Nem nevezték, mégis versenyképes
Szöveges ítélet
Akik ilyen autóval rendelkeznek már leírták pozitív tapasztalataikat. Ez a Yaris nem egy versenyautó, mint a Peugeot 206 RC, Mitsubishi CZT, vagy a Ford Fiesta ST, illetve a Renault Clio Sport, de nem is ebbe a kategóriába tartozik ára és lökettérfogata szerint, viszont a maga kategóriájában egyedülálló. Hasonlóan a többi gazda véleményéhez ez a vas is igen megbízható, ergonómiája jó, felszereltsége az árához képest kiváló.
El?tte volt egy 1.0 l-es, majd egy 1.3 l-es, de ezt nem lehet a TS-hez hasonlítani. A menetdinamikája valóban meglep?, az autó úgy 4000 és 4500 fordulatszám között még 5. sebességben is rendesen megindul, szinte ekkor éled.
Voltam vele külföldön, itthon is sokfelé. Meglepetéseket tud okozni, hogy nem felt?n?, de ha a gazdája úgy gondolja szárnyalni is képes. Valóban ellenfele az 1.6 litereseknek, gyorsulásban pedig a 2.0 litereseket is próbára teszi.
Ha nem tapossa az ember a gyári 7 l-es átlagot simán produkálja, ha haladósabb a tempó természetesen megeszi a 10-et is. Padlógázon 5-ben 22 l-t mutat a fedélzeti számítógép, de cserébe serényen falja a kilómétereket.
Egyik változat sem hagyott cserben, az els? kett?t még kötelez? szervíz el?tt cseréltem le, így nem kellett bajlódnom vele. Ennél már 10 hónaposan 15.000 km-nél kellett garanciális javításra vinnem, de a sz?r?k és folyadékok cseréje és utántöltésén kívül nem kellett vele semmit sem tenni. A szervíz adott mindent, még az olajat is, ami Castrol SLX 0W-30 volt, a fizetett összeg pedig 22.000.- Ft. A munkálatokat végig figyelemmel kísérhettem, a szervíz korrekt és segít?kész volt mindig, mindenben, az autószalon munkatársai szintén.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, akinek színes vezetési élményre van szüksége a szürke hétköznapokon.
Eltelt újabb 15.000 km. Hibátlan az autó, készülök a 30.000 km-es szervízre. A szervízben kifüggesztett árlista alapján ez sem lesz max. 30.000.- Ft-nál drágább, úgy, hogy semmit nem viszek.
A kis csomagtartóról annyit, hogy idén Horvátországba négyen utaztunk, 3 felnőtt és 1 gyerek. Nem vittem magammal sem utánfutót, sem tetőboxot. Tudom tanácsolni minden Yarisosnak, hogy az utazótáskákat állítva tegye a csomagtartóba így 3 db kényelmesen elfér (55 cm hosszú és 35 cm széles). A táskák elé az ülések felől darabos árut (pl.: cipő) lehet "szórni". Minden más zacskózva ülés alá, fölé. Természetesen csónak, pumpa, szörf és hasonló nyalánkságok nem férnek be, de el kell dönteni, hogy nyaralni megy az ember, vagy flehózni. Egyébként mindent lehet kölcsönözni elfogadható áron.
Megtörtént a szervizelés, a klímatisztítással együtt (én kértem) és a kötelező szűrők- és olajcserével, melyet a szervíz adott öszesen 27.000.- Ft-ba került. Szerintem baráti, ennyit bármikor fizetek érte. Most is végig figyelemmel kísértem a munkálatokat, és saját szememmel is végig tudtam nézni az autót a lenti aspektusból.
Most ennyi, a többit majd legközelebb.
Hibalista
- Az ötödik ajtó gázteleszkópjai eresztették a gázt, a CD lejátszó elromlott, de mindkett?t garanciában cserélték, ingyen.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Autóház KFT Veszprém, Budapesti út 72.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris 1.3 SOL | Következő autója? | Toyota Yaris II 1.4 D4D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
