keveset! Ha úgy hajtom mintha tojásokon lépkednék, akkor város 5,5 pálya 5,5, országút 4,3. Apró balszerencse hogy hogy országúton szinte soha nem járok és szerintem az emberek többsége sem ott közlekedik a legtöbbet. Az autó pedig kb 90-100 km/órára van belőve fogysztásilag. Ez nagyon nagy marhaság szerintem!
Ha kicsit jobban hajtom, akkor: város 6-6,3, pálya 6,3. Ez nagyon sok egy állítólag hipermodern diesel motortól egy kisautóban.
A minőséget illetően: Már az első héten meg kellett hackelnem a kárpitokat itt-ott hogy ne essenek le állandóan. Alánéztem és megállapítottam hogy az alvázvédelem eléggé gyerekcipőben jár mostanában Toyotáéknél. Mondtam is a kereskedésben hogy ez meg fog rozsdásodni szerintem. Mondták hogy ezért van a garancia...
A műszerfal anyaga kopogós é ígénytelen. Mondjuk ezt tudtam már akkor is mikor vettem. Azt viszont nem tudtam hogy nem lehet letörölni rendesen, minden meglátszik rajta és rendkívűl hajlamosa karcolódásra.
Kb. egy hónapos korában meglazult egy bilincs valahol hátul és úgy zörgött mitha ki akarna esni a kerék.
Mostanában kattog a kormány és zörög a műszerfal. Még nem nézettem meg. 8 éves Rover 600-am gyakorlatilag nem zörgött és soha nem hibásodott meg, csak sajnos 10 litert fogyasztott, ami így visszanézve nem is volt olyan sok. Kíváncsi vagyok ez az autó meddig lesz egyben.
Összefoglalva: érzékelhető, tapintható minőség dolgában a gépjármű igencsak rosszul áll, hogy mennyire strapabíró alkatrészekből rakták össze a gépészeti részeket, azt meg majd a jövő eldönti. Mindenesetre mégegyszer nem venném meg.
Hibalista
- Zörgött hátul egy bilincs
- Leesett a bal oldali B oszlopról a kárpit első nap
- Lepattant a jobb első ajtó felső részén lévő kérpit első héten
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma.
Kedvesek, de nagyon drágák (kötelező)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 400 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 620 | Következő autója? | Subaru legacy + 1 Rover 623 :) |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
