Kanyarfaló
Szöveges ítélet
Nem létezik kívül kicsi, belül nagy. Ez mostani szlogen, de erre is igaz. Ha beülünk öten, elfogy a csomagtartó, de nagy csomagtérnél csak 12 évesek férnek el hátul. Ennek ellenére kiváló autó. A motor elég kicsinek tűnik, és az is, de a 68 paripával nagyon megy az autó. 150-es tempóig még a BMWk-kel is felveszi a versenyt, de utána gyengécske, ráadásul az 5,5 literes fogyasztás is felment 9-re. Autópályán is jól használható, de a szerpentinen brillírozik a legjobban. Az egykori Honda Accord sportom szintjét majdnem eléri a stabilitás, bár a kormánytól eléggé gyenge visszajelzéseket kapunk. A motor valószínüleg eléggé nyomatékos (erről nincsenek adataim), és a váltót szinte öröm kezelni, de gyorsan kell vele váltani, nem szabad simogatni, mert olyan borzalmas hangja volt egy-egy lassú váltáskor, hogy inkább a szerelőhöz vittük utána megnézetni. Kibírta, de ne próbálkozzunk vele!
A belső elég kényelmes, az említett kis csomagtartó esetén nem rossz hátul sem. Ebben az is közrejátszik, hogy elég sok fejtér van, ez számomra fontos, mert a család Escortos korszaka alatt annyiszor vertem be a fejem a tetőbe, hogy a kárpit elkezdett leválni. Nem túl bőséges a felszereltsége, de ami nagyon kell, az benne van. Szervókormány, magnó 4 hangszóróval, computer, 2 légzsák, Isofix-rendszer, billenthető első lámpa. Viszont a sok kopogós, szürke műanyag nem tetszett benne, ráadásul a kormány is ebből van. A digitális műszerfalért nem rajongok, de legalább fordulatszámmérőt is tartalmaz, amire szükség van, mert eléggé halk autó. Csak 4000-nél jön meg a hangja.
Nem baleseteznék vele, mert a kasztninak suzuki-feelingje van, az oldalsó ablakok mögött kisujjal 2 centit be lehet nyomni. Már akkor is eléggé drága volt, de kitűnő minőségű, ami a szervízigényén is látszik. Megérte az akkori Ford Focussal veteksző árat.
Hibalista
- Sinte semmi nem romlott el rajta, csak 80 ezer km-nél kellett kicsit meghúzni az ékszíjat, valamint a külső műanyag panelek fényezése nem bírta a sarat, kavicsokat, stb. Ha az olaj és légszűrőcserét betartjuk, nem lesz vele gond.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Miskolc. Rém drága (olaj+légszűrőcsere: 34.990 Ft), de legalább jó munkát végeztek. Később inkább otthon lett szervizelve, 7 ezerből kijött minden.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 114000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
