Megy is, Jó is, Yaris
Szöveges ítélet
Ahogy megvettük, minden gyönyörű volt. Örültünk, hogy sikerült kifogni egy igazán jó kereskedőt. Igazából csak ajánlani tudom az Autóker Óbudát. Aztán mikor a megvétel után kigurultam a kocsival, kezdődtek az apró bosszantások. Nem záródott a vezető oldali ajtó, csak kézzel. Kiderült később, hogy vmiért elszállt a motor a bal első ajtóban, rejtély. Mikor bekapcsoltam a biztonsági övet, az előre bekatttant, úgyhogy nem tudtam bekötni magam. Felkapcsoltam este a fényszórót, és kiderült nem ég a bal első. Másnap vissza a kereskedőhöz. Segítőkészek volt, kicserélték szó nélkül az izzót, és elvittek a műhelybe, hogy orvosolják a biztonsági övcsattot. A szerelő sráv 20percig sakkozott vele, majd szétkapta a rúgót, és vhogy megoldotta. A probláma nem szünt meg, megtanultam együttélni vele. Nekem már egy kulccsal meg, másodperces meló kikapcsolni. Lényeg, hogy teljesen függőlegesen kell bedugni a csatot, kicsit se megdöntve, mert akkor bekapcsol előre...
Ezután a következő héten kicsit vizesedett a tető kárpitnál, majd a rádió kicsit recseget, és végül elszállt. Elvittem ismerőshöz, kiderült, hogy vszínű volt első szélvédőcsere. és ott valahogy elbénázták az antennát. be kell ragasztani, és most jó. Ekkor a huzamosabb vizsgálta során kiderült, hogy a bal első fényszóró nem véletlenül égett ki. mozog az egész foncsor a búrában. Törve volt a kocsi, bár nem nagyon de akkor is. Letörtek a rögzítő fülek a buráról, és mivel ferdén állt az egész kicsit deformálta a karosszériát is. Probléma egy része megoldva. Utána autóvillamoissági, hogy kiderítse mi van a rádióval, meghallt vagy még menthető. Zárlatos lett, így csere. Elmentem a szentendrei Japkerbe, ott azt mondták, hogy 400ezer egy rádió a kocsiba. 25 a bontott. Döbbenet, egy kazettás rádióért. Vettem inkább egy Sonyt 30ért, de az kezel mindent ami kell. Ezt már nem bíztam a villamossági szerelőre, beraktam magam. Jó kis szopó, mondhatom. Legalább nem lehet kilopni a rádiót, csak egy órás melóval. Ezer szerencse.
Egyik reggel szerettem volna ablakot mosni, de semmi reakció...
Szerelőhöz el, onnan tovább autóvillamosságihoz, ő tudta megállapítani, hogy ez k.o.. Japker telefon, hogy van e. Van, de 40ezer egy szivattyú. Aha, akkor ilyet se veszek. Végül a hátsó szivattyú előre, és így most nincs hátra víz.
Ezután került a kocsira egy 14es könnyűfém kerék szett. Egész okosban, 180ért kerékőrrel.
Ilyenkor jött az az időszak, mikor nagyon büszke voltam magamra. a Computer szerint 5.3as fogyasztást értem el. Szuper. Később azért ez az utólagos számítással kicsit módosult, 5.8- 6literre. Mindezt nyáron, légkondi nélkül, mert az utálom. Légkondival nagyon visszaesik az a teljesítmény is ami rendelkezésre áll.
Mikor már minden alkatrész rendben volr, elgondolkodtam egy kis okosításon. Valami kell a kocsiba még....
Első a biztonság alapon belekerült egy váltózár is. 40ezerért
Később, decemberben belekerült egy 6000K-s xenont szett. Ez sem volt azért egyszerű, mert bixenon kell bele, különben lőttek a távfénynek. Szereléskor rájöttek, hogy le kell kapni az első lököst, ami még egy kicsit megdobta a végösszeget. Végülis 35ből benne volt a xenon.
Majd mondván még mindig nem kerek a story, két het felkerült rá a fólia is, így azért már kicsit kerekebb a story.
Terv még mindig van, de most inkább a műszaki vizsgára kell tartalékolni :D:D
A megbizhatóságát tekintve, ezen apró bosszantó hibákat leszámítva tökéletes. Teljesítménye hozzá illő, bár nem mondom, hogy elég, mert néha jól jönne, egy kis többlet. Autópályán kb 110ig gazdaságos, után meredeken nő a fogyasztás. 140es átlaggal 8liter. Lehet vele menni 180at, de nincs értelme, mert sokat fogyaszt, meg ez nem egy autópályás vasaló, nem oda való.
konklúzió:
Mindenkinek csak ajánlani tudom a Yarist!
Hibalista
- -beázott pár naposan, valamit babráltak az antennánál.
- -nem égett a bal első fényszóró később kiderült, hogy miért)
- -elszállt a gyári rádió
- ezek az előző tulaj átkai, fő baja nincs szerencsére
Ide hordtam szervizbe
ismerősökhöz.
bár még mindig nem jöttek rá, hogy miért nyikorog a jobb első keréknél valami (fékbetét csere, és féktárcsa is fel van újítva)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | clio (´96 asszem) | Következő autója? | japán vagy német (lexus gs/subaru, vagy vmi német), de aztán ha úgy jön össze, lehet még egy Yaris |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
