Kicsi a bors, de szuper
Szöveges ítélet
Kis fogyasztású, megbízható, dízel autót keresetem. Felmerült több típus is pl: Citroen Saxo 1.5D, Renault Clio 1.5dCi, Mercedes A170 1.7 CDI, Fiat Punto 1.3 mJTD, Toyota Yaris 1.4 D4-D
Ezeket a típusokat mind kipróbáltuk és végül a Yaris mellett döntöttünk több okból is. Ez már a 2. face liftes verzió, minőségben (anyag, összeszerelés) egyértelműen vitte a pálmát a többi jelölltel szemben, nem beszélve a motorjáról, ami hihetetlenül szépen jár. Mellette szólt még a láncos vezérlés, a változógeometriás turbó és hogy japán, tehát megbízató és jól tartja az árát, mondhatni kvázi 'tudományos alapokon' lett meghozva a döntés végül.
96e km-el vettem (de 160e-nél biztos nem volt több benne, állaga alapján ez bizton elmondható).
Több dolog bejött, néhány kevésbé. Minőségileg tényleg egy "ékszer doboz", motorja dinamikus, halk, megy mint a golyó, egy álom, fogyasztása(napi 170km, 70% autópálya) nyáron: 4,7, télen: 5,1, Siófok 150km/h+klíma: 5 (l/100km). Ami tetszett még: fűtésnél megemeli az alapjáratot(hamar bemelegszik), tologatható hátsó üléssor, csomagok vagy négy személy(meglepő) vidáman elfér.
Ami nem tetszett: kényelmetlen ülés(nem hosszútávra tervezték), ideges kormányzás (rossz egyenes futás, frissen beállított futóművel is).
A nagy megbízhatóság sem jött be, pedig kínosan ügyeltem a bemelegítésre és visszahűtésre(mint írtam, +60e km-t nyugodtan adjunk hozzá):
123e km EGR szelep eltömődött (alapjáraton hebegős volt, 1 óra alatt elintézhető a dolog)
125e km körül hengerfejes lett a drága (lassan nyomta ki a vizet, főleg terhelésnél), márkaszervíz mondott rá egy 180e Ft-ot, végül ismerősnél, gyári alkatrészekből megúsztuk 80e Ft-ból(tőcsavarokat nem cseréltük).
129e km generátor szabadonfutó (típus hiba, nyifogó hang, mintha szilikont kérne az ékszíj), 15e Ft, haverral kiszereltük/visszaraktuk némi szívással fűszerezve, Toyotáék gyárilag rárakták(megroppanhat) a szabadonfutót.
Jobboldali első ablak gumi tömítése elvetemedett, süvített, csere érett volt.
Mindemellett az autó soha nem hagyott útszélen, Siófok meg volt hengerfejesen(akkor még nem tudtuk), mindig hazahozott, szabadon futó is helyben ugrott le.
Összességében imádtam a kisautót, tényleg minőségi érzetet nyújt, formája szuper, nagyon jó vezetni, fogyasztása hihetetlen, csak az a fránya ülés aaaz szörnyű. :)
Hibalista
- Hengerfej(80e), Generátor szabadonfutó(15e), EGR eltömődött(1ó)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős(Kecskeméten egy szaki), barát
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Starlet | Következő autója? | S60 D5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
