Kicsi piros kedvenc
Szöveges ítélet
Legelső új autóm ez a kis Yaris, egy Ladából ültem át. Hosszas mérlegelés és sok autó megtekintése után döntöttünk az autószerelővel egyetértésben, hogy ez lesz az a típus ami sokáig kiszolgál majd. A motorja csak 998 köbcentis, tehát hosszú utakon is csak nyugodt tempóban képes haladni (100 felett a menetzajt csak hangos rádióval lehet ellensúlyozni, 130-nál már kicsit kínzásnak érzem a tempót, ezért kímélem bár bírná). Mivel rövid utakon, általában alig-alig bemelegedő motorral van használva a fogyasztása nem a legjobb (6 liter), bár a gyári értéket hozza és ez a fajta használat korántsem ideális. Hideg motorral nem hajtom nagyon, mert sokáig meg szeretném tartani. Mivel ez az utolsó darabok közül van mielőtt kijött a modell-frissítés a technika már kellőképpen kiforrott benne. Limitált modell, szép belsővel (piros-fekete üléshuzat). Majdnem full-extrás így minden megtalálható benne amire egy átlagos sofőr vágyik (klíma, elektromos tükrök, alufelnis, fedélzeti komputer, cd-rádió, bőrkormány). Az ülések kényelmesek, de hosszú úton nekem kicsit megfárad a hátam és a lábam a középkonzol furcsa kinövése miatt. A helykínálat jó (az egész család elég alacsony növésű, így el lehet benne férni, ahol mindenki 180 felett van már bizony elég kevés hely marad), mögöttem egy felnőtt is simán kinyújtozhat. A nyomagtartó alapból elég kevésnek látszik, de ez csalóka, mert el lehet benne tüntetni 2 bevásárlókosárnyi cuccot is okos elhelyezéssel. A mozgatható hátsó üléssorral, meg én határozom meg hogy mekkora is legyen a csomagtér, a hátsó üléseket felhajtva igazán nagy dolog szállítását is kiviteleztem már pl. 1,2 m-es farönk, fűnyíró, létra. Nyaraláskor is elfértünk benne (hárman nők rengeteg ruhával). Az emelkedőket a kis motorja miatt nem bírja és nem is szereti igazán, de én majdnem kizárólag sík területen megyek vele, egy évben egyszer-kétszer meg ki lehet bírni, hogy az ember odafigyel és lassabban megy ha már hegynek fel kell menni. Összeségében elégedett vagyok vele, sőt egyenesen imádom. Piros színben igazi női autó, sosem hagyott még cserben, ha van elég benzin benne akármeddig elmenne. Biztosan megmarad a családban ha nem produkál a későbbiekben sem műszaki hibákat. Egyetlen gondom vele, hogy egyesben nem szeret lenni, és stresszes helyzetben a kettesből való indulás sokkal biztonságosabb, mivel egyesben hajlamos lefulladásra. Hibának csak azt tudnám felróni, hogy a fedélzeti komputer nem minden tankolást érzékel (nagy bevásárlóáruház, szerintem minősíthetetlen benzinje) , ilyenkor hajlamos butaságokat mutatni, de ha a szokott helyen vételezek üzemanyagot a hiba elillan. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Az előzőek írás óta eltelt több mint egy év alatt családi járgánnyá változott a kicsi kocsi. Hát nem gyerekekhez tervezték az biztos. Gondosan választottuk ki a babakocsit és így pont elfér a csomagtartóban de akkor már más semmi. Így most a csomagok általában a hátsó ülés előtt vannak, bevásárláskor meg minden kis lyukban van valami. Vagy egy jobb megoldás ha nem viszem a gyereket de az nem mindig kivitelezhető.
Az eddig megtett alig 30 ezer kilométer alatt mindvégig elégedett voltam a motorral, még most is úgy megy mint egy álom. Jó tudni, hogy mindig elindul és nem fog otthagyni az út szélén. Úgyhogy a helykínálaton kívül amit nem családnak terveztek még mindig nagy szerelem ez a kis piros autó.
Hibalista
- Semmi nem romlott el. 4 év és ilyen kevés kilométer után egy Toyotától ezt el is várom. Az ablaktörlő lapátot lecseréltem de nem lett jobb, gondolom ez típushiba.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Kovács Monor (amíg garanciás volt)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lada 2107 | Következő autója? | egy másik Japán csoda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
