Megbízhatóság mintaképe
Szöveges ítélet
Kispolák után az első komoly autónk. Végre volt benne fűtés, és nem kellett bottal indítani, az elszakadt bovden miatt, nem ijesztgette az embereket a durrogással, amikor elállítódott a gyújtás. Ah azok a régi szép idők....
Az elsők között jött magyarországra, még Japánban gyártották, 3 hónapot kellett rá várni, amire végre beülhettünk.
Sajnos részeg, barom emberek kétszer összetörték, de mind a kétszer túléltük, biztonságra nem lehet panasz. Másodjára annyira, hogy nem tudták maradéktalanul kikalapálni, és zörgött a pótkereket takaró műanyag (hátulról tört minket össze, betolt a vonat elé, ami villogatva, dudálva vészfékezésre kényszerült, de az legalább meg tudott állni). Javítás, gyors, és rugalmas, meg sem látszott.
Motor, 1.0 vvt-i: 140 fölé sohasem hajtottuk, arra ott van az Avensis. 100 felett megugrik a fogyasztás, 100 alatt nyáron 30 fokban 4.2, 3,9-alá nem lehet vinni (kombinált érték). Nem vicc, nem kamu, komoly! Télen 6 literbe sohasem kóstolt bele. Azért hozzáteszem, hogy ehhez kell egy megfelelő vezetési stílus. A titok, minél előbb felkapcsolni, és kerülni a hirtelen gyorsításokat, túráztatást.
Kiemelném, hogy a szellőzés frappánsan megoldott. A ventilátort nem kell járatni 50km/h felett, ugyanis a menetszél könnyedén az utastérbe jut a motorháztető felett található szellőző résen keresztül. A ventillátor kifejezetten halk, és nagy melegben sincs szükség légkondira, mert az ablakokat résnyire lehúzva könnyedén szellőzik az utastér zavaró hupogás nélkül. Az Avensisről ezt sajnos nem lehet elmondani, az utazás komfortján ez sokat ront, és folyamatosan légkondit kell használni.
A hátsó ülés 200 kilométeren át is kényelmes két ember számára, a lábtér fejedelmi, az üléspozíció magasabb így jobban előre látni, hányiger kanyargós úton kizárt. (Avensisban hátul ülni hosszú úton pont emiatt kellemetlen)
Végszó: Ha most szaftos történeteket vár valaki, csalódást kell okoznom, mert nem történt műszakilag vele semmi, még akksi csere sem. Unalmas japán kisautó, kellemes dizájnnal. Ha mégegyszer vennék csak ezt választanám. Aki megbízhatóságot, és alacsony fogyasztást keres, jó szervízhátteret, és felülkerekedik a luxusigényein, ne keressen tovább, csapjon le rá. Aki izgalmakra vágyik, messzire kerülje el.
Kérdés? => jetbrowse@yahoo.co.uk
Hibalista
- Utólag beszerelt utángyártott kp zár hátsó ajtóba vezetett vezetékje a nyitások miatt idővel eltört. Javítás filléres.
-
- 1 db helyzetjelző 3 év után.
Ide hordtam szervizbe
Autofókusz Kft.
Szombathely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | KisPolski | Következő autója? | Toyota Yaris D-4D 2007 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
