A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (2005-2011)

Yaris 1,0 Terra 

Az ítélet értékelése
5,0(5 db)

1000-es jóság

Szöveges ítélet

az egész ott kezdődött, hogy volt egy 2000-es Corsánk. no nem ccm-re, az jó is lett volna, hanem évjáratra. szerettem azt a kocsit, azon tanultam meg vezetni, de 100 000 km-nél széthullott a motorja, több olajat evett és kékebb volt a füstje mint a 24 éves MZ-mnek. így hát szomorúan megváltunk tőle mielőtt felemészti aösszes pénzünket. beszámolták félmillióért, viszonylag jól jártunk.

na és itt kezdődik el a Yaris története, 2009 nyár végén vettük meg, a fapad után 1-el lévő Terra felszereltségi szinttel, ebben benne volt a központi zár, villanyablak elöl, nagyobb lemezfelni meg több lufi. az mondjuk kabaré, hogy még így sem járt majrévas meg hátsó hangszóró, de ne legyünk telhetetlenek, így is jó vétel volt.
adtak ajándékba klímát is, amit én személy szerint utálok, mert nyáron mindig megfázok tőle, de rájöttem, hogy nem magával a klímával van a baj, hanem az emberekkel, akik 34 fokban lehűtik az autót 12 fokra és pulcsiban utaznak. ésszel használva viszont okos dolog. kaptunk még ajándékba tetőcsomagtartót is, az se rossz dolog, simán hazahoztunk vele egy kikúrt nagy asztalt.

a szín az egy érdekes dolog, hogy miért lett pont piros. nos azért, mert ez volt az alapszín, vagy a fehér. azért nem voltunk hajlandóak pénzt kiadni, hogy más színe legyen, nem a szomszédnak vesszük az autót hanem magunknak szóval ez lett. garázsban tartjuk szóval bízom benne hogy nem fog kifakulni 10 év múlva. a Corsa bordó volt, a motorom is az, a fixim piros, szóval hamar megszoktam.

hogy is szokott kezdődni egy Totálkár cikk? ja igen, első benyomás. hát (háttal nem kezdünk mondat) a beltér az indokolatlanul nagy, nem kamuztak a köcsög marketingesek, ez tényleg nagy belülről. 180 centi vagyok és 60 kiló, nekem pont optimális, jóanyámé az autó, ő alacsonyabb, neki mégjobb. azért én írom az ítélet, mert főleg én vezetem, mielőtt még megszólna a jónép. magam mögöt elférek, köszönhetően a tologatható hátsó üléssornak. egyszer utaztam hátul és csak néztem, hogy több a hely, mint egy régebbi nagyobb autóban. gondolom az is bejátszik, hogy gyakorlatilag nincs motorháztető, az első szélvédő előtt alig van valami. ezt eleinte fura volt megszokni, úgy tűnt, mintha mingyár kocannék parkoláskor, aztán kiszálltam, és még volt fél méter. ennek az autónak egyszerűen nincs eleje éskész. mióta megszoktam tök kicsi helyekre beférek, szóval jó.
a beltérnek amúgy jó a kidolgozása, Winkler Robi biztos fél oldalas esszét írna a műszerfal kopogásáról, de aki a saját autójában a műszerfalat kopogtatja az szerintem vizsgáltassa meg magát. az ajtón van egy kipárnázott szövet rész, azt kimondottan jó fogdosni, arra bármelyik autós újságírónak felállna. nem úgy, mint a kormányt meg a váltógombot, azoknak szörnyű a fogásuk, és mivel folamatosan ezeket markolászom vezetés közben ez elég nagy hátrány. mondjuk ha ez valakit nagyon idegesít akkor le lehet bőröztetni a kormányt egy hozzáértővel meg be lehetne szerezni egy jóféle váltógombot, szerintem egész olcsón kijönne. én már egész jól megszoktam, nem vészes, de azért valamibe bele kellett kötnöm, különben azt hinnék hogy énis valami pöcs marketinges vagyok a Toyotától. pedig nem.
újságírói agymenés még az ajtók becsapására rejszolni, ebben viszont megfelel, tényleg minőségi érzete van ahogy puffannak az ajtók. az mondjuk idegesítő, hogy a csomagtartót nem elég csak meglendíteni, hanem határozottan kell lebaszni, mert különben nem záródik be megfelelően.

az külön pirospont még, hogy a hátsó ülések külön dönthetőek, három ember + egy leszerelt első kerekű fixi (gy.k.: örökhajtós kerékpár) simán beférnek. januárban hazahoztam egy pajtásomat Bécsből ahol tanult fél évig: egy bicikli és fél évi holmi + sok más szar simán befértek, meg még mi ketten is. el is határoztam eme élmények alapján, hogy soha nem lesz szedán autóm, azokba nem fér el semmi. de tényleg. tavaly nyáron egy 2001-es Civic szedánba csak úgy fért el a fixi, hogy mindkét kerekét le kellett szerelni és szét kellett barmolni a sárvédőket is. szedán Toledó dettó, az is kalap fos ilyen szempontból. szóval aki ilyen hülye biciklis, mint én, annak csakis 5ajtós vagy kombi a nyerő.

na térjünk rá a motorra meg induljunk el, itt kell lapozni a cikkeknél is, indul a második felvonás! az erőforrás egy 1000-es DOHC aggregát, ami így elsőre jól hangzik, egy 200 kilós szídmotort például szépen vinne, de sajnos a kocsi az nehezebb. sokkal nehezebb, egy tonna körül mozog. a három hengernek a hangja az nem is szörnyű, inkább vicces, mintha lendkerekes lenne. cserébe viszont legalább keveset kajál.
országúton 5 liter alatt, városban is eljárkál 6 felé. persze csak ha én vezetem, jóanyám simán felviszi 7-re, hogy hogyan sikerül neki azt nem tudom, ha együtt megyünk valahová akkor mindig én vezetek így még nem sikerült rájönnöm. autópályán be kell állni 110-re, az még pont jó, akkor 6 liter a fogyasztás, 130-nál már 7 felett. be kell állni egy Eurolines busz mögé, berakni valami jóféle villanygitáros zenét és élvezni az utazást.
országutat már jobabn szereti, 90-nél fogyaszt a legjobban, egyszer lement 4,7 alá. előzni mondjuk csak nagyon hosszú egyenesben lehet, 3-asig visszakapcsolva minimum. ha meg kanyargós az út és előttünk maradt egy teherautó, akkor csak rá kell nézni a fogyasztásmérőre, át kell gondolni hogy 350 pénz a benzin literje, és máris szebb az élet.

az elektronyos gázpedál viszont valami undorítóan fos, mint minden új autóban ahol nincs sport üzemmód. gázfröccsel visszaváltás, mint a Corsánál vagy az MZ-n? lófaszt mama, olyat nem lehet. mert rápöcintek a gázpedálra és nem történik lófasz se. utálom mint a szart, ha lesz saját autóm valaha az biztos karburátoros lesz vagy Euró kevéses, környezetvédelem és Euró 5 leszophat. hétközben a városban úgyis a fixivel közlekedek, szelektíven gyűjtöm a hulladékot, ezzel ki is vettem a részemet a föld megmentésében.

a váltó az egész jó, kivéve hogy beindítás után 10-ből 11-szer nem veszi be egyből a hátramenet. már megszoktam, hogy beülök, motor beindít, bekötöm magam, bekapcsolom a zenét, kihajtom a tükröt és csak ekkor teszem be rükvercbe, ilyenkor már csak 5-ből 2-szer akadozik. cimborám 25éves Corollájában lévő váltó ehhez képest egy Doxa óra pontosságú, látszik, hogy azt még Japánban szerelték össze, nem Franciaországban mint ezt.

a fékek nagyon jók, éjbíessz teszi a dolgát becsületesen, máig nem szoktam meg teljesen, hogy elég csak szinte fölétenni a lábamat és már meg is álltam. igazi női autó, na. (ez csak amiatt szar, hogy ha más autót vezetek akkor is megszokásból csak kicsit nyomom le a féket, de ott nem történik semmi. és ez mondjuk forgalomban kevésbé vicces, de ez sem az autó hibája)

összefoglalva ez egy elég jó autó, méretéhez képest rengeteg benne a hely és alig kér benzint, kimondhatjuk rá hogy kurvajó autó. vezetési élmény mint olan mondjuk az elektromos gázpedál és az ezres motor miatt nincs, de nem is arra készült, ezért ezt nem hozom fel hibaként, ez csak az én faszságom. aki autóbuzi az ne vegyen ilyet. bár arra jó, hogy teljesen megnyugtat, ezzel sokkal nyugodtabban vezetek mint még régen a Corsával: előzni úgy sem tudok, ha túl gyorsan mennék akkor hallom hogy visít a három henger és megsajnálom, ezt az autót lassúnak tervezték. városban simán gyorsul 70-ig, országúton tartja a 90-100-as tempót, autópályán pedig uralom a külső sávot, szóval még csak amiatt sem érhet kritika hogy közlekedési akadály lennék.

és elnézést a sok csúnyaszó miatt, remélem senkinek nem fog elkorcsosodni a fejlődése soraim miatt!

Hibalista

- egy köcsög menyét szétrágta a motortér szigetelését meg az egyik vezetéket, garanciában megcsinálták a szervízben, jó arcok voltak.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Budakeszi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corsa B Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (148 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)