Silány francia
Szöveges ítélet
Az említett Yaris MMT váltója még garancia időben elkezdett vacakolni, sajnos lámpánál hiába tettem sebességbe, egyszerűen nem indult el, ami csúcsforgalomban elég kellemetlen. A szervízben újra programozták a váltót ami ideiglenesen jó volt, de azután egy kis idő elteltével(kb 1 hónap) a hiba újra jelentkezett, azután fokozódott azzal, hogy állóhelyzetben nem adta ki sebességből, tehát ha leállítotam az autót, nem lehetett elindítani(mivel beinditani csak üresben lehet). Ezeket a hibákat még garancia idő alatt produkálta, de a hibát teljesen kijavítani csak garancia időn túl tudták, de mivel a hiba még garanciálisan kezdődött, ezért a szervíz magára vállalta a javítás költségeit, le a kalappal előttük minden elismerésem az övék, úgy gondolom tisztességesek voltak. A vezető ülés 1,5 évesen kb. 30.000 km-nél teljesen szétment, mind az ülőlap,mind a hátlap úgy, hogy kilátszott az ülés fémszerkezete, hozzáteszem, hogy nem vagyok extrém méretű ember. Ezt az ülést garanciába kicserélték, viszont a csere ülés sem bírt ki 2 évet, de most már lejárt róla a garancia ez most 120.000,- Ft + ÁFA+ munkadíj. Az autó most 3,5 éves és van benne 78.000 km. Egy hónappal ezelőtt minden előzmény nélkül eltünt a fékolaj tartályból a fékfolyadék, mindenki értetlenül nézte, csöpögés nem volt látható, feltöltötték és lelégtelenítették majd visszakaptam. Most újra eltünt a fékfolyadék, a hibát is megtalálták, a főfékmunkahenger benyomta az olajat a fékrásegítőbe (gratulálok). A javítás költsége kb 300.000,- Ft munkadíjjal együtt, csupa olcsóság. A főfékmunkahenger 54.000,-Ft, a fékrásegítő 210.000.- Ft+ munkadíj.
A szervízben mindenre azt mondták, hogy ilyennel még nem találkoztak, én vagyok a fehér holló. Fehér hollónak lenni pedig nagyon rossz érzés, így azt találtam mondani a szervízben, hogy ha én vagyok az egyetlen akkor igazán kicsrélhetnék díjmentesen, ha már annyira büszkék a márkára. Egy ilyen márka nem rokkanna bele ha költene egy kicist a hírnevére, ha már annyira döngeti a mellkasát, hogy milyen jó a minősége. Süket fülekre találtam, hozzáteszem nem is számítottam másra, de akkor ne verje magát, hogy milyen jó a minősége, mert szerintem ezek az ülések pont az ellenkezőjéről, a silányságról tanuskodnak. Szerintem az autó igenis silány, 2 ülés is tönkrement benne 3,5 év és 78.000 km alatt, a harmadik meddig fog tartani, na és a fékrendszer, mi van ha újra megáll a váltója? Gyenge a futóműve, minden évben beállíttattam, de mindig nyalta a gumit, félévente kellene állítani.
Mindent összevetve nem lenne rossz autó ha rendesen meg lenne csinálva, tágas belső tere van és lehetne szeretni, ha az ilyen hibák nem vennék el az ember kedvét és bizalmát. Ha belegondolok abba, hogy azért vettem meg mert megbízható és, hogy mennyibe került, hát egyáltalán nem érte meg az árát.
Az autót eladom és biztosan nem Yarist fogok venni, de hogy mit veszek azt nem tudom, az egyik 19 a másik meg egy híjján 20.
Hibalista
- MMT váltó - még garancia időben cserélték, ezért árat nem tudok(biztosan nem olcsó)
- vezető ülés 2x - először garanciába kicserélték, 2-nak 120.000,-Ft +ÁFA +munkadíj
- főfékmunkahenger+fékrásegítő - 44.000,- Ft +ÁFA és 170.000,- Ft + ÁFA + munkadíj
Ide hordtam szervizbe
Ezt inkább kihagynám személyes érintettség miatt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 78 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla 1,6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
