Yaris 1,3 max - dögunalom és bosszankodás
Szöveges ítélet
Nem igazán értem, miért van mindenki oda ezért a kis gyöszért. Akár milyen hűségesen szolgál nem bírom megszeretni. Céges autó, kevés kilométerrel vették, és egy középkorú úriember használta előttem mindvégig, aki kímélte. Ő választotta, nem tudom milyen szempontok alapján, állítólag a privát autója is egy yaris volt, így csak arra tudok gondolni, hogy vagy hatalmas toyota vagy hatalmas yaris fan lehetett.
183cm és 80kg vagyok ezt mindenekelőtt tisztázzuk, bár nem hinném, hogy ez átlagon felüli méret.
Az ülést az utolsó előtti kattanásig tolva, támlát kényelmesre állítva már alig érem el a kormányt, balra a B oszloptól nem látok ki, balra előre pedig az "A" oszloptól, így aztán folyamatosan hajolgatni kell benne. De parkolásnál ugyanez, mivel se az elejét se a hátulját nem érezni, nincs támpont, a hátsó fejtámlákat nemrégiben kiszedtem, úgyis csak ritkán ülnek ott, így hátra valamivel többet látni, egyébként csak egy lőrés volt, ugyanis a C oszlopok és a támlák között már a fény sem jutott be. Gázpedál annyira puha, hogy az első párezer km-n görcsölt a vádlim, mert tartani kellett a lábam, kis idő mire rájön az ember a "helyes" lábtartásra. Kormány nem áll be magától egyenesbe, tökmindegy neki, hogy 20-al vagy 130-al mész, ha kicsit húzol rajta ő kitartóan menni fog arra, szervíz szerint ez ennél normális..Klíma szerintem egy kicsit gyenge, nyáron nagy melegekben megyek 8-10km-t mire nem lehűti az autót, hanem érzem hogy talán működik, szervíz szerint ez ilyen, túl kicsi a motor, töltöttek rá, azóta nem kell csak 6-8 km ugyanehhez, így aztán városban nem feltétlenül érdemes használni, ja és a fogyasztást is megdobja úgy 1-1,5literrel..Csörög zörög a belseje, nem elviselhetetlen, na de azért mégis a 20 éves vectra szintjét hozza 6 évesen, mindemellett olyan igénytelen a bele, hogy rossz érzés beleülni. Csavarfejek mindenhol kiállnak, minden piszokkemény matt szürke rücsis műanyagból van, amit csak az ajtókárpiton lévő műanyag kevlármintás betét tör meg, ami az ablakemelők körül van és a középkonzolon a fűtés gombok körül. Itt megemlíteném, nem értem miért nem lehet mind a két irányban automata az ablak, miért csak lefelé, és miért csak a baloldali, ennyire azért nem olcsó. A műszeregység középen van, digitális, megszokható, ami jó, hogy csak a sofőr látja, így nincs beleszólás, csak az ijedt arcok. Amint ráadom a világítást elhalványodik, ami sötétben pont jó, viszont nappal így már alig látni, főleg ha napszemüveg is van az emberen. Ez azért is rossz, mert alapvetően mindig felkapcsolom a világítást, mivel senki nem veszi észre az autót, teljesen figyelmen kívül hagyják. Egy gombbal azért vissza lehet állítani a kijelző fényét, na de minden indulásnál ez azért idegesítő.. Az ülés hosszabb távon kegyetlen, és itt nem 5-600 vagy több ezer km-s utakról beszélek hanem 100-150!! Hihetetlen mennyire lesz*rták, az oldaltartása abszolút nulla, eleinte azt hittem kiesek az ülésből, azóta az anyósülésen támaszkodok kanyarban. Váltója sokszor akad, hátramenetet nehezen veszi. Fék egy erős közepes. A motor, na ez nem egyszerű, ha csak lassan kell menni vagy araszolni nyomatékosnak tűnhet, de amint egy kis emelkedőt lát forgathatod 5-6000ig nagy meglepetés nem történik, de ha nincs emelkedő elég rugalmas, 185 km/h-ig elég szépen húz, nagy autókat megszégyenítően, csak NE LEGYEN EMELKEDŐ!! :) Ja a hangja varrógép, ami csak 3000 fölött válik normális autóéhoz hasonlóvá. Alapvetően kímélem az autót, így nem nagyon forgatom, bár ha kell szépen leforog minden sebességben. Fogyasztása városban klíma nélkül 6,5 körül van, városon kívül a rekordom 4,8l egyébként 5,5-6, autópálya 6,5-7L 130-140 körül, bár inkább főutakon járok, mivel tartós 130-nál fáj a fejem a zajtól.. Kanyarokat szintén nem szereti, elég billegős, az első 5000km-n azt hittem felborul egy körforgalom látványától is, de hinni kell benne ennyi a titok, kicsit alulkormányzott, de egyenletesen sodródik erősebb kanyarvételnél is. Ja és pattog, kanyarban, egyenesben mindenhol. Ha lejtőn fékezek, és nem tükör az aszfalt, rögtön nyomul az ABS, na de nem akárhogy, a pedál felpuhul, fékerő fele, és közeledik az előtted levő, nem egy jó élmény, ekkor izomból pedálra rátapos és imádkozik. Szörnyű. Inkább ne is lenne benne abs. Csomagtartó jelzés értékű, bár ha hátul nem utazik senki, akkor a hátsó üléssor elég jól előre tolható. Itt még annyit, hogy a hátsó üléseket csak akkor lehet feldönteni(!)(támla előre, majd egy karral az egészet előreborítod), ha teljesen előre van tolva. Ez azért rossz ötlet, mert itt az első ülést is előrébb kell húzni, így viszont a kormány a térdeim közé kerül, pedálok kezelése nulla, kormány szintén. Ennyire azért nem vagyok magas..
A gyári zene elég halovány. Ilyet még egy autóban sem láttam, max áruszállítókban, 4 hangszóró van, de az elhelyezése nem a 4 ajtóban, áá, az első két ajtóban és a műszerfal tetején. Mikor elkezdtem beállítgatni a rádiót, a fadernél azt hittem rosszul hallok, azonkívül nulla minőséggel, a mély -3ra vannak állítva, hogy ne torzítsanak a hangszórók, bár hogy jót is írjak, a gyári cd eszi az írott lemezeket is válogatás nélkül. Gondoltam teszek bele egy kis mélynyomót, hogy a problémák megoldódjanak, de erre nincs lehetőség és igazából semmilyen bővíthetőségre. A rádió egyébként a kormányról vezérelhető, de nem ám magáról a kormánykerékről vagy egy plusz karról, hanem mint valami utólagos cucc, oda van heftölve a kormányra, megmosolyogtató.
Na így hirtelen más bosszantó dolog nem jut eszembe róla, nem szeretem ezt az autót, teszi a dolgát, csak tankolni kell, elvisz A-ból B-be, nem kérdez, csinálja amit kell, szervízt csak olajcserénél lát, ilyen szempontból tényleg jó. Na de férfiembernek nem ajánlom, ez egy női autó, szaladgálni rövidebb távokon, de már bevásárolni sem jó vele, mert nulla a csomagtartó, és a kalaptartó sem nyilik fel annyira, hogy bármit kényelmesen bele lehessen rakni, mindig beleütközik a kezem, így aztán mindig rakhatom a helyére, ugyanis rögtön kiugrik. Ja és csomagtartó világítás sincs benne, ami szintén tud szerezni néhány kellemetlen percet. Jártam már pár autóval, na de ez mindet alulmúlja élhetőségben, azokat többé kevésbé mindet szerettem, de ezt... Presztizse nulla, mindenki maga mögött akarja tudni, és utána ott tötymörög, az elsőbbséget sem nagyon szeretik megadni benne, és simán rámhúzzák a kormányt.(viszont ezzel rendőr még nem állított meg egyszer sem!! :) )
Igénytelen jószág, ha csak a megbízhatóság és a fogyasztás számít talán érdemes beleülni, de aki picit is autóbuzi vagy ült már normális autóban az felejtse el, mert csak bosszankodni fog, ennyiért találni már mást is ami ezt hozza.
Hibalista
- klima elég soványka volt, kicsit töltöttek rá, és mondták, hogy ez ilyen, járjak városon kívül akkor jobban fog hűteni.. kösz.. - Ezenkívül izzó cserék, de semmi komoly
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | valami autó formájú és méretű autó.. |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
